ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo

Witajcie. Kazałem zrobić na zamówienie 2 sterowniki z innymi napięciami odcięcia niż seryjnie dostępne chińczyki. Sterowniki dysponują mocą ok 30A, oczywiście można moc dowolnie zmniejszyć lub zwiększyć w granicach rozsądku podszlifowując, nadlewając cyną lub wycinając bocznik.

Sterowniki mają wszystkie niezbędne funkcje czyli:
mają funckję samouczenia działają z katami 60 i 120 stopni
działają z hallami i bez halli!
mają opcję 3speed
działają z manetką
mają podłączenie pod klamki hamulcowe
wyposażone są w 12 mosfetów
posiadają sygnałowe sterowanie stacyjką.

Pierwszy sterownik jest z napięciem odcięcia 30,5V a nie 32V jak większość popularnych chińczyków, ale nie ma progu pomiędzy 41V, więc powinien dobrze działać z pakietami lipo multistar 12S 10000mAh działa na 10S 11S 12S 13S 14S

Drugi sterownik zarzyczyłem sobie z napięciem odcięcia 25V nominalnie jest na 36V, aczkolwiek obsługuje akumulatory 8S 9S 10S 11S i prawdopodobnie 12S bez problemu też obsłuży (ale to jeszcze pomierzę.)

Cena myślę, że rozsądna bo 180zł + 15,24zł wysyłka kurierska.

CO prawda nie robiłem zdjęć, ale film przedstawia jednego z nich (prezentuje pracę i wygląd)
https://youtu.be/0L1yGOco3fE

Oba sterowniki są dokładnie w tej samej obudowie i maję jednakowe funkcje.

W razie dodatkowych pytań postaram się odpowiedzieć na wszystkie.
Sterowniki zrobione z zamysłem korzystania akumulatora li-ion z BMSem, który zabezpieczy odpowiednio ogniwa. Jeżeli BMS odcina przy 2,7V/celę to zostanie dodatkowo wykorzystane 15% energii, gdyż standardowy odcinają przy 32V ogranicza pojemność pakeitu li-ion.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Szwagier 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 733
Skąd: Ostrów Mazowiecka
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta :wink: ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku :wink:
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy).
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Szwagier napisał/a:
Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta :wink: ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku :wink:
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy).


A skąd wiesz że pozostaje Ci 10 %? Jaki masz wskaźnik? Ale nawet super zaawansowane wskaźniki mają pomiary obarczone błędem. Zobacz tutaj
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5294
Wiem, bo sam mam takie wskaźniki i BMS odcina przy różnych wskazaniach. Więc ustawienie odcięcia w sterowniku ma sens.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Który wskaźnik ci przekłamuje? Bms odcina przy 2.7V/cele a przy dużym prądzie to nawet i przy 20% takie odcięcie ci sie zdarzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group