ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiekszenie rezystancji wewnetrznej od zbyt duzego pradu
Autor Wiadomość
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016   Zwiekszenie rezystancji wewnetrznej od zbyt duzego pradu

Powiedzcie mi jak będzie wyglądała sprawa Rw/pojemności jeśli dajmy na to ogniwa Sanyo 18650ga:
-będę rozladowywal prądem 10A zapewniając im chłodzenie na poziomie 5*C
-po rozladowaniu będę je zaraz ładować nie tak jak zaleca producent 4godziny tylko dajmy na to 2 godziny w dalszym ciągu zapewniając im chłodzenie na poziomie tych 5*C

Chodzi mi o to czy zapewniając ogniwom bardzo dobre chłodzenie ale katujac je wysokimi pradami (rozladowania i ladowania) można zachować fabryczne parametry takie jak właśnie Rw czy pojemność?

Proces rozladowania-lądowania powtarzał by się pary razy dziennie przez około 60dni
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016   

Optymalna temperatura ogniw, zarówno przy ładowaniu jak i rozładowaniu to 20-25*C więc myślę że chłodzenie (szczególnie przy ładowaniu) da odwrotny efekt (szybszy wzrost RW).
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016   

Pojemność też spada wraz z obniżeniem temperatury.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016   

To dajmy na to zapewnione będzie te 20*C

(Myślę że to będzie za dużo ponieważ wnętrze ogniwa będzie znacznie bardziej gorące niż obudowa stąd dałem te absurdalne 5*C)
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1902
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2016   

Same zmiany w strukturze elektrody i litu coś zmienią w RW ale chłodzenie ogniw niezaprzeczalnie pomoże im w przetrwaniu takich w warunków.
 
 
tkoko 
prezes


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 26 Lut 2015
Posty: 684
Skąd: Czechowice-Dz
Wysłany: Pią 09 Wrz, 2016   

W pkt. 7.6 i 7.7 załącznika masz jednoznaczną odpowiedź że ładowanie i rozładowanie prądem większym niż zalecany, raczej szkodzi baterii.

żż_Samsung-SDI-ICR18650-26A.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 228 raz(y) 233,55 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group