Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem |
Autor |
Wiadomość |
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016 Ego Street Scoota wtyczka manetki-problem
|
|
|
Witam.Panowie czy ktoś mi powie co powinno być na końcu tzn.na wtyczce manetki w skuterze Ego Street Scoota? Czy pod dodaniu gazu ma się zmienić opór,czy jest tam dioda?Nie mam zielonego pojęcia co mogło sie stać" bateria całkowicie naładowana,a jeśli dodam gazu koło ledwo się kręci,czasami mocniej czasami szarpie - jechać się nie da,tylko na podniesionym kole można obracać. Podejrzewam manetkę lub sterownik.Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Manetka działa na czujniku halla - podajesz mu 5V a na innym kabelku masz napięcie adekwatne do wychylenia manetki |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Czyli mama podać 5 V na czujnik halla i sprawdzić czy silnik będzie się obracała z pełną prędkością? |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 10 Sie, 2016
|
|
|
Nie do końca 5V, nie chcę wprowadzać w błąd ale na wyjściu ma max coś koło 4,2V? Najlepiej sprawdź model i poszukaj datasheet, i podaj połowę maksymalnego napięcia wyjściowego na sterownik |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016
|
|
|
Witam.Dzisiaj sprawdziłem manetkę.Na zasilaniu(czerwony-czarny) 4,3 V utrzymuje się ciągle.Natomiast między czarnym a szarym lub czerwonym a szarm napięcie zmienia się od 0,85 V do 2,5 V podczas regulacji.Zakładam więc że manetka jest sprawna. |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016
|
|
|
Panowie poradzicie coś?Ciągle sprawdzam i podejrzana wydaje się być bateria.Niedawno zrobiłem sobie pakiet 13s10p z używek po laptopach.Śmigał ładnie - zasięg 30 km.Napięcie 54,6 V utrzymuje się po naładowani i nie znacznie spada po dodadaniu gazu,natomiast jeśli podepnę ładowarkę i dam gazu to koło obraca się z pełną mocą.Czyżby jakaś sekcja w baterii padła? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Typowo powinno być od około 1V do około 4,2V na sygnałowym z manetki.
Podaj 5V na sygnałowy (bez manetki) i sprawdź obroty koła.
Jeśli będą duże, to manetka jest walnięta.
To 4,3V na zasilaniu manetki wydaje się za małe. Powinno być w granicach 5V.
Jeśli jest mniej, to może być uszkodzenie sterownika. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Kons18 napisał/a: | ..natomiast jeśli podepnę ładowarkę i dam gazu to koło obraca się z pełną mocą.Czyżby jakaś sekcja w baterii padła? |
A masz BMS ? Jakie jest napięcie PO BMS w odniesieniu do minusa z BMS a nie baterii.
Bo być może sterownik nie dostaje pełnego zasilania, |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Ale to nie powinno mieć wpływu na 5V manetki. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
A jesli sterownik dostaje kilka/nascie V zamiast nominalu lub napiecie wy jest zmienne w zaleznosci od obciazenia ?? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Na BMSie mierzyłem- jest pełne napięcie po naładowaniu 54,6V. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Ale jest pytanie wzgledem ktorego minusa jest pelne napiecie ? Bo zapewne Twoj BMS ma WE i osobno WY minusa. Skoro włączenie ladowarki powoduje ze jest wszystko ok, to podejrzewam problem z przepuszczaniem minusa od fizycznej baterii do sterownika. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Zaraz pomierzę dokładnie jeszcze te napięcia.Natomiast przed chwilą wróciłem z garażu i szlag mnie już trafia...Chciałem podać 5 V na zasilanie z manetki tak jak pisaliście,ale zauważyłem że skuter jakby odżył.Tzn. po odłączeniu ładowarki koło kręciło się z pełną prędkością.Po postawieniu na ziemię i próbie jazdy zaczął znowu przerywać i zaczęło śmierdzieć.Zobaczyłem baterię i stwierdziłem że to tam,Jedno ogniwo się wypaliło.Pomierzyłem napięcie - dalej pełne 54,6 v.Po tym incydencie skuter nie widzi baterii tzn. po przekręceniu stacyjki wskaźnik naładowania nie działa i skuter nie reaguje na gaz.Natomiast po podłączeniu ładowarki wskaźnik jest na max i koło się kręci... |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Znajomy miał podobnie, upalił BMSa. Prąd z baterii szedł tylko gdy był pod ładowarką. Po rozebraniu BMSa okazało się że rozpinał go w złej kolejności i prąd poleciał przez przewód banalsera. Po wymianie BMSa wszystko wróciło do normy. Odnośnie baterii to śliska sprawa składać z ogniw wyeksploatowanych laptopowych. Trzeba je dobrze przetestować pod prądami rozładowania minimum 1C. Te które się grzeją lub tracą napięcie po kilku godzinach nie nadają się do niczego. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Kons18
początkujący
Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 39 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016
|
|
|
Ogniwa był przetestowane- może szału nie było ale dawały radę,tak jak pisałem 30 km zasięgu było. BMS jest raczej sprawny.Poszedłem o krok dalej i mijając baterię puściłem bezpośrednio napięcie z ładowarki na kontroler. Wskaźnik poziomu baterii poszedł w górę i koło się kręci.Zastanawiam się teraz co jest grane?Skoro na baterii mam 54,6 V i jest naładowana do pełna a kontroler jej nie widzi?Ładowarka podaje ok 56 V i kontroler ją widzi.Czy to wina kontrlera? |
|
|
|
|
|