Jeśli byśmy mówili o li-ion to się zgodzę że przy 3,8V jest 50%. Natomiast Li-pol staram sie nie rozładowywać poniżej 3,7V bo praktycznie już nie ma tam energii a napięcie spada na łeb na szyję.
Przy 3.7 jesteś mniej wiecej w połowie pakietu, drastycznie to spada przy 3.3V
Wychodzi Ci zużycie energii na poziomie 20Wh/km przy prędkości rzędu 30km/h.
To zdecydowanie za dużo.
Tyle to miałem w e-bmx przy prędkościach bliskich 60km/h.
Ciężko postawić diagnozę na odległość co jest przyczyną tak marnej sprawności napędu.
Przewoltowany silnik szczotkowy, pod 30A prądem..? Raczej nie był w tej hulajnodze projektowany do takich wyzwań Prąd zamiast w pracę idzie w ciepło..?
No to dzień zakończony rozwaleniem sie opony. To juz 3 w ciagu miesiaca. Zamowilem mocniejsza, od mountainboarda, z maksymalnym cisnieniem 5.5 bara, powinno byc ok.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 24 Sie 2015 Posty: 247 Skąd: Piaseczno
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016
Rafał napisał/a:
wookie napisał/a:
Przy 3.8V jest ok 50%, ale i tak dużo.
Jeśli byśmy mówili o li-ion to się zgodzę że przy 3,8V jest 50%. Natomiast Li-pol staram sie nie rozładowywać poniżej 3,7V bo praktycznie już nie ma tam energii a napięcie spada na łeb na szyję.
W LiPo przy 3,7V na celę jest około 20% prądu w bateriach, przy 3,8V jest ok. 50%.
Dwie diody schottky'ego: STPS20S100C
Dwa tranzystory:P65NF06
Na stronie producenta podane jest, że tranzystory puszczają do 60A jak są zimne także okej, ale diody mają NIBY 2x10A. Teraz pytanie czy na takich komponentach naprawdę to może puszczać 30A? Bo po prostu za słabo to jeździ w porównaniu do projektu sirgregsa a nie mam możliwości sprawdzić prądu na wyjściu sterownika (mam multimetr do 10A).
EDIT: Teraz mi przyszło do głowy, że silnik jest podłączony za pomocą zwykłych konektorków 4,8mm, trochę się grzejąpodczas jazdy, jaki jest maxymalny prąd na nich?
Tak naprawdę to bez jakichkolwiek pomiarów to i tak zgadujemy. Proponuję zakupić bocznik do pomiaru dużych prądów (nie szczypać się i kupić taki na 100A), włączyć szeregowo i mierzyć podczas jazdy spadek napięcia, dopiero po tym poznamy rzeczywiste warunki pracy tej hulajnogi. Jeżeli to jest silnik szczotkowy to reverse engineering samej części mocy powinien być dosyć prosty. Przekonamy się jak to jest w środku połączone i co robią te diody i tranzystory.
Jeszcze jeden pomysł, żeby otworzyć sterownik i zobaczyć czy nie ma tam czasem jakiegoś bocznika do pomiaru prądu? Może wystarczy go ciut pobielić, żeby zwiększyć prąd?
Ja bym radził nie działać tutaj tak impulsywnie. Trzeba wszystkie warianty z tym silnikiem przetestować a dopiero potem ewentualnie kupować nowy silnik i sterownik.
Zdjęcia plytki identycznego kontrolera ale z upalonym tranzystorem i urwanym kondensatorem - z innego projektu, kontroler identyczny jak ten w hulajnodze. Widac resztki nozek elektrolita ktory sie urwal.
UPDATE: Panowie, ogarnięte, Hulajnoga jeździ jak powinna! Powodem była złączka silnika na zwykłych konektorach 4,8mm które rzekomo wytrzymują 5A, a puszczane było przez nie 30A, co powodowało, że najzwyczajniej się grzały i topiły...
W tym momencie pojazd ochoczo rozpędza się do 38km/h (Tyle dzisiaj jechałem na prostej, myślę, że max) podczas jazdy po lekkich wzniesieniach i na prostej naprawde wymiata. Myślę, że więcej niz 50km/h na tej ramie to za dużo, ale te 50 spróbuję osiągnąć, oczywiście w ochraniaczach, bo to już nie żarty Z miejsca czuć jak lekko ucieka z pod nóg, ale nie jest to jeszcze pożądany przeze mnie efekt, gdyż chciałbym aby zrywała trakcję z manetki na szutrze. Zasięg nie znany, przejechałem 5km a na aku było 3.84V gdzie naprawdę zatrzymywałem się i ruszałem na pełnej manetce z 50-60 razy. Ogólny efekt naprawdę super, ale będę raczej szedł w większą zębatkę zdawczą 12-13z zamiast 11z, a potem juz silnik bldc modelarski plus kontroler który puści w to ok 100A, i będzie czym straszyć ludzi
Z tyłu jest hamulec bębnowy, hamuje całkiem sprawnie z pełnej prędkości ok 8-10m, jeszcze podreguluję ale i tak blokuje oponę także spokojnie daje radę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum