|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Sterownik 20 A do silnika 250 W |
Autor |
Wiadomość |
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Czytając te wpisy o silniku przekładniowym i jego podatności na przewoltowanie zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem pakując ciężki N9 7x9. Przy bateri 13 S 48V i licząc po cichu na osiągnięcie przyzwoitej dynamiki i prędkości 40km/h ? Pierwotny plan był silnik przekładniowy nominalnie opisany jako 48V bez przewoltowania z baterią 48V. Teraz ma on iść do roweru żony. Obawiam się, że będę oglądać jej tylne koło, skoro przekładniowe są takie żywotne. Gdybym taki nominalnie 48V przewoltował na 63 V lub więcej to powstałby potworek.
|
|
|
|
|
przenikanie
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 392 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
Najczęściej opis na silniku typu 48V 250W i nalepka "28" oznacza że przy 48V pojedzie unijne 25 km/h na kole 28. Dlatego dodatkowym, istotnym elementem jest podawana przez producenta (jeżeli jest podawana) wartość RPM. Są zresztą różne silniki różnych producentów. Przewoltowując silnik zawsze zwiększamy RPM, a co najwyżej żeby się nie zagotował dusimy amperaż za pomocą sterownika. Dlatego chcąc jeździć na przekładniówce szybko, kupujemy na niższe napięcie nominalne jeśli nie ma podanej liczby RPM, albo silnik z dużą wartością RPM (czyli przekładniówkę z małym przełożeniem). Ciężko o takie odkąd są przepisy UE ograniczające prędkość, więc raczej pozostaje przewoltowanie. |
_________________ Hase Kettwiesel 60V/2kW
Hase Lepus 48V/0.5kW |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 14 Sty, 2017
|
|
|
przenikanie,
Jak dla mnie to za dużo upraszczasz bez podawania granic. Pewnie, że jakiś silnik można jakoś przeciążyć i nadal będzie jakoś działał. Ale gdzieś jest granica takiego przeciążania. No bo po co ktoś pakuje qs'a 273 jak może mieć leciutką przekładniówkę?
Z resztą jak dla mnie to borsuk wyjaśnił. |
|
|
|
|
Wroc87
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2017 Posty: 15 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Nie 15 Sty, 2017
|
|
|
Dziękuje Panowie za komentarze. Przenikanie daleś mi dużo do myślenia |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|