Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2017 Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
|
|
|
Witam
Planuje założyc do swojej meridy hamulce tarczowe mechaniczne avid bb5 lub bb7.
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik.
Mogę spróbowac użyć mikroswitcha lub kontraktonu z magnesem neodymowym.
Micoswitch - będzie przyklejony do obudowy dźwigni hamulca. W miejscu czarnej kropki mała dziurka na śrubkę, która zwalnia blaszkę przelącznika. Tylko w którym momencie najlepiej ustawić jego aktywację. W chwili zapoczątkowania ruchu dźwigni, zanim jeszcze klocki zaczną hamować o tarczę ? Czasem się jedzie z dłonią na hamulcu ale bez hamowania, zatem wtedy bym miał od razu wyłączany napęd. Drugą opcją jest takie ustawienie by czujnik aktywował się w momencie gdy klocki zaczną ocierać o tarczę. Trzeci pomysł to kontrakton i dwa małe magnesy z otworem na lince hamulca pomiędzy ramionami zacisku. Wtedy naciskając hamulec linka się skraca zbliżając magnesy do kontraktonu. Tu też można ustawić czułość reakcji na ruch linki ( początek naciskania klamki czy początek właściwego hamowania).
Jak macie u siebie ustawione te czujniki ? |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Dzięki za odzew ! ;-( |
|
|
|
|
zaur
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
W motocyklach te czujniki działają w zasadzie od tknięcia klamki. Minimalne tknięcie i już słychać klik mikroprzełącznika.
W rowerze ustaw tak aby zadziałał gdy skasujesz luz linki. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Właśnie cały czas kombinuje jak to wyregulować, gdyż czasem się jedzie lekko trzymając dłonie na klamce, jeszcze nie hamując. Niejako w gotowości |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Myślę, że najlepiej zrobić to na kontaktronie z magnesem neodymowym. Pole zasięgu magnesu można łatwo dostosować dokładnie tam gdzie chcesz regulując tym samym moc hamulca. |
|
|
|
|
zaur
początkujący
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 31 Skąd: Działdowo
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
To raczej zły nawyk. W hydraulikach zjechałbyś tarcze i klocki. Pierwsze co to prawidłowe ustawienie klamek względem dłoni aby można było niemal odruchowo chwycić klamkę bez zbędnego wyciągania, wyginania i czego tam jeszcze palców. Gdy klamka będzie prawidłowo ustawiona to nie będzie potrzeby trzymać palców na klamce w razie "w". Co też bywa nie wygodne.
Swoją drogą luz linki też powinien być jak najmniejszy. Niestety w Vbreakach jest to dość trudne. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017
|
|
|
Hamulce będą AVID BB7 - podobno najlepsze z mechanicznych tarczowych. Z magnesem jest kłopot z mocowaniu do klamkomanetki. Myślałem o montażu małego magnesu neodymowego z otworem, przez który przechodzi linka. Czujnik zaś kontrakton w pobliżu. Jak dojdą hamulce będę kombinował.
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017 Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Witam
...
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik... |
Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają
Dość często urywają się przewodziki w klamkach do elektryków i ludzie też jakoś jeżdżą
U mnie też już nie ma odcięcia i jakoś daje radę
Mam już od dawna taki nawyk, że jak hamuję, to puszczam, oddaję gaz.
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach. |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017 Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Elektrotonus napisał/a: | Witam
...
Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem stąd nie wiem jak skalibrować moment aktywacji funkcji wyłączającej automatycznie silnik... |
Jeździłeś motorowerem, albo motocyklem? Masz tam wyłącznik silnika w klamkach? A ludzie od stulecia jeżdżą na takich i problemów nie mają
...
Można kupić specjalny wyłącznik na linkę i po kłopocie, nie bawił bym się w wyłączniki na klamkach. |
Nie jeździłem motorowerem ;-( Podobno te z czujnikiem na lince sa nie precyzyjne. Wiadmo, ze jak hamuje to odpuczczam gaz, mam prawo jazdy to wiem |
Ostatnio zmieniony przez Elektrotonus Śro 04 Sty, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Szymon645
stażysta
Pomógł: 6 razy Wiek: 29 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 157 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017
|
|
|
Ja też uważam taki wyłącznik za zbędny. Można jeździć bez tego |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017
|
|
|
Chce używac e-abs/regen, stad ten czujnik. |
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017 Re: Kalibracja czujnika hamulca tarczowego mechanicznego
|
|
|
Elektrotonus napisał/a: | Nigdy nie jeździłem ciężkim 30kg e-bikiem... | Istotna jest waga roweru razem z kierowcą - czyli różnica między wyścigówką a elektrykiem nie jest taka wielka |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017
|
|
|
Sam ważę ok 90 kg. Stąd decyzja o przejściu na tarczowe hamulce. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
atomek1000
szef
Pomógł: 48 razy Dołączył: 08 Lis 2014 Posty: 1902 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2017
|
|
|
Są plug & play. NO |
|
|
|
|
|