|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
budowa fiata 126p z napędem elektrycznym |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
Na allegro są silniki do suterów w kole z oponami o mocy 700W. Dać takie cztery i będzie 2.8kW i napęd 4x4 |
|
|
|
|
grunge666 [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
hehe pomysł bajerancki xD nie no ale serio za silnik moge dac max. 1000-1500 zł. znajde cos do ręki w tym śrucie czy zbierac dalej w skarpete? |
|
|
|
|
rafallorek [Usunięty]
|
|
|
|
|
smoczy [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 14 Maj, 2009
|
|
|
maluch nie jest najlepszym pomysłem na konwersję z wielu względów..
niby można sobie tłumaczyć, że chce się ją wykonać najniższym kosztem, ale w praktyce trzeba się liczyć z sumą 1.5x początkowego zakładanego budżetu. Pytanie czy jest sens pakować taką kasę w malucha, który ani lekki, ani bezpieczny, ani dobrze przystosowany do konwersji. Jeśli chcesz mieć sensowny zasięg, to zastanów się gdzie pomieścisz akumulatory i jak zawieszenie zniesie dodatkowe ~250 kg. Zapewne czeka Cię remont zawieszenia i ingerencja w konstrukcję żeby to wszystko pomieścić. Maluch nie ma bagażnika, a akumulator kwasowy to nie aktówka...
te nowe eteki mają do 72V, to optymalne imo napięcie do takiej konwersji, ale cena 2kzl+
jak zastanawiałem się nad swoją konwersją, przeanalizowałem możliwość przeróbki malucha i wyszło mi że nie opłaca się totalnie wkładać takiej kasy, lepiej już nawet samemu od początku zaprojektować ramę albo przerobić byle cokolwiek innego, matrixa nawet...
trudno dostać malucha w przyzwoitym stanie, za remonty i np. spasowanie silnika do skrzyni zapłacisz niemałe pieniądze (raczej sam tego nie zrobisz, jeśli chcesz żeby było zrobione dobrze). |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 18 Maj, 2009
|
|
|
Popieram wybór malucha to sympatyczne autko i dlaczego by nie na prąd. Przynajmniej nie trzeba się zastanawiać co tu jeszcze nie bedzie działać po wyjęciu silnika spalinowego.
Jeśli szukasz tanio silnika elek. przyjżyj się prądnicą mają duży zapas. Silniki juli od wózków widłowych mają mniejsze gabaryty niż prądnica na której jest napisane 250W.
Przykład:
Alternator od malucha (fiat 126p)
Z tabliczki znamionowej "P=500W przy 1000obr/min".
Napięcie zmierzone na akumulatorze U=14V
Prąd maksymalny I=P/U=500W/14V=36A
Napięcie maksymalne U=62V przy 5000obr/min (alternator nieobciążony)
Moc teoretyczna: P=U*I=62V*36A=2232W=2kW !
dla prądnic znalazłem coś takiego:
pradnica.JPG pradnica |
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 130,23 KB |
|
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Co do malucha to się też nad tym zastanawiałem, mały, lekki i tani, jak każdy potencjalny dawca ma swoje plusy i minusy, ja na dzień dzisiejszy obstawiam coś w klasie peugeot'a 106/205 - masa własna od 760kg. Niestety żal mi "D" ściska, że 2 lata temu zezłomowałem takie CUDO właśnie na okoliczność walniętego silnika, a wg wiki niewiele cięższe to od malucha. |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
To że coś jest lekkie nie znaczy że nadaje się do sensownej konwersji :>
Trzeba patrzeć na DMC, ilość miejsca po wywaleniu zbędnego wyposażenia
i ogólnie na wytrzymałość mechaniczną konstrukcji oraz skuteczność hamulców... |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
to maluchy nie hamuja !? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Miałem MALUCHA 129P EV.
Skacze, trzęsie, awaryjne mechanizmy, buda strasznie trzeszczy (elektryczny silnik jest cichy i nie zakłóca innych dźwięków), duże opory toczenia.
Ale jak ktoś lubi, to czemu nie.
Trochę kasy trzeba włożyć, to może lepiej autko lepszej jakości np.: SUZUKI, MATIZ, TICO itp.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2009
|
|
|
Znaczy Matizy są "podatne" na konwersje? Co prawda mój jeszcze się nie sypie ale za kilka lat jak i ogniwa stanieją to może szkoda będzie go kasować? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
ponoc maja dobra ładownosc w stosunku do masy .
A jak jest dowodzie? |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
Za Wikipedią bo nie chcę żony budzić
Masa własna 725 kg (DMC 1210 kg)
minus elementy do wymontowania - no chyba nieźle to wygląda jak na małe autko, ponad 500 kg powinno wyjść |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2009
|
|
|
Jeśli już się sypie, to jedzie się z nim na szrot.
EV musi być sprawne i jakoś wyglądać.
Przed przeróbką, to najlepiej jeśli ilnik spalinowy jest sprawny (chyba że co, bo sie przydaży), bo łatwiej wóczas spradzić wszystkie mechanizmy, zważyć naciski poszczególnych itp.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
Już mam silnik z płyta montażową do malucha i aku musze tylko znaleśc jakiegos "malucha" |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
|
|
|
rarek, jaki silnik kupiłeś? Domyślam się że od bułgara, ale ile KW? Masz płytę? Sam robiłeś czy oddawałeś fuchowcom? jakie aku? a sterownik masz? Jakieś konkrety chłopie |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|