Adaptto |
Autor |
Wiadomość |
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2016
|
|
|
Czujnik momentu na os ktory ja mam podaje poprostu napiecie w zakresie 0-5V wiec mozna zrobic dzielnik rezysorowy zmieniajacy na 0.7-4.3V i podpiac w miejsce kazdej manetki zamiast tej manetki. CA moze opcjonalnie pokazywac te zuzyte niutonometry i oblicza sprawnosc ile procentowo wkladu dajesz aby jezdzic na tym silniku ale nie jest obowiazkowy.
Co do pokazywania napiecia to faktycznie jest problem. Lepiej wtedy miec najszybszy silnik i 48V wysokopradowa baterie |
|
|
|
|
Jacq
początkujący
Dołączył: 22 Mar 2015 Posty: 25 Skąd: ziemia
|
Wysłany: Nie 16 Paź, 2016
|
|
|
Mysle ze wystarczyl by wlacznik na osi aby manetka nie mozna bylo ruszac. To daje mozliwosc rozmowy z policjantem i oto chyba chodzi. Ponoc na mocnych silnikach PAS jest malo skuteczny bo podaje pelna moc i zaczyna szarpac. Ograniczajac predkosc do 25km/h i uruchamiajac system przy pomocy korby bylo by to dobre moim zdaniem.
Byc moze jest mozliwosc ustawienia manetki aby silnik ruszyl od powiedzmy 5km/h co tez by dobre bylo. Ale nie wiem czy taka mozliwosc jest w Adaptto. |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
Pytania:
1. Gdzie się ustawia prędkość rozpędzania koła ? Narazie po przekręceniu manetki sterownik przyspiesza mi łagodnie i płynnie. Ustawiłem Throtle progresiv na 3 ale to chyba nie to.
2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii.
Baterie mam wpisaną tylko na kanale A, pojemności wpisałem prawidłowe Ah i Wh. |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | 1. Gdzie się ustawia prędkość rozpędzania koła ? Narazie po przekręceniu manetki sterownik przyspiesza mi łagodnie i płynnie. Ustawiłem Throtle progresiv na 3 ale to chyba nie to. |
Pisałem już wielokrotnie, Throttle progressive to jedynie zmiana jak sie zachowuje manetka, nie ma to wplywu na silnik. Wystarczy troche poczytac instrukcje i wszystko jasne
W menu w Traction control -> PWM rise lim na 80 (max).
Poniżej SPD smooth (to jest wlasnie opcja zmiększania manetki) na 30 000 będzie ok.
W ustawieniach profili na koncu jest opcja i to ustaw na "---" lub 63(boost).
Tomas napisał/a: | 2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii. |
Tylko się cieszyć Wypada pojeździć hehe |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | 2. Cały czas pokazuje mi że mam 99% baterii. |
Cytat: | Tylko się cieszyć Wypada pojeździć hehe |
Ok, tylko pakiet 20s ma w tej chwili 72V i jest wg adaptto w 99% naładowany |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016
|
|
|
Trzeba naładować na maks i zrobić 'set full charge' |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2016
|
|
|
Dzięki atomek. Widzę ze będziesz tu głównym specjalistą od adaptto |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
robos napisał/a: | Mam pytanie odnośnie ładowania.
Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode
i tak kolejno w pętli się zmieniają.
Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.
To kwestia ustawień, czy tak już jest? |
Mi się to samo wyświetla.
W podglądzie balansowania pokazuje że balansuje. Trwa to już ze trzy godziny. Odłączać ładowarkę czy czekać dalej aż pokaże komunikat że bateria naładowana ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Sob 12 Lis, 2016
|
|
|
Tomas napisał/a: | robos napisał/a: | Mam pytanie odnośnie ładowania.
Pod koniec ładowania pokazują mi się takie komunikaty:
Charge current to low
Detecting charger
Charging, CV mode
i tak kolejno w pętli się zmieniają.
Bateria ma już 100%, pomyślałbym, że będzie jakiś komunikat "koniec ładowania", a tu jakby po trochu ciągle próbowało doładowywać.
To kwestia ustawień, czy tak już jest? |
Mi się to samo wyświetla.
W podglądzie balansowania pokazuje że balansuje. Trwa to już ze trzy godziny. Odłączać ładowarkę czy czekać dalej aż pokaże komunikat że bateria naładowana ? |
też tak mam Ja to zostawiam na godzinę niech się jeszcze trochę Liion dopompuje, wyrówna i wyłączam, taki urok. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Żeby to ustawić aby ładnie 'konczyło' ładowanie to trzeba sie ostro natrudzić albo zwyczajnie czegoś nie umiem. Trzeba odpowiednio dobrać napięcie ładowania i dopasować napiecie balansowania cel aby nie było tak że balansuje od 4.15 a ladujesz do 4.2 bo to bez sensu.
Ja jak ładuje to wyłączam w momencie jak cewka piszczy(czyli robi tą pętlę). Wtedy cele już są na zadanym napięciu i po odłączeniu nadal balansuje. Choć szczerze to bardzo rzadko do końca ładuję, przed wyjazdem podładowuje i odrazu jadę więc nawet nie mają czasu sie zbalansowac a rozjazdów i tak nie ma dużych. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Według mnie w tym zachowaniu nic dziwnego nie ma jest faza cc i na końcu długotrwała cv. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Według mnie w tym zachowaniu nic dziwnego nie ma jest faza cc i na końcu długotrwała cv. |
tzn. (rozwiń) ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Ale co tu rozwijać ? CC czyli ładowanie stałą wartością prądu, a potem CV czyli stała wartość napięcia(prąd maleje). Ogniwa tak mają a raczej tak się je ląduje na początku stałym prądem nie większym niż deklaruje producent a na końcu po dobiciu do maks napięcia ogniwa (tudzież w adaptto wybranej dowolnej granicy napięcia celi) prąd maleje aż ogniwo w całości się naładuje trwa to dosyć długo, producenci zalecają np zakończyć ładowania gdy prąd ładowania spadnie do 100mA. Jak wiadomo cały proces lądowania może rożnie przebiegać, dużo zależy od kondycji ogniw. |
_________________ Jeżdżę na :
E-Giant Terrago
Viking Power 6000W + |
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 13 Lis, 2016
|
|
|
Ale to w ogóle nie o to nam chodzi. Tylko, że adaptto pod koniec ładowania zmniejsza prąd do 0(faza cv) ale nie kończy ładowania mimo że widnieje (100%) i co chwile wyświetla napis 'detecting charger' i od nowa w kilka sekund dochodzi z prądem do 0 i sytuacja się powtarza.
Tobie Eryk adaptto pięknie na koniec wyświetla, że naładowano aku i przestaje ładować? |
|
|
|
|
|