|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Zwiekszenie rezystancji wewnetrznej od zbyt duzego pradu |
Autor |
Wiadomość |
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016 Zwiekszenie rezystancji wewnetrznej od zbyt duzego pradu
|
|
|
Powiedzcie mi jak będzie wyglądała sprawa Rw/pojemności jeśli dajmy na to ogniwa Sanyo 18650ga:
-będę rozladowywal prądem 10A zapewniając im chłodzenie na poziomie 5*C
-po rozladowaniu będę je zaraz ładować nie tak jak zaleca producent 4godziny tylko dajmy na to 2 godziny w dalszym ciągu zapewniając im chłodzenie na poziomie tych 5*C
Chodzi mi o to czy zapewniając ogniwom bardzo dobre chłodzenie ale katujac je wysokimi pradami (rozladowania i ladowania) można zachować fabryczne parametry takie jak właśnie Rw czy pojemność?
Proces rozladowania-lądowania powtarzał by się pary razy dziennie przez około 60dni |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Optymalna temperatura ogniw, zarówno przy ładowaniu jak i rozładowaniu to 20-25*C więc myślę że chłodzenie (szczególnie przy ładowaniu) da odwrotny efekt (szybszy wzrost RW). |
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Pojemność też spada wraz z obniżeniem temperatury. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
DeeX
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
To dajmy na to zapewnione będzie te 20*C
(Myślę że to będzie za dużo ponieważ wnętrze ogniwa będzie znacznie bardziej gorące niż obudowa stąd dałem te absurdalne 5*C) |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016
|
|
|
Same zmiany w strukturze elektrody i litu coś zmienią w RW ale chłodzenie ogniw niezaprzeczalnie pomoże im w przetrwaniu takich w warunków. |
|
|
|
|
tkoko
prezes
Pomógł: 19 razy Dołączył: 26 Lut 2015 Posty: 684 Skąd: Czechowice-Dz
|
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2016
|
|
|
W pkt. 7.6 i 7.7 załącznika masz jednoznaczną odpowiedź że ładowanie i rozładowanie prądem większym niż zalecany, raczej szkodzi baterii.
żż_Samsung-SDI-ICR18650-26A.pdf
|
Pobierz Plik ściągnięto 228 raz(y) 233,55 KB |
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|