Superkondensator z Citroena |
Autor |
Wiadomość |
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 07 Sie, 2016 Superkondensator z Citroena
|
|
|
Hej
Mam pytanie czy czasem ktoś nie miał w łapkach czegoś takiego https://www.bildelsbasen....ost_id=24827028 ? Ciekawa pojemność 600F To jest jeden kondensator ładowany do 2,7V, czy też zrobione to jest jako zintegrowany zestaw i ładuje się do 12-15V? Jak ktoś coś więcej wie na ten temat niech się podzieli Bo niestety producent poza pojemności i ESR i gromadzoną energią nie zawarł tam cennej informacji o napięciu. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 07 Sie, 2016
|
|
|
Jeśli podali gromadzoną energię i pojemność to łatwo to wyliczyć:
U=2*E/C |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Wto 09 Sie, 2016
|
|
|
Zagadka się rozwiązała, wygląda że w środku są dwa kondensatory ładowana do około 5.4V. Czyli są spięte szeregowo dwa po 1200F. Continental chwali się że do rozruchu silnika szarpie z tego 2.2kW.
A tutaj zdjęcie dla ciekawych jak to w środku zmajstrowali
|
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 09 Sie, 2016
|
|
|
Ciekawe, jak długo szarpie te 2,2kW
Rozrusznik na 5V? Ciekawe. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 09 Sie, 2016
|
|
|
Może i moc chwilową to ma konkretną, ale w swoich wymiarach mieści mega mało energii.
Dwa kondensatory po 1200 F - jak są spięte szeregowo to mają 600 F. Jeśli taki pakiet jest naładowany do 5,4V to ma:
5,4^2*600/2= 8748 J czyli jakieś niecałe 2,5 watogodziny;) Hmm... 2,2 kW przez te 3-4 sek może starcza:P |
|
|
|
|
LAZY
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 46 Dołączył: 08 Sty 2016 Posty: 56 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016
|
|
|
Nikt nie wspomniał o kondensatorach od car audio. Robią takie o pojemności po kilka faradów i napięciu 12\24V
Pojechać się na tym nie da, ale do gromadzenia energii i szybkiego jej oddawania jak znalazł.
Czy miał by zastosowanie w pojeździe elektrycznym? |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Kiedys myslalem aby kupic taki na 4V i podlaczyc do komorki zamiast baterii. Moznaby go naladowac w kilka sekund i starczaloby na pol dnia tylko ze niestety wszystkie sa okragle i niewymiarowe dla telefonu |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Jakiś rok temu chciałem kupić 3000faradów (można było kupić za 80parę złotych używane) ale po przeliczeniu wyszło coś około 12Wh z jednego kondensatora przy bardzo dużych gabarytach i masie . Koniec końców lepszym rozwiązaniem do naszych celów są ogniwa elektro-chemiczne czy jak to tam ogólnie zwał . I nawet ogromny plus typu ilość cykli czy naprawdę spore prądy (3000faradów miał ciągłego prądu 150A a chwilowe znacznie więcej i szczytowe nawet pod 1200A) nic tu nie zmienią . |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Tyle, że 150 A przy napięciu paru woltów to i tak nie jest szałowa moc. Kilowat? Dwa? Plus jakieś ogromne przetwornice, które podwyższały by napięcie do napięcia pakietu;) |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
A nie o to mi chodziło żeby do EV wykorzystać ten kondensator plus tą przetwornice, zastosowanie miało być inne . Odnośnie samej puszki, byłem ciekawy co i ile siedzi w środku Jestem rozczarowany, myślałem że to inaczej zrobili. Niestety do mojej wizji się to nie nadaje. Dla ciekawych mocy super kondensatorów, to pojedynczy kondensator z tego zestawu potrafi oddać przy zwarciu 4700A ! Normalnie mona sobie ciągać z nich 930A bez uszczerbku, rezystancja wewnętrzna 0.58 mΩ. To prawie jak lipo tylko stosunek waga/wh nie ten |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Tyle, że 150 A przy napięciu paru woltów to i tak nie jest szałowa moc. Kilowat? Dwa? Plus jakieś ogromne przetwornice, które podwyższały by napięcie do napięcia pakietu;) |
Zawsze można w szeregu połączyć takie kondki do uzyskania odpowiedniego napięcia . |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Pykacz napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Tyle, że 150 A przy napięciu paru woltów to i tak nie jest szałowa moc. Kilowat? Dwa? Plus jakieś ogromne przetwornice, które podwyższały by napięcie do napięcia pakietu;) |
Zawsze można w szeregu połączyć takie kondki do uzyskania odpowiedniego napięcia . |
I przyczepkę, żeby je wieźć:P Chyba, że do czego innego |
|
|
|
|
Pykacz
szef
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Lip 2012 Posty: 1561
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
maniekrox napisał/a: | Pykacz napisał/a: | maniekrox napisał/a: | Tyle, że 150 A przy napięciu paru woltów to i tak nie jest szałowa moc. Kilowat? Dwa? Plus jakieś ogromne przetwornice, które podwyższały by napięcie do napięcia pakietu;) |
Zawsze można w szeregu połączyć takie kondki do uzyskania odpowiedniego napięcia . |
I przyczepkę, żeby je wieźć:P Chyba, że do czego innego |
Rozważałem zakup bo były dodatkowo balancery na każdą szt ale zrezygnowałem z powodu który podałeś |
|
|
|
|
|