ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Trójkołowiec
Autor Wiadomość
Herman 
początkujący


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 1
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   Trójkołowiec

Witam. Mam zamiar zrobić rower trójkołowy na kołach 20". Prędkość na jaką licze to z 20-25 km/h . Ramę będę przerabiał ze składaka. Napędzane będą dwa tylnie koła za pomocą łańcucha. Bateria będzie 13S5P albo 13S6P będę sie starał żęby wyszło z 10Ah. Jak myślicie taki silnik zda egzamin ?

SILNIK BLDC 48V 350W BM1418ZXF
http://allegro.pl/silnik-...6510207734.html

Sterownik do silnik bezszczotkowego 48V 500W
http://allegro.pl/sterown...6367569003.html
 
 
sirgregs 
prezes


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Paź 2015
Posty: 933
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Silnik bez problemu da radę.
Jeżeli sterownik z magmy to standard to pamiętaj że najprawdopodobniej ograniczenie prądowe z aku to 30A.
Czyli maksymalnie będzie przy 12s pompował w silnik grubo ponad 1kW.
I jeżeli chcesz napędzać oba tylne koła to powinieneś pomyśleć nad układem różnicowym.
 
 
umbur 
prezes


Pomógł: 25 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2015
Posty: 581
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Prościej miałbyś z 1 tylnym kołem na hubie i 2 z przodu. Tak jak ma kolega Glebor z forum.
http://epojazdy.blogspot.com
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

A jeszcze prościej silnik w przednim kole a dwa tylne wleczone, jak w słoneczniku. Już nic prostszego nie da się wymyślić ;)
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Sty, 2017   

zeeltom napisał/a:
A jeszcze prościej silnik w przednim kole a dwa tylne wleczone, jak w słoneczniku. Już nic prostszego nie da się wymyślić ;)

Jeśli ma być lekki, tani konstrukcyjnie i prędkość 20-25 km/h, to też sądzę że to najwłaściwsza droga.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 392
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 11 Sty, 2017   

Jako że jeżdżę wyłącznie na trójkołowcach (Hase, Sun, etc.), a na prośbę różnych kolegów przerabiałem też trójkołowce tzw. rehabilitacyjne na elektryki, to wtrącę kilka uwag. Niewątpliwie rację ma Zeeltom: tylne koła powinny być wleczone, a silnik ciągnący powinien być w przednim kole. W trójkołowcach jako takich największym problemem jest tylko jedno tylne koło napędowe (rower wtedy trochę ściąga). Wadę tę niweluje mechanizm różnicowy, czyli napęd na oba koła, ale nie warto się w to bawić, jeśli nie ma tego zrobionego fabrycznie. Prościej i lepiej ciągnie silnik w przednim kole i tyle.
Jeśli piszesz, że chcesz napędzać oba tylne koła to mechanizm różnicowy jest absolutnie niezbędny. No bo jak inaczej rower ma skręcać? Koło po wewnętrznej na zakręcie kręci się przecież wolniej niż to po zewnętrznej.

Silnik jaki proponujesz nie nada się raczej. W przednim kole go nie zamontujesz, bo nie ma jak, a robić dodatkowy wolnobieg na tylnym wale napędowym, bo musisz go zrobić, właściwe wycentrowanie a przede wszystkim solidne umocowanie silnika, to więcej zabawy niż późniejszego zadowolenia z efektu. Bardzo ważne jest też odpowiednie dobranie kół zębatych w silniku i na wale napędowym. Siły działające na układ silnik-łańcuch-tylny wał są bardzo duże i jeśli idealnie nie wycentrujesz silnika i zębatki napędowej i nie przyspawasz sollidnie silnika do ramy oraz wolnobiegu do wału, będzie to newralgiczny punkt napędu.
Zdecydowanie lepszy efekt osiągniesz montując silnik zapleciony w przednie koło 20 cali.
Poza tym na olx dostaniesz gotowy trójkołowiec na kołach 20 cali i jak dobrze poszukasz to w zupełnie przyzwoitych cenach. Wcale nie musisz robić tylnego mostu, jeśli nie musisz.
Jeśli będziesz rozważał zakup silnika w przednim kole, to mogę ci dać parę wskazówek na PW, bo nie każdy będzie się nadawał.
Ja w każdym razie wolałbym kupić gotowca i założyć silnik zapleciony w przednie koło. Dużo mniej roboty, a efekt dużo lepszy.
_________________
Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group