|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016 Sterownik na nietypowe napięcia li-ion i lipo
|
|
|
Witajcie. Kazałem zrobić na zamówienie 2 sterowniki z innymi napięciami odcięcia niż seryjnie dostępne chińczyki. Sterowniki dysponują mocą ok 30A, oczywiście można moc dowolnie zmniejszyć lub zwiększyć w granicach rozsądku podszlifowując, nadlewając cyną lub wycinając bocznik.
Sterowniki mają wszystkie niezbędne funkcje czyli:
mają funckję samouczenia działają z katami 60 i 120 stopni
działają z hallami i bez halli!
mają opcję 3speed
działają z manetką
mają podłączenie pod klamki hamulcowe
wyposażone są w 12 mosfetów
posiadają sygnałowe sterowanie stacyjką.
Pierwszy sterownik jest z napięciem odcięcia 30,5V a nie 32V jak większość popularnych chińczyków, ale nie ma progu pomiędzy 41V, więc powinien dobrze działać z pakietami lipo multistar 12S 10000mAh działa na 10S 11S 12S 13S 14S
Drugi sterownik zarzyczyłem sobie z napięciem odcięcia 25V nominalnie jest na 36V, aczkolwiek obsługuje akumulatory 8S 9S 10S 11S i prawdopodobnie 12S bez problemu też obsłuży (ale to jeszcze pomierzę.)
Cena myślę, że rozsądna bo 180zł + 15,24zł wysyłka kurierska.
CO prawda nie robiłem zdjęć, ale film przedstawia jednego z nich (prezentuje pracę i wygląd)
https://youtu.be/0L1yGOco3fE
Oba sterowniki są dokładnie w tej samej obudowie i maję jednakowe funkcje.
W razie dodatkowych pytań postaram się odpowiedzieć na wszystkie.
Sterowniki zrobione z zamysłem korzystania akumulatora li-ion z BMSem, który zabezpieczy odpowiednio ogniwa. Jeżeli BMS odcina przy 2,7V/celę to zostanie dodatkowo wykorzystane 15% energii, gdyż standardowy odcinają przy 32V ogranicza pojemność pakeitu li-ion. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Szwagier
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 15 Lis 2015 Posty: 733 Skąd: Ostrów Mazowiecka
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy). |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Szwagier napisał/a: | Nie wiem, czy mi wolno się wtrącić (jeśli Ci glebor psuję biznes, to daj znać - usunę posta ) - ale może komuś do czegoś się to info przyda...Ja mam sterownik "dual voltage" 36/48V. Zasilam go 12S LiPo. Odcięcie dla 48V ma ustawione fabrycznie chyba na ok 39V - w każdym razie dla 12S to jest trochę za wysoko, bo wciąż zostaje jeszcze z 10% prądu w akumulatorze. Ale - to nic nie przeszkadza. Po prostu przy tych 39V sterownik odcina zasilanie. I wtedy wystarczy go wyłączyć i załączyć ponownie - i wszystko działa aż do odcięcia przez BMS. Wydaje mi się, że po "resecie" sterownik myśli, że ma podłączoną baterię 36V i przestawia się na niższy próg odcięcia...
Dla niektórych takie rozwiązanie może mieć nawet zaletę - takie przedwczesne odcięcie działa jak wskaźnik "rezerwy" w baku
Więc to, że sterownik jest przewidziany na wyższe napięcie, niż mamy baterię, nie musi oznaczać, że nie można wykorzystać całej pojemności baterii (przynajmniej, jeśli jest dwu napięciowy). |
A skąd wiesz że pozostaje Ci 10 %? Jaki masz wskaźnik? Ale nawet super zaawansowane wskaźniki mają pomiary obarczone błędem. Zobacz tutaj
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5294
Wiem, bo sam mam takie wskaźniki i BMS odcina przy różnych wskazaniach. Więc ustawienie odcięcia w sterowniku ma sens. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Który wskaźnik ci przekłamuje? Bms odcina przy 2.7V/cele a przy dużym prądzie to nawet i przy 20% takie odcięcie ci sie zdarzy |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|