ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Różnice pomiędzy sterowaniem z czujnikami halla i bez
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

warto wiedzieć, że silniki hallotronowe ruszają precyzyjnie z miejsca bez szarpania. Silniki bez hallotronów płynnie wspomagają od pewnych obrotów. Wobec tego gdy ktoś chce do wspomagania można brać bezhallowy, jeżeli ktoś chce jeździć jak KRÓL :D lepiej kupić silnik z hallotronami. Płynność pracy silnika bezhallotronowego zależy to od ilości magnesów i uzwojeń na obrót. Wobec tego im wolniejszy silnik tym więcej razy przełączają się magnesy i braku hallotronów nie czuć. Są np 2 generacje bionxa jedna starsza, druga nowsza w starych jest 2x mniej magnesów niż w tym nowym superlekkim. Stary silnik nie pociągnie z dołu w ogóle bez hallotronów zaburknie i sterownik wykrywa spięcie. Nowsza generacja bez hali całkiem żwawo rusza kompletnie od zera. A najlepsze jest to, że oba osiągają tą samą prędkość. Nie wiem jak to jest zrobione.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

Jak dla mnie to ilość przełączeń będzie taka sama (tyle samo magnesów i żeber na stojanie), bo zmieni się czas pomiędzy jednym przełączeniem a drugim bo wtedy "moc elektromagnesu" będzie inna (zależnie czy silnik szybszy czy wolniejszy to ten interwał między przełączeniowy mniejszy lub większy).
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1334
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016   

no na logikę tak jest. Dziwi mnie tylko, że w bionxie tym nowszym magnesy są 2x mniejsze. Wygląda to jakby na jeden krok wypadały 2 magnesy. Generalnie te nowe bionxy są strasznie głośne - ilość magnesów bardzo rezonuje na kole, oryginalne sterowniki są już inne prawdopodobnie mają kształt sinusoidalny, a te stare na każdym sterowniku lecą bez zająknięcia. Nie miałem nigdy seryjnego zestawu, ale jeździłem kiedyś u handlarza i te nowe w oryginalnym zestawie śmigają bezszelestnie. Jak wywaliłem sterownik i puściłem na gt500 to słychać było jakbym trawę kosił.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group