|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
budowa roweru z zamysłem odsprzedaży |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016 budowa roweru z zamysłem odsprzedaży
|
|
|
Witajcie. Nie wiem, w jakim dziale zamieścić ten temat, a bardzo mnie interesuje co myślicie o takim rowerze, gdyż przymierzam się do budowy, więc dział dla początkujących chyba będzie odpowiedni.
Myślałem, aby zrobić rower na bazie ramy decathlon rockrider 6,3 FULL + akumulatory sony VTC4 pakiet 13S6P upchane w ramę (w krzyżak, co będzie nie łatwe, ale wykonalne) wykonałbym baterię samodzielnie pod potrzebny mi wymiar w danym kształcie (wraz z plastikowymi kieszonkami na ogniwa) wraz z elegancką obudową. Do tego zgrać silnik bionx na 22A 9 moset lub silnik bezprzekładniowy GIANT) oba są ekonomiczne i na 13S polecą nie mniej niż 40km/h.
Zastosowanie akumulatorów SONY VTC4/5/6 lg damf11865 lub czegoś podobnie wysokoprądowego nie ulegałoby niszczeniu w zamknietej obudowie przy tak małym amperażu, a dla kogoś bardzo chcącego pojeździć w terenie akumulatory również dałyby radę ze sterownikiem 45A
Zależy mi na jakości pod względem elektrycznym, żeby nowy użytkownik był zadowolony i przez kilka lat mógł tym jeździć.
Do tego dać ciekawy sterownik z funkcją odzysku energii z hamowania, tempomatem, manetką, pasem, klamki elektryczne hamulcowe, sterownik 9 mosfet 22A na 48V.
Zamysł jest na niedrogiego i ciekawego fulla do latania po mieście, aby wybierał podstawowe nierówności i zapewniał podstawowy stopień komfortu z jazdy.
Konstrukcja byłaby budowana pod kątem odsprzedaży w nowym sezonie, liczę na cenę końcową, za którą sprzedam rower w granicach 2997zł, gdyż jak wiem z doświadczenia powyżej magicznych 3000zł rower bardzo ciężko sprzedać w sumie jaki by nie był.
Dla wytrenowanego kolarza wydaje mi się to ciekawa opcja, która da dodatkową prrędkość i przy wspomaganiu całkiem spory zasięg przy neiwielkiej wadze całego zestawu (min, dlatego continent odpada, że całe koło bionxa wraz z obręczą i wolnobiegiem zamknę w wadze 5,2KG)
CO sądzicie o takim projekcie i tej cenie końcowej? |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016
|
|
|
Szału przy 1000W nie będzie Ale w tej cenie powinieneś kupca znależć. Choć sam rower tego typu widzę za 500zł na allegro co nie świadczy dobrze o jego jakości |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 26 Sie, 2016
|
|
|
Wiesz, atomek my mamy trochę mocniejsze sprzęty, aczkolwiek patrzę na kwestię, rozmieszczenia aku, ilość miejsca jest dość ograniczona, gdyż dojdzie mi damper. tylny i wahacz, a mam dosyć skrzynek
max co tam upcham to 15-16Ah. Nie oszukujmy się, że 750Wh wystarczy na kilka porządnych odkręceń manetki z takim sterownikiem np 45A gt1500 i pakiet jest pusty, a ja chciałbym wysterować tak sprzęt, aby zasięg był nie mniejszy niż 40 km. Bajk raczej ma być lekki z zamysłu, aby się lekko i przyjemnie wspomagało do 45km/h i miałby tłumić neirówności na ścieżkach rowerowych, krawężniki przy poprzecznych zjazdach do posesji przecinających ścieżkę itp.
Poza tym wytłumacz ludziom że rower waży 40kg zaraz będzie panie a jak ja to po schodach wniosę itp. dlatego zamysł jest na lekki i dość energooszczędny bezprzekłądniowy silnik, aby zapewnić najwyższą jakość, przy niskiej wadze i bezawaryjność tej konstrukcji oraz możliwie niskie koszty budowy.
Jak masz jakąś sugestię co by zmienić to coś podpowiedz. Uprzedzam, że jedynym ograniczeniem jest miejsce na AKU, którego w fullu mało. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Po co ma wnosic po schodach? Nie może wjechac? |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Rower wielu osobom kojarzy się z ... rowerem. Chcą, aby był lekki. Panie tego nie przeskoczysz cóż chciałbym zrobić jeden rower porządny zgodnie ze sztuką, aczkolwiek szkoda trochę, że są tak mocno zaniżone ceny rynkowe, bo za porządną baterię trzeba swoje zapłacić, sprzedający zazwyczaj sprzedaje jak mu coś nie pasuje, a ja chciałbym, żeby nowy nabywca był w pełni zadowolony nie tylko zaraz po kupnie, ale również w kilkuletnim czasie eksploatacji.
A tak nawiasem ostatnio narzekam na spadek formy. Kto wie, czy na wiosnę nie sprzedam swojego oczka w głowie, czyli białego fulla, a nie zostawię sobie tego rowerka z baterią 14Ah z lekkim bionxem i sterownikiem 17A... Full ma baterie na nowych ogniwach 1500Wh. Sterownik 30A pojemność 30Ah, prąd max 2.0C ciagły dla ogniw, wiec dla baterii idealnie taki sterownik a i continent się nie przegrzewa i leci te 50-52km/h (generalnie przyjemnie).
Choruję też na konę stinky + mxus km/v do niego gt1500 i pakiecik sony VTC5 taki z 15Ah na 72V (ciekawe, czy wejdzie w rame :O ) i nawet jest takowa w moim mieście do zgarnięcia w rozsądnych pieniądzach |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Swoją drogą dziwne rzeczy, w sezonie zeszła kona stinky z samym silnikiem za ponad 4 tys.
A piotrW nie mógł za 4400 sprzedać kompletnego bajka z porządną ramą... |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
No bo to prawda... Ostatnio pewna dama próbowała w moim garażu przeparkować moj rower i... nie dała rady go przestwić.... Nawet podnieść z nóżki do pionu...
A taki full lub nie full z 0,5kwh jakby go dobrze pomodzić to da się zrobić na 20 kilo około.
No tak to jest znamienna jest wycieczka któregoś z użytkowników gdzie zrobił tam jakieś 200 km na swoim 50+ potworze ale przy zużyciu typu 11wh/km. Niby moce są jak w moto itd ale w sumie jak jedziesz dalej to się toczysz 30 z pedałowaniem... bo inaczej Ci baterii zabraknie... Ja parę miechów temu odpalilem moj zwykły rower... i po zdjeciu z niego tych silnikow dd 30ah aku i td okazało się że do pracy bez wysilku zajechalem w dobrym tempie na samych pedalach i wrócilem też i zaliczylem strome podjazdy i jeszcze pojechalem na wycieczkę:). A jakbym mial to zrobić na elektryku bez prundu to bym nie dal rady... |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Bo przyszłością roweru elektrycznego jest.. estetyczny LEKKI rower elektryczny z poukrywanymi podzespolami elektr. Jeśli lekkim rowerem ze wspomaganiem można jechac 35-38 km, to niestety każde następne10 km/godz wymaga znacznego wzrostu ciężaru, kosztu i komplikacji konstrukcyjnych. Przekraczanie tych barier, zmienia istotnie kategorie roweru.
Chyba że, od początku celem jest motorower do jazdy po górach.
To zupełnie inna kategoria pojazdu. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Ja też już spory czas temu doszedłem do podobnych wniosków co panowie powyżej czego skutkiem jest opis w mojej stopce Moja potrzeba wynika z konieczności posiadaja bajka że tak powiem bardziej mobilnego - tu wrzucić, tam podnieść, tu przestawić, tam wnieść, itd., a przy tym nie rzucać się przesadnie w oczy |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Poza tym jadąc te 35km/h w razie kontroli zawsze można powiedzieć panie, z górki było i nikt się nie przyczepi, a jak klient może jechać 35km/h i nie musi pedałować to zazwyczaj jest zachwycony. Przy tym budując baterię w ramę ok. 850Wh przy 35km/h zasię ga pewno przekroczy 50km, a jak kolarz jest wytrenowany i będzie mu to wspomagać to jest i stówka do osiągniecia... zakładam wagę bardziej te 25kg. 15 zazwyczaj waży sama rama, 5kg koło tylne, aku musi tą piątkę ważyć... |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Bo przyszłością roweru elektrycznego jest.. estetyczny LEKKI rower elektryczny z poukrywanymi podzespolami elektr. Jeśli lekkim rowerem ze wspomaganiem można jechac 35-38 km, to niestety każde następne10 km/godz wymaga znacznego wzrostu ciężaru, kosztu i komplikacji konstrukcyjnych. Przekraczanie tych barier, zmienia istotnie kategorie roweru.
Chyba że, od początku celem jest motorower do jazdy po górach.
To zupełnie inna kategoria pojazdu. |
Święta racja. No może bez specjalnego wysiłku konstruktorskiego da się wyciągnąć nieco więcej, czyli 40-45 km/h, ale to na ogół wszystko, potem to już koszty rosną w postępie geometrycznym i naprawdę trzeba chorować na watowicę złośliwą, żeby się pchać w wyższe prędkości zwłaszcza że na miasto czy bezdroża nawet 25 km/h wystarczy. Powyżej 40 to na szosie można. A jak ktoś musi być demonem prędkości to motocykl albo auto się kłania. A jak jeszcze szybciej to samolot.
Dlatego też gdy osiągnąłem we wszystkich swoich maszynach 40-45 i są to prędkości bezpieczne i wystarczające to w zasadzie nie kombinuję więcej tylko jeżdżę. Dlatego od dwóch lat planuję wymiany napędu, eksperymenty z przednim Bionxem, Magic Pie, itd. ale na planach się kończy. Chyba jestem uodporniony na watowicę |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Czyli dążycie do tego
A pełny opis tutaj 10 najlżejszych rowerów
Zgadzam się z tezą że rower powinien być lekki.
Jednoślad ważący ponad 30kg to nie rower. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Pomykają na LiPo, sporo z HobbyKing |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
No może bez przesady skrzynka musi być jak największa , ale po co pchać się w ciężki silnik...
Akumulator decyduje o zasięgu, więc lepiej dać coś o większej gęstości, będzie wiekszy zasięg albo lżejszy rower |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Kolego sirgregs . Każdy możę wszystko sierdzić. Pojazd powyżej 30 kg to już nie rower ?
Zapraszam na jadę testową rowerem ważącym 50 kg. Ciekawy jestem opinii po przejażdżce |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|