|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik przekładniowy a 9c |
Autor |
Wiadomość |
mario78
początkujący
Dołączył: 30 Sie 2016 Posty: 7 Skąd: Łaszczów
|
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016 Silnik przekładniowy a 9c
|
|
|
Myslę o budowie elektrycznego roweru o mocy 250-350 Wm, prędkość maxymalna 30 max 40 km/h. Mam pytanie, silnik przekładniowy (planetarny ?), w chwili gdy nie pedałuję nie stawia oporu. 9 continents nie jest silnikiem przekładniowym i opór stawia. Czy jest to opór znaczny ? Czy bardzo przeszkadza w przypadku gdy wyczerpie się akumulator. Zastanawiam się czy przy takich założeniach nie lepiej zamontować silnik bezoporowy aby w razie rozładowanych baterii dojechać spokojnie o własnych siłach cena silników jest podobna. Znów na korzyść 9 continents przemawia większa trawałość (brak zębatek planetarnych). który silnik byście doradzili ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016
|
|
|
Bierz DD(direct drive - bezprzekładniowy). Liczba zalet przewyższa wadę w postaci oporu. Akumulator dasz taki aby zasięgu zawsze starczyło i kłopot z głowy
A w razie czego nogami z prędkością ~15km/h i tak wrócisz na luzie. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016
|
|
|
Ja od lat we wszystkich rowerach stosuję wyłącznie silniki przekładniowe, lekkie, bezoporowe, tanie, oszczędne i szybkie jeśli się odpowiednio dobierze sterownik i napięcie. Ale wiadomo, są dwie szkoły. Falenicka i otwocka Zaczynałem od DD, ale przesiadłem się na przekładniówki i bardzo sobie chwalę.
A co do trwałości - nie ma rzeczy wiecznych. Każdy silnik można załatwić. Usmażyć. Rozwalić łożyska, zjechać gwinty, pokrzywić itd. Mniej szkoda taniej przekładniówki niż drogiego DD. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Czy możecie polecić jakieś silniki przekładniowe, nowe ? Zdaje mi się że na rynku praktycznie takich nie ma... A może są jakieś z wbudowanym sterownikiem ? |
|
|
|
|
digiboy
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Właśnie też takie mam wrażenie, że cięszko z nowymi silnikami. Nie wiadomo jaki wybrać, który dobry. |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Mikkonen napisał/a: | Czy możecie polecić jakieś silniki przekładniowe, nowe ? Zdaje mi się że na rynku praktycznie takich nie ma... A może są jakieś z wbudowanym sterownikiem ? |
Jak to nie ma nowych? Są na przykład tutaj: www.maxev.pl Wiadomo, w Chinach silniki produkują, więc tam do wyboru do koloru.
Ze sterownikiem przekładniówek nie ma. Są tylko DD np. Sparta, Bionx, MagicPie (od wersji 3, bo poprzednio miał sterownik zewnętrzny). I dobrze, bo sterownik w silniku to tylko kłopot dla bardziej kumatego użytkownika EV. Generalnie sterownik w silniku ogranicza parametry zgodnie z koncepcją producenta silnika. Np. faryczny Bionx I i II generacji będzie miał 25 km/h i będzie działał tylko jako wspomaganie. Sterownik się wywala, daje się zewnętrzny o zadowalających (użytkownika ale także i sam silnik) parametrach, odpowiednie napięcie, manetkę i nagle okazuje się, że bionx jedzie 60 km/h i ma moc 2kW. Sparta też zacny silniczek. Wywala się sterownik, daje się napięcie nie 24 ale 36 lub 48, dobiera się sterownik, który nie daje za dużo amperów i nie usmaży silniczka i też się pojedzie 40-50 km/h bez łaski.
digiboy napisał/a: | Właśnie też takie mam wrażenie, że cięszko z nowymi silnikami. Nie wiadomo jaki wybrać, który dobry. |
Dobry jest taki, który nas zadawala. Wiadomo, przekładniówka nie udźwignie więcej mocy niż 1kW, bo ma za małą masę, powierzchnię i pojemność cieplną. Należy zwracać uwagę na RPM. Przekładnia powoduje właśnie zmniejszenie obrotów i zwiększenie mocy. Wysokoobrotowy silnik popchnie rower szybciej, co jest oczywiste. Przewoltowanie o 50-100% sprawi, że obroty wzrosną i silniczek nominalnie zasilany 24V dający prędkość według zaleceń UE 25km/h na wyższym napięciu pojedzie duuuużo prędzej Oczywiście trzeba trochę mieć o tym pojęcie, bo widziałem już nie raz usmażone przekładniówki...
Co do firm, to kwestia gustu. I szczęścia. Kupiłem kiedyś nówkę w sklepie i działała poprawnie przez 100 km, potem uwaliła się przekładnia. Na jednej z używanych zrobiłem osobiście sporo ponad 30.000 km (przebieg od nowości nieznany) i zachowuje się jakby zeszła z taśmy produkcyjnej. Nie ma reguły. Ale odpowiednia konserwacja, smarowanie, ostrożne omijanie dziur też robią swoje. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
digiboy
początkujący
Dołączył: 19 Sie 2016 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Pisząc dobry miałem na myśli o markę. Dla mnje wszystkie te marki są nieznane, więc nie wiem która produkuje dobre a ktora słabe silniki. |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
To polećcie jeszcze silnik bez przekładniowy ale bez oporowy ze sprzęgłem bo dla kobity się szykuje konwersja,moc w granica 500-800W;) |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
Nie ma takich |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016
|
|
|
A czy są jakiekolwiek silniki które nie ważyły by po 6 kilo i były by ogólnie dobre ? Bo ja na razie to widzę, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest mid drive który przy mocy ~750W, ogromnym momencie i ledwo wyczuwalnym oporze pedałowania dodaje do wagi jedynie około 3kg. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016
|
|
|
Dzięki, bardzo przyzwoite rozwiązanie Aż podepnę się do tamtego tematu |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016
|
|
|
Mikkonen napisał/a: | A czy są jakiekolwiek silniki które nie ważyły by po 6 kilo i były by ogólnie dobre ? |
Bionx I i II generacji. DD, 3 kg. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|