|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Różnice pomiędzy sterowaniem z czujnikami halla i bez |
Autor |
Wiadomość |
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016
|
|
|
warto wiedzieć, że silniki hallotronowe ruszają precyzyjnie z miejsca bez szarpania. Silniki bez hallotronów płynnie wspomagają od pewnych obrotów. Wobec tego gdy ktoś chce do wspomagania można brać bezhallowy, jeżeli ktoś chce jeździć jak KRÓL lepiej kupić silnik z hallotronami. Płynność pracy silnika bezhallotronowego zależy to od ilości magnesów i uzwojeń na obrót. Wobec tego im wolniejszy silnik tym więcej razy przełączają się magnesy i braku hallotronów nie czuć. Są np 2 generacje bionxa jedna starsza, druga nowsza w starych jest 2x mniej magnesów niż w tym nowym superlekkim. Stary silnik nie pociągnie z dołu w ogóle bez hallotronów zaburknie i sterownik wykrywa spięcie. Nowsza generacja bez hali całkiem żwawo rusza kompletnie od zera. A najlepsze jest to, że oba osiągają tą samą prędkość. Nie wiem jak to jest zrobione. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016
|
|
|
Jak dla mnie to ilość przełączeń będzie taka sama (tyle samo magnesów i żeber na stojanie), bo zmieni się czas pomiędzy jednym przełączeniem a drugim bo wtedy "moc elektromagnesu" będzie inna (zależnie czy silnik szybszy czy wolniejszy to ten interwał między przełączeniowy mniejszy lub większy). |
|
|
|
|
glebor
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 6 razy Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 1334 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 06 Gru, 2016
|
|
|
no na logikę tak jest. Dziwi mnie tylko, że w bionxie tym nowszym magnesy są 2x mniejsze. Wygląda to jakby na jeden krok wypadały 2 magnesy. Generalnie te nowe bionxy są strasznie głośne - ilość magnesów bardzo rezonuje na kole, oryginalne sterowniki są już inne prawdopodobnie mają kształt sinusoidalny, a te stare na każdym sterowniku lecą bez zająknięcia. Nie miałem nigdy seryjnego zestawu, ale jeździłem kiedyś u handlarza i te nowe w oryginalnym zestawie śmigają bezszelestnie. Jak wywaliłem sterownik i puściłem na gt500 to słychać było jakbym trawę kosił. |
_________________ Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie
Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com
TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10% |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|