|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
budowa fiata 126p z napędem elektrycznym |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
|
|
|
Mi BUŁGAR 6,5 kW do MALUCHA się nie mieścił. Trzeba by było ciąć tylną belkę i robić wypust, a takiej zmiany knstrukcji nikt nie chciał mi zatwierdzić do rejestracji. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Lisciasty
dyrektor
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lis 2007 Posty: 404 Skąd: Okolice Wrocławia
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
|
|
|
W maluchu jest cholernie mało miejsca, według mnie nie ma sensu się pchać
w taki pojazd, lepiej coś większego. Teraz używki można kupić za psi pieniądz,
wybór jest przebogaty |
_________________ http://lisciasty.firehost.pl/toyota.html |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
|
|
|
Silnik dostałem za free 3f 2.6kW 3000 obr/min płyte wykonali mi w zaprzyjaźnionej firmie za free w ramach rozwoju polskiej myśli EV. Falownik obiecał mi kolega który takie rzeczy wymyśla ale przestał odbierać telefony. Znalazłem wiec coś takiego:
http://www.design77.republika.pl/falow.htm
pod zastosowanie do EV ma byc specjalnie wzmocniony
Aku kupiłem od priusa więc można w końcu spróbować |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
|
|
|
Lisciasty, - pewnie, że są ciekawsze auta. Czemu nie mieć radochy z jazdy maluchem na prądzik?
|
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Ale parametry tego silnika są na pojazd wolnobieżny tylko. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
A od czego jest skrzynia biegów?
Myślę, że z 50 pojedzie, a w mieście i tak nie można szybciej |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
skrzynia oryginał z malucha liczyłem na 40 km/h
A dlaczego wlnobiezny silnik wazy z 10 kg i aku 30 |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Tu chodzi o parametry wydajności silnika (moc, moment, sprawność). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009
|
|
|
Ach ale zabawa bedzie. Niech tylko mi się uda podłaćzyć te kabelki do regualtora! |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Może nie będzie tak źle, tu masz cięższy wózek ze sporo mniejszym silnikiem http://www.evalbum.com/1173 . Fakt, te 14 km/h Isuzu nie powala na kolana
Jakie zabezpieczenia ma ten falownik i jakie możliwości konfiguracji? Nie rozważałeś kupna jakiegoś używanego? Mogłoby wyjść taniej, a dostosowanie nie powinno być przesadnie uciążliwe. Np. taki http://www.allegro.pl/ite...w_skrzynce.html . Tylko to jest to, nad czym się zastanawiałem w innym wątku - ludzie sprzedają falowniki na kilogramy pisząc, że zupełnie nie wiedzą jak sprawdzić...
Super, ze ktoś się wziął za projekt AC |
|
|
|
|
Ołukasz
początkujący elektryk
Wiek: 35 Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 37 Skąd: Żory
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Czy falownik 3,3kW nie będzie za mały ? Chyba że chcesz zasilać go napięciem 400V |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 29 Maj, 2009
|
|
|
Ma przeciązeniowe, przepięciowei, u/f i na tym koniec . Jak pisałem bedzie wypsażony w mocniejsze elementy wykonawcze w stosunku do tego ze strony (do 8kW jak dobrze pamietam).
Z zakupem falownika nie ma problemu przy dzisiejszych cenach i ich możliwościach jeszcze by się dało pralke automat obsłużyć. Problem się pojawia gdy się pozbawi obecności zasilania sinusoidalnego. Wiadomo, że falownik najpierw prostuje i DC tworzy prąd sinusoidalny. Jednak jest małe "ale" formowanie sygnału i pomiary napięć i prądów jest realizowane ze zmiennego modułu. Po dłłłłłłłłłłłłłłłługich rozmowach z ABB siemensem i danfosem wyszło na to, że można by: moc rzeczywiście podać na mostek prostowniczy jednak zasilanie AC musi być obecne. Poza tym traci się sprzeżenie zwrotne. Efektem tych rozmów jest jedynie falownik danfosa, który mi ofiarowali bym sobie przerobił. Siemens zaoferował mi swoje rozwiązanie - posiadają takie systemy mocy zasilane ze wspólnej szyny DC. Jednak bez gwarancji ponieważ te urządzenia nie testowali w samochodach. Rozwiązanie pochodzi z przemysłu gdzie wmagana jest duża precyzja synchronizacji poszczególnycj modułów lini tech. I wiadomo gdzie rośnie precyzja tam cena w którejś potędze Rozwiązanie wycenili ok 10k pln
Dziwne, że w tym opisie jest VLT, danfos akurat te odradzał. Polecał starsze wersje łatwiejsze do adaptacji. Może tylko końcówka mocy jest w tym "vlt" |
|
|
|
|
dabal1 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 31 Maj, 2009
|
|
|
Witam,
Jestem tu nowy, więc się od razu przedstawię: nazywam się Mariusz i jestem z Łomży, choć na co dzień mieszkam w Warszawie. Oczywiście też mam w planach budowę swojego elektryka, ale o tym będzie gdzie indziej - oczywiście będę prosił doświadczonych forumowiczów o pomoc w tym temacie, a jak coś już będzie stało na kołach to się pochwalę.
Jeśli chodzi o przerabianie malucha na EV to proponowałbym obejrzeć 11 filmików z takiej konwersji na: http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jak dla mnie język jest zupełnie niezrozumiały, ale filmiki są warte obejrzenia jeśli ktoś ma ochotę przerobić malucha. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|