Jazda o kropelkę |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016 Jazda o kropelkę
|
|
|
W wielu miejscach na forum podajemy zużycia energii naszych pojazdów.
Proponuję formę współzawodnictwa mającą na celu pokazanie realnych wartości energii potrzebnych do przemieszczenia człowieka z miejsca na miejsce bez konieczności wkładania przez tegoż człowieka jakiejkolwiek energii w napęd pojazdu. Jedyny wydatek energetyczny to rozkoszowanie się jazdą.
Oczywiście celem jest osiąganie jak najniższych wartości zużycia energii w Wh/km.
Żeby było to jak najbardziej realne żadne formy wspomagania w stylu pedałowanie nie wchodzą w grę.
Powiedzmy że dopuszczalne jest lekkie odepchnięcie się nogą przy ruszaniu jak to niektórzy czynią wsiadając na "Ukrainę".
Odcinek pomiarowy to na początek powiedzmy minimum 20km ze startem i metą w tym samym miejscu aby wypadkowe przewyższenie wynosiło 0 metrów.
Sprzęt dowolny pozwalający na jazdę bez wspomagania.
Prędkość dowolna.
Pomiar zużytej energii dowolny ale wskazane aby był realny
Ja osobiście będę podawał zużycie energii jako energię władowaną do akumulatorów po jeździe. Czyli było do pełna i tankuję znowu do pełna.
Niech będzie że podam dane wyjściowe aby było z czym rywalizować
Pojazd: e-bmx
Dystans: 20km
Zużyta energia: 185Wh
Spalanie: 9,25 Wh/km
Żaden to wynik ale od czegoś trzeba zacząć.
Zapraszam do dzielenia się własnymi osiągnięciami. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
Test robiłem ze średnią prędkością 30km/h a wynik to ... 42km.
Na rowerze byłem cały czas złożony na lemondce, jazda odbywała się impulsami od 28km/h do 32 i odpuszczenie manetki.
Wynik zużycia prądu to 5,95
Oczywiście, że wynik jest bez pedałowania.
240Wh/42km daje niewiarygodnie małe zużycie 5,7Wh/km, i to przy 30 km/h!
A może "impulsowe" obciążanie jest takie zdrowe dla akumulatorów?
http://forum.arbiter.pl/v...der=asc&start=0
|
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 03 Sie, 2016
|
|
|
Trzeba będzie dopompować oponki na max i zejść w dół z prędkością żeby Twój wynik pobić |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 06 Sie, 2016
|
|
|
Wczoraj zrobiłem traskę testową aby uzyskać małe zużycie energii.
Może nie był to ideał jeśli chodzi o nawierzchnię ale wyniki bardzo obiecujące
Połowa trasy wiodła szutrami i lasami a nawet rzeczka się trafiła do pokonania
Oprócz rzeczki widać moją nową tarczę hamulcową za którą dałem prawie tyle co za silnik
Ze starą tarczą tylko do okładzin żywicznych po 11,5 tysiąca km przebiegu nie mogłem już dojść do ładu. Przy bardzo niskich prędkościach przed zatrzymaniem całkowitym piszczała, skrzeczała i wpadała w wibrację na różnych klockach.
A tak rowerek użyty do pokonywania rekordu w całości wygląda na dzień dzisiejszy
Ale do rzeczy.
Pokonałem dystans 20,15 km starając się nie przekraczać 25km/h (w powrotnej drodze już po asfalcie jechałem 3 km w okolicach 40km/h, max 41,3km/h)
W aku 10S weszło 3177 mAh co daje 117,55Wh (napięcie znamionowe 37V)
Średnie zużycie 5,83 Wh/km
Spokojnie można zejść jeszcze niżej
A co do wyniku Jarka-LT to wydaje się że powinno być zakładając napięcie znamionowe 3,7V*12 i pojemność 5Ah
222Wh/42km = 5,29Wh/km |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pon 08 Sie, 2016
|
|
|
Tak sugerowali niektórzy... ale pamietaj sr. 30km/h |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie?
Czyżby wszyscy mieli już watowicę |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
ciekawsze by było kto zrobi wieksze zużycie |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Ostatnio jak jechałem do sklepu to w jedną stronę miałem 0.5Wh/km a w przeciwną 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | ..... w jedną stronę miałem 0.5Wh/km.... |
Nie pomyliłeś się tam powinno być z minusem |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
tas napisał/a: | Ostatnio jak jechałem do sklepu ... 39Wh/km
Wygrałem oba konkursy? |
Nic nie wygrałeś. Co najwyżej karne jazdy bez silnika.
Przez takich jak Wy to tylko dług ekologiczny rośnie |
|
|
|
|
gienek333
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
A mnie bardziej intryguje co to za sklep i po co byłeś . |
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
wczoraj jechałem do pracy odległość 700m zużycie 48 wh/km watomierz pokazał że zużyłem 4% aku, kable gorące, silnik gorący - spieszyło mi się jakoś przyjemniej robi mi sie zawody na + z wh/km nie umiem się snuć ale czasami niema wyjscia wybieram sie w weekend w Beskidy to i pewnie snucie będzie potrzebne co by za Tychami sie nie ładować |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Cytat: | Naprawdę nikt nie jeździ ekonomicznie? | Ja w ostatni weekend próbowałem, ale nie było się czym chwalić:
dystans 47,3 km
prędkość śr. 21,6 km/h
prędkość max. 29,4 km/h
zużycie 7,36 Wh/km
Żeby osiągnąć wynik poniżej 6 Wh/km to bym musiał chyba jechać samym asfaltem a na pewno nie przekraczać 20 km/h. Jazda pod wiatr też nie pomagała. |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
6wh/km hmm no to może spróbuję zrobić jakieś snucie
Panowie mam pytanie czy ktoś wie przy jakiej prędkości silnik mxus 16x4 w feldze 26" osiąga swoją "sprawność" oczywiście zakładam plaski asfalt bez wiatru, czy jest to około 27km? to prędkość przy której silnik już nie "rezonuje" przy 25-26 km/h słychać odgłosy "tramwaju" |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Do osiągania dużych wartości wh/km (niech będzie że po przeliczeniu) to wciąż służą inne falcony
Rowery elektryczne to jednak środek transportu niskoenergetycznego o czym wielu zapomina i wciąż z uporem maniaka zamienia czystą energię elektryczną w ciepło. Do tego celu to czajnik elektryczny jest lepszy |
Ostatnio zmieniony przez sirgregs Pią 12 Sie, 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|