Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A |
Autor |
Wiadomość |
splice
początkujący
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016 Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie. Przymierzam się powoli do budowy swojego pierwszego e-bike.
Chciałbym użyć do budowy wymienionego w tytule Sterownik GT 1500W, 48-84V, 45A. Silnik Nine Continent RH2806 D (10x6).
Przechodząc do sedna sprawy. Z tego co czytałem sam silnik, bez przeróbek jest w stanie wygenerować chwilowo 3000w - i na początek taka moc by mnie usatysfakcjonowała (chyba
Sterownik nominalnie daje 1500w a max 3000w - czyli na papierze połączenie niemal idealne Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. W specyfikacji jest napisane że sterownik podaje max 45A. I o ile jak bym się zdecydował na zasilanie typy 16s - 67,2V to z moich wyliczeń wychodzi 67,2v x 45A = 3024w - czyli sterownik przy tym napięciu daje maksymalnie tyle ile może.
A jak wyglądałaby sytuacja przy zasilaniu 20s - 84v?? bo 84v x 45A = 3780w (czyli za dużo dla sterownika i silnika). Czy to ja źle rozumuje i przy tym napięciu będzie po prostu niższe natężenie ( około 36A) tak żeby max wyszedł 3000w nie więcej??
Na razie nie chcę się bawić w żadne przerabianie silników czy sterowników, przystosowywanie do większych mocy itd. Chcę zbudować na seryjnych podzespołach i żeby to było tak dobrane, aby było w miarę bezawaryjne.
Zasilanie mam zamiar robić z polecanych pakietów Li-po 5000mah 4s, w konfiguracji albo 16 albo 20s - pojemność jeszcze niewiadoma, zależy od kasy :/ |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
splice napisał/a: | Sterownik nominalnie daje 1500w a max 3000w - czyli na papierze połączenie niemal idealne Nurtuje mnie tylko jedno pytanie. W specyfikacji jest napisane że sterownik podaje max 45A. I o ile jak bym się zdecydował na zasilanie typy 16s - 67,2V to z moich wyliczeń wychodzi 67,2v x 45A = 3024w - czyli sterownik przy tym napięciu daje maksymalnie tyle ile może. |
No i tak się kończy pisanie przez sprzedawców informacji wyssanych z palca.
Sterownik GT1500 podaje prąd 45A niezależnie od napięcia.
Działa od w zakresie od 41V(dolna granica odcięcia) do 100V(napiecie max pracy mosfetów).
Twoje obliczenia są generalnie ok ale pamiętaj o tym, że bateria pod obciążeniem nie będzie miała napięcia dla niej maksymalnego. W przypadku li-po nie są to duże różnice ale 2-3V będzie przysiadać przy poborze 45A.
Silnik 9c da radę 72v@45A ale da się go przegrzać dużą ilością przyspieszeń, podjazdów itp więc jeżeli nie chcesz montować wyłącznika termicznego lub termistora to weź 16s - prędkości przy tym nawoju i tak ci starczy. |
|
|
|
|
splice
początkujący
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
O i o to mi chodziło Dzięki atomek1000 Czyli bezpiecznie będzie do tego sterownika i silnika budować akumulator 16s. Mieszkam na lubelszczyźnie, teren płaski. Czy wtedy, przy takiej konfiguracji sterownik mogę bezpiecznie schować wewnątrz ramy?? (rama falcon) |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Jeśli możesz rób napięcie 20s i wyższe, taka dobra rada +(według mnie powinna być to zasada jeśli mamy dobre baterie).
Sorry Atomek, że się nie zgodze ale to nie przez napięcie silnik się grzeje a zmniejszając mu napięcie do 16s robimy mu to, że ma niższe obroty i niższą moc bo pamiętaj, że moc to moment*obroty a to chwilowe przecież szpilki prądu wykańczają silniki przez termiczny udar w miejscu połączenia kabli z uzwojeniem
Jeżdże na 9c 10x6 i na wektorowym nie idzie mu zrobić krzywdy przy 55A a i więcej się zdarzało, gdybym miał inną poncepcje na baterie zrobiłbym insatalcje 24s. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Mobil napisał/a: | to nie przez napięcie silnik się grzeje |
Silnik się grzeje przez moc a moc chwilowa to napięcie chwilowe razy natężenie prądu chwilowe, więc napięcie też ma wpływ na grzanie silnika Przewoltuj sobie silnik czterokrotnie pozostawiając Ampery bez zmian i zobaczysz czy silnik sie nie bedzie grzał |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Ależ będzie się grzał, ponieważ szybszy silnik więcej i dłużej jest używany na maxa, a to powoduje wyższe grzanie, po prostu średnie prądy będą wyższe |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | Mobil napisał/a: | to nie przez napięcie silnik się grzeje |
Silnik się grzeje przez moc a moc chwilowa to napięcie chwilowe razy natężenie prądu chwilowe, więc napięcie też ma wpływ na grzanie silnika Przewoltuj sobie silnik czterokrotnie pozostawiając Ampery bez zmian i zobaczysz czy silnik sie nie bedzie grzał |
Częściowo Tomas masz racje ale czym się różni jazda 30km/h przy 60V i 80V? Gdzie ta moc, gdzie te straty? Przy takich prędkościach typu 50/60km/h silnik ma taką sprawność, że nic mu nie zrobisz Wyższe napięcie to niższy prąd do uzyskania tej samej mocy czyż nie? |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016
|
|
|
Ale bierzmy pod uwagę przypadek Start >> stop >> start >> stop, grzanie na wyższym napięciu będzie mocniejsze. |
|
|
|
|
splice
początkujący
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 4 Skąd: Chełm
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Widzę że temat zasilania nawet przy tym sterowniku jest jeszcze do przemyślenia. W sumie nawet przy 20s te 84v mam tylko na początku, a z kilometrami napięcie będzie coraz mniejsze. I w sumie akumulator 20s będzie bardziej przyszłościowy. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2016
|
|
|
Idziesz dobrym tokiem myślenia, kiedyś będziesz żałował 16S |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Czy da sie jakos ograniczyc prad tego sterownika najlepiej do 30 A ?
Teraz Uzywam gt500 raz na 13s i raz na 10s, silnik podczas jazdy caly czas na maxa ledwo cieply.
chcialbym wiec podlaczyc 2 pakiety szeregowo uzyskac 23s i podlaczyc do gt1500
Poniewaz sa to laptopowe ogniwa to ich max prad to 1c czyli okolo 30A
Przelaczenie w tryb 80% ograniczy mi tylko predkosc maksymalna prad przy starcie bedzie taki sam.
Czy mam sie martwic bardziej silnikiem czy aku ? Silmik to trottle 500W 36V 10x6 jezdze tylko po asfalcir gorki do pokonania to 7% nachylenia przez 500m |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Ograniczysz przez podpiłowanie/wylutowanie jednego z rezystorów pomiarowych.
Co do napięcia zasilania, sprawdź 2 razy czy na pewno sterownik wytrzyma takie napięcie, 23s to bardzo dużo i najpewniej co niektóre elementy odparują. Z resztą, 10x6 i 23s? i do tego jeszcze podwiązane jaja na 30A |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
No wlasnie pisza ze jest on na 84v ale max 24s
Czy ktos moglby to potwierdzic ? |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
Jeden drut z bocznika przetnij. 23s spokojnie ten kontroler wytrzyma. Jedynie regen'a nie będzie więc zainwestuj w hamulce bo v-max bedzie ponad 80...jak znajdziesz górkę bo mocy trochę mało |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 01 Lis, 2016
|
|
|
a co z silnikiem i ogniwami.
Czy mam sprawdzac temperature czy jednak zainstalowac czujnik temperatury i przy okazji pogrubic przewody fazowe.
Ogniwa laptopowe daja 1c czy 2c ? |
|
|
|
|
|