|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Elektryczna Panda |
Autor |
Wiadomość |
Kubus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
|
|
|
Za ile najtaniej można kupić 7 sztuk tych trojanów?
Liściasty: skoro temat robi się interesujący to może założyć nowy wątek: Panda EV? Ogólne uwagi zostały wymienione na tym wątku zgodnie z jego tematem więc teraz ze szczegółami przenieśmy się na nowe miejsce. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
|
|
|
Jak gdzieś sięmylę to niech mnie Zbyszek poprawi
Na pierwszy rzut oka litowe wydają się drogie, ale:
Twoje zele kosztowały by 3500zl
Zbyszka 44 ogniwa 3,7 100Ah kosztowaly jak pamietak ok. 35 tys zl. Tobie potrzebna jerst połowa aby były takiej samej pojemności czyli 81.4 100Ah. Wieć mamy 17,5k zl. Mają żywotność 1000 cylki czyli 3 razy więcej od żeli. Czyli mamy już 5800zl (blisko zeli). Do tego na litowych na prądach zbliżonych do nominały zajedziesz 2 razy dalej. Nawet jeżdząc oszczędnie na żelowych litowce wygrają w zasięgu wieć ja bym przyjął że cena w ogólnym rozrachunku wyjdzie taka sama. Ale dochodzi jeszcze waga i objętość. Zelowe będą ważyć ponad 200kg. Litowe poniżej 70kg. Ze o objętości nie wspomne ;P
Naturalnie pozostaje kwestia wydatku tych 17 tys. Ale skoro potrzebujesz te 50km zasięgu to może nie kupować połowy tego co Zbyszek tylko jeszcze mniej?
Zbyszek twierdzi że na 81V 200AH przejeżdza 350km więc Tobie starczy 7 razy mniej ogniw co daje sume za ogniwa na poziomie jakiś 5 tys. zl (35k zl/ 7).
PS
Najekonomiczniejsze były by właśnie te Trojany pewnie. |
|
|
|
|
Kubus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
|
|
|
Zacząłem rozglądać się za Pandą do konwersji. Ten zakup to wymiana starszego z 2 aut, które mamy i jednocześnie realizacja moich marzeń czyli EV.
Będę robił sam to wszystko, co dam radę ale jeżeli przyjdzie (a pewnie przyjdzie) mi wymontować silnik spalinowy to pewnie sam nie dam rady. Na pewno zlecę komuś mocowanie silnika.
Myślę o silniku lemco mocowanym do oryginalnej skrzyni, szczegóły co do reszty to pewnie dopiero po ewentualnej wizycie u Zbyszka, wstępnie zadeklarował pomoc.
Powoli kończę swój poprzedni projekt czyli elektrownię słoneczną (może jeszcze w tym miesiącu popłyną pierwsze ampery ze słońca) i jak skończę i będzie już Panda to zabiorę się za nią. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
|
|
|
Znalazłem wreszcie sposób na dokladne odcięcie ściany silnika i zostawienie oryginalnego sprzęgła.
Odcieliśmy wielką gumówką, a potem na dużej płycie frezer wyrównał cięcia równolegle do ściany oryginalnej.
O wiele mniej roboty i jest precyzyjniej wyosiować.
Odcinam też wał korbowy i tokarz go obrabia do moich potrzeb.
Jeszcze muszę rozgryźć sprawę dokładnego łożyskowania LEMCO. W tej chwili widzę łożysko igiełkowe w osi i dodatkowe łożysko igiełkowe promieniowe. W kawałku wału korobwego osiowu montuję wałek od LEMCO.
Jeszcze w tej ścianie (w miejscu panewki wału) musi mi frezer zrobić odpowiednie mocowanie obudowy silnika (zamek i 4 otwory na śriby). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Kubus [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Maj, 2009
|
|
|
Witam
no i po Pandzie. Zaciągnąłem rodzinę do salonu Fiata aby sprawdzić pakowność Pandy w praktyce i okazało się, że za mała. Niestety, w moim przypadku wygoda jazdy 4 - 5 osób jest jednym z najważniejszych kryteriów. Teraz na warsztat (koncepcyjny) biorę Citroena C3 - to auto jest przez nas pozytywnie zweryfikowane, przynajmniej jeśli chodzi o pakowność... |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
|
|
|
sobolu napisał/a: | Jak gdzieś sięmylę to niech mnie Zbyszek poprawi
Na pierwszy rzut oka litowe wydają się drogie, ale:
Twoje zele kosztowały by 3500zl
Zbyszka 44 ogniwa 3,7 100Ah kosztowaly jak pamietak ok. 35 tys zl. |
Czy ktoś analizował aku Ni-MH do napedu EV?
Pewnie sa troche cięższe ale nominalnie mogą pracować przy 3C max 5C i ładują się w 1h dla NiCd to 15 min.
Czy na krótkie dojazdy jest to korzystne rozwiązanie?? |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
|
|
|
Czas ładowania dla ni-mh 1h to kosmos. Ich czas życia to około tysiąca cykli ale przy takich prądach ładowania to obstawiam że nie przeżyją nawet stu cykli. Standardowy prąd ładowania to C/10 i czas rzędu 14 godz. IMO nawet prądy ładowania rzędu C/2 C/3 drastycznie skracają ich życie.
Dobre ogniwo poza tym kosztuje 10zł (np. SONY) co daje 30zł za 3,6V 2,2Ah, to drożej niż nowy li-ion (ok. 25zł).
PS
W Batimex'ie sa li-ion po 32zł.
Karta katalogowa wydaje się ciekawa
http://batimex.pl/zdjecia/pdf/l18650.pdf
Szczególnie punk 2. Performance:
przeładowanie 3C 10V: niepalne, niewybuchowe
Przy -20 st. C pojemność na poziomie 90%
Przy prądzie rozładowania 3C pojemność na poziomie 95% (przy prądach 0.2C a 2C praktycznie brak rozbieżności w pojemności) |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2009
|
|
|
Ładowanie szybkie
Minimalny czas ładowania akumulatorów NiMH wynosi około 1 godziny ( NiCd ok. 15 min.). Gdy ogniwo akumulatora NiMH jest bliskie naładowania, gwałtownie wzrasta jego temperatura. Występujące przy tym obniżenie napięcia, jest jednak znacznie mniejsze (w porównaniu z akumulatorami NiCd), co wymaga zastosowania dokładniejszej metody pomiaru przez układ kontrolny. Przy szybkim ładowaniu akumulatorów NiMH zalecane jest stosowanie co najmniej dwóch z trzech stosowanych systemów zabezpieczeń:
1) -delta V,
2) temperatura powierzchni t>45°C,
3) kontrola czasu ładowania.
Uwaga! Czas eksploatacji ogniw NiMH po przegrzaniu jest wyraźnie krótszy.
Niewątpliwie największą zaletą akumulatorów NiMH jest brak efektu pamięciowego. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2009
|
|
|
Wiem, że można. Przy szybkim ładowaniu, kontrola tych trzech parametrów które podałeś jest niezbędna.
Zalecają szybkie ładowanie po to byś szybko kupił nowe
Powtarzam: mozna i w 8 min nawet (są takie ogniwa ni-mh) ale ile takie ogniwo wtedy pożyje? Chyba że koszta dla Ciebie nie grają roli. |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 19 Maj, 2009
|
|
|
No o 8 to nie słyszałem !
Ale rozładowanie 3C i ładowanie w 1h to dla mnie kuszące. Szukam aku na dojazdy do pracy 20 min to akurat przy 3C. Niech ilość cykli bedzie i 800 oby za 3 lata można było kupić tańsze ogniwa. Toyka jednak nie wybrała Litowych aku. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2009
|
|
|
Masz na myśli jakieś konkretne ogniwa ni-mh? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 20 Maj, 2009
|
|
|
narazie kupiłem zestaw od priusa |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | narazie kupiłem zestaw od priusa |
Nówki?
Hmm ale wiesz że te ogniwa nie zostały zaprojektowane do pracy cyklicznej, tylko buforowej w PSoC? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 22 Sie, 2009
|
|
|
jasne, że używki.
wkrótce się przekonam czy da się na nich jeździć/
A dlaczego buforowej. Prous poza tym, że jest hybrydą można go używać jako EV |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|