ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik przekładniowy a 9c
Autor Wiadomość
mario78 
początkujący


Dołączył: 30 Sie 2016
Posty: 7
Skąd: Łaszczów
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016   Silnik przekładniowy a 9c

Myslę o budowie elektrycznego roweru o mocy 250-350 Wm, prędkość maxymalna 30 max 40 km/h. Mam pytanie, silnik przekładniowy (planetarny ?), w chwili gdy nie pedałuję nie stawia oporu. 9 continents nie jest silnikiem przekładniowym i opór stawia. Czy jest to opór znaczny ? Czy bardzo przeszkadza w przypadku gdy wyczerpie się akumulator. Zastanawiam się czy przy takich założeniach nie lepiej zamontować silnik bezoporowy aby w razie rozładowanych baterii dojechać spokojnie o własnych siłach :-) cena silników jest podobna. Znów na korzyść 9 continents przemawia większa trawałość (brak zębatek planetarnych). który silnik byście doradzili ?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 30 Sie, 2016   

Bierz DD(direct drive - bezprzekładniowy). Liczba zalet przewyższa wadę w postaci oporu. Akumulator dasz taki aby zasięgu zawsze starczyło i kłopot z głowy ;)
A w razie czego nogami z prędkością ~15km/h i tak wrócisz na luzie.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2016   

Ja od lat we wszystkich rowerach stosuję wyłącznie silniki przekładniowe, lekkie, bezoporowe, tanie, oszczędne i szybkie jeśli się odpowiednio dobierze sterownik i napięcie. Ale wiadomo, są dwie szkoły. Falenicka i otwocka :) Zaczynałem od DD, ale przesiadłem się na przekładniówki i bardzo sobie chwalę.
A co do trwałości - nie ma rzeczy wiecznych. Każdy silnik można załatwić. Usmażyć. Rozwalić łożyska, zjechać gwinty, pokrzywić itd. Mniej szkoda taniej przekładniówki niż drogiego DD.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Czy możecie polecić jakieś silniki przekładniowe, nowe ? Zdaje mi się że na rynku praktycznie takich nie ma... A może są jakieś z wbudowanym sterownikiem ?
 
 
digiboy 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Właśnie też takie mam wrażenie, że cięszko z nowymi silnikami. Nie wiadomo jaki wybrać, który dobry.
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Mikkonen napisał/a:
Czy możecie polecić jakieś silniki przekładniowe, nowe ? Zdaje mi się że na rynku praktycznie takich nie ma... A może są jakieś z wbudowanym sterownikiem ?


Jak to nie ma nowych? Są na przykład tutaj: www.maxev.pl Wiadomo, w Chinach silniki produkują, więc tam do wyboru do koloru.
Ze sterownikiem przekładniówek nie ma. Są tylko DD np. Sparta, Bionx, MagicPie (od wersji 3, bo poprzednio miał sterownik zewnętrzny). I dobrze, bo sterownik w silniku to tylko kłopot dla bardziej kumatego użytkownika EV. Generalnie sterownik w silniku ogranicza parametry zgodnie z koncepcją producenta silnika. Np. faryczny Bionx I i II generacji będzie miał 25 km/h i będzie działał tylko jako wspomaganie. Sterownik się wywala, daje się zewnętrzny o zadowalających (użytkownika ale także i sam silnik) parametrach, odpowiednie napięcie, manetkę i nagle okazuje się, że bionx jedzie 60 km/h i ma moc 2kW. Sparta też zacny silniczek. Wywala się sterownik, daje się napięcie nie 24 ale 36 lub 48, dobiera się sterownik, który nie daje za dużo amperów i nie usmaży silniczka i też się pojedzie 40-50 km/h bez łaski.

digiboy napisał/a:
Właśnie też takie mam wrażenie, że cięszko z nowymi silnikami. Nie wiadomo jaki wybrać, który dobry.


Dobry jest taki, który nas zadawala. Wiadomo, przekładniówka nie udźwignie więcej mocy niż 1kW, bo ma za małą masę, powierzchnię i pojemność cieplną. Należy zwracać uwagę na RPM. Przekładnia powoduje właśnie zmniejszenie obrotów i zwiększenie mocy. Wysokoobrotowy silnik popchnie rower szybciej, co jest oczywiste. Przewoltowanie o 50-100% sprawi, że obroty wzrosną i silniczek nominalnie zasilany 24V dający prędkość według zaleceń UE 25km/h na wyższym napięciu pojedzie duuuużo prędzej :) Oczywiście trzeba trochę mieć o tym pojęcie, bo widziałem już nie raz usmażone przekładniówki...
Co do firm, to kwestia gustu. I szczęścia. Kupiłem kiedyś nówkę w sklepie i działała poprawnie przez 100 km, potem uwaliła się przekładnia. Na jednej z używanych zrobiłem osobiście sporo ponad 30.000 km (przebieg od nowości nieznany) i zachowuje się jakby zeszła z taśmy produkcyjnej. Nie ma reguły. Ale odpowiednia konserwacja, smarowanie, ostrożne omijanie dziur też robią swoje.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
digiboy 
początkujący


Dołączył: 19 Sie 2016
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Pisząc dobry miałem na myśli o markę. Dla mnje wszystkie te marki są nieznane, więc nie wiem która produkuje dobre a ktora słabe silniki.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

To polećcie jeszcze silnik bez przekładniowy ale bez oporowy ze sprzęgłem bo dla kobity się szykuje konwersja,moc w granica 500-800W;)
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Nie ma takich :P
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

A czy są jakiekolwiek silniki które nie ważyły by po 6 kilo i były by ogólnie dobre ? Bo ja na razie to widzę, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest mid drive który przy mocy ~750W, ogromnym momencie i ledwo wyczuwalnym oporze pedałowania dodaje do wagi jedynie około 3kg.
 
 
Tomas 
szef


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Mar 2015
Posty: 1740
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2016   

Nie czytamy forum widzę :wink:

http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=5451
 
 
Mikkonen 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Wrz 2016
Posty: 112
Skąd: Starachowice
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   

Dzięki, bardzo przyzwoite rozwiązanie :) Aż podepnę się do tamtego tematu :)
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2016   

Mikkonen napisał/a:
A czy są jakiekolwiek silniki które nie ważyły by po 6 kilo i były by ogólnie dobre ?


Bionx I i II generacji. DD, 3 kg.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group