Ebike do 1000zł wyzwanie a moze nierealne.Dobór podzespołów. |
Autor |
Wiadomość |
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017 Ebike do 1000zł wyzwanie a moze nierealne.Dobór podzespołów.
|
|
|
cześć
Chciałem zrobić 1 ebika budżetowego do wspomagania jazdy po mieście.
Założenia są takie cena <1000zł podzespoły + rower.
Zasięg 20 km dziennie.Prędkość ze wspomaganiem około 25km/h-30km/h (bez wspomagania mam średnia 15km/h)
Przy tych wymaganiach taki zestaw chciałem złożyć
1.rower mtb z amorem przód ,rama standardowa cromo, 26 kółka. (już mam )
2.silnik et 500w z netu za 350 zł z kołem 26 .
3.Sterownik GT500, 36V - 48V, 30A lub najchętniej tańszy odpowiednik z aliexpresu 200zł
4.Akumulatory 18650 pakiet 9s6p samodzielne składanie 300zł
5.Ladowanie ładowarka redox (już mam )
6.Manetka 20 zł od chinczyka najprostsza kciukowa z 3 kabelkami + - i sygnał
7.Watomierz jeszcze nie znalazłem schematu a gotowe to koszt koło 200zł ,jeszcze szukam u chinczyka.
8.Hamulce klamki już mam .
Czy to ma szanse się udać?
Mam watpliwosci co do jakosci silników et używanych a sprzedawca nie chce dac rozruchowej gwarancji,więc mogą być zalane spalone itd.
Proszę o podpowiedzi czy w dobrą stronę idę czy np akumulatorów nie za mało dla takiego dystansu i czy elementy mają szansę działać lub propozycje co kupić i gdzie .
W przyszłosci chciałem zestaw doposażyć w pikacza ,ładowarke i bms .Oczywiście jak konstrukcja okaże się praktyczna i wystarczająca na miasto. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
4. Musisz mieć 10s, do tego jest przystosowany sterownik
5. Dodatkowo musisz mieć alarmy modelarskie, abyś mógł nadzorować pracę akumulatora.
Może to jeździć, ale bezwzględnie zaraz po złożeniu zacznij zbierać na BMSa i ładowarkę bo tego wymaga bezpieczeństwo użytkowania i oszczędność finansowa (czasowa) na konstrukcji.
Ładowarka + zasilacz + 2-3 alarmy modelarskie + wieeele godzin w sezonie zmarnowanych na obsługę tego akumulatora <<<<<<<< BMS + ładowarka 36V z magmy, zdajesz sobie z tego sprawę? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
Alarmy mam akurat z dronów i tak własnie planowalem podlaczyc + voltomierz malutki na kierownice.
A co do zasilacza to wystarczy ze ma dane napiecie i prad(jesli tak to jakie? 42V ?) czy musi miec procesor do kontroli ładowania bo akurat mam laboratoryjny serwisowy i jakby pasował to by budżet na bms był odrazu.
A cos powiesz na temat tych silnikow et 500w szwajcarskich (gosc z forum je sprzedaje )
ps.Swietnego bloga piszesz |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
Zasilacz labo z ograniczeniem prądu na ileś tam, np 2-3A i napięciem 42V na start ujdzie
Silnik jak silnik, powinieneś być zadowolony o ile nie będziesz jeździć (głównie) po lesie |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
To fajnie sporo to koszty obniży na początek .
Jedynie Mnie to martwi że te silniki mogą być tak uszkodzone że nie do naprawy bo napewno trzeba je rozebrać i wymontować plytke + nowe przewody zrobic zeby zadzialaly tak właściel mówi przynajmniej .
Poszukam jakiegoś pewniejszego źródła albo pomysle nad nine continent 10X6 zobaczymy może się ktoś odezwie z propozycją sprzedaży. |
|
|
|
|
maniekrox
prezes maniekrox
Pomógł: 22 razy Dołączył: 26 Sie 2014 Posty: 909 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
Ja tam swojego pierwszego bajka złożyłem poniżej 1k pln;) Jakiś tam początek był, ale szałowa konstrukcją nazwać go się nie dało:D Po kilku miesiącach przeżył rozmontowanie |
|
|
|
|
lobudek
brygadzista
Wiek: 31 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 206 Skąd: Huta
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
Może zamiast bawić się w LI ION lepiej kupić w promocji popularne turnigy HC 4S1P 5000mah? Za 3 takie zapłacisz 300-350zł i będzie prościej do ładowania i otrzymasz 12s1p 5Ah. Aczkolwiek jak wyrwiesz tanio LI IONy jakieś wysoko-prądowe to zrobisz wydajniejszy pakiet w podobnej cenie.
Ostatnio wpadłem na fajnego bloga (oczywiście BLOG TASa niema sobie równych), gdzie koleś złożył sensownego e-bike poniżej 1tyś. Może to Ci się przydać w kwestii wyboru silnika/sterownika itp.
BLOG
PS: Sam niedługo zamierzam ruszyć ze swoim pierwszym e-rowerem i mam podobne założenia do twoich. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 13 Lut, 2017
|
|
|
Hmm,założenia są normalne tylko czemu najdroższe elementy (GT500)?.Ja u kol.glebor'a kupowałem normalny sterownik (a nawet dwa) każdy po ok.120zł +przesyłka i zapewniam, że to sprawdzone rozwiązanie.Baterię w obudowie (niesprawdzona-uszkodzona) kupisz na Olx za ok.100zł w obudowie z BMSem a jak masz trochę "smykałki" to ją bez problemu naprawisz wymieniając w najgorszym przypadku kilka cel,silnik do takich wymagań to żaden bezprzekładniowy a jedynie szukaj przekładniowego i to na 24V gdyż ma zdecydowanie większy moment obrotowy i na dodatek płynny rozruch.W sumie bez roweru cena nie powinna przekroczyć 500-600 zł a jak zasilisz go 36V to praktycznie taką szybkość na prostej otrzymasz czyli 36km/godz. Takie jest moje zdanie ale sądzę,że większość tu piszących myśli i marzy tylko o "rakietach" i szybkości ok.60 km/godz no i pokonywaniu szczytów Himalajów, więc ze mną się nie zgodzi. |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Podejrzewam że lepiej kupic silnik z zapasem tak samo sterownik wartosci na oko podałem tak zeby Mi sie nie oplacalo w tramwaj wsiadac a zeby nie musiec na maksa cisnac.(jezdzilem na 250 W znajomego i troche slabawa choc ciezko pod gore bylo go gonic)
Szukam sterownika tego za 200zl wolalbym nie kupowac tylko tansze mam takie typy tylko nie wiem ile rzeczywiscie tego pradu potrzebuje.
Jak narazie waham sie miedzy bardzo tanim na 6 mosfetach 17 A 36/48V 350 W
A 12 mosfet 30A 36/48V 500W
Oba sa w lepszej cenie duzo choc ten mocniejszy chyba tylko z sensorami wspolpracuje.
Co do baterii to mam troche uzywek uszkodzonych i wiekszosc sie nadaje tylko do zrobienia latarki wiec nie wiem czy kupno zepsutego to nie wyrzucanie pieniedzy i nie lepiej dobrać ogniwa podobne i pospawac pakiet szczegolnie ze jezdze dużo caly rok.
ps ten od Glebor to jakie ma parametry ? ile mosfet ,amperów ? |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Moje założenie było podobne (jak najtaniej), ale kilka osób odradziło, twierdząc że za kilka miesięcy będzie za słaby. Posłuchałem i zrobiłem na gt500W + silnik bionx i bateria 13S8P na VTC5. Tylko że już robi się za słaby. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | Moje założenie było podobne (jak najtaniej), ale kilka osób odradziło, twierdząc że za kilka miesięcy będzie za słaby. Posłuchałem i zrobiłem na gt500W + silnik bionx i bateria 13S8P na VTC5. Tylko że już robi się za słaby. |
Też pisze, że znajomy ma 250W, dlatego robi 2x mocniejszy. Ciekawe co będzie jak znajomy zrobi 1500W . |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Musisz sobie odpowiedzieć na pytanie: czy to ma być rower do jazdy miejskiej na dłużej, czyli że ma POZOSTAĆ miejskim na ścieżki rowerowe, jazdy z prędkościa max 35 km.
Jeśli tak, to nasze konstrukcje przy jezdzie ze wspomaganiem, są często oparte o nominalnie małe silniki 24-36 V 250 W ale przy zasilaniu 10S czyli 37-42 V, pchają w taki silnik chwilowo ok 600 W.
Przy takim założeniu, starannym dobraniu i parowaniu ogniw oraz zakupu sprawdzonego silnika np poprzez nasze forum, możesz się zmieścić w ok 1200 zl.
Ps. Przy takim zestawie 9 na 10 rowerzystów nie będzie w stanie Cię dogonić a tym bardziej ze startu... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Rower ma byc wybitnie użytkowy do szybkich dojazdów po centrum miasta jedyna modyfikacje jaka przewiduje to zwiekszenie napiecia i pojemnosci baterii jakby rower sie sprawdzil .
Dlatego odrazu chciałem zestaw o mocy 500W zeby mial zapas i szybko nie padł a nie do wyscigow z dzieciakami.
Czy ten silnik et http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=4863 nie bedzie lepszy od bionixa lub innych 250 w ?
I czy sterownik 36/48V sensorless 30 A , 12 mosfet bedzie dobry bo znalazlem taki w niskiej cenie ,ewentualnie czy mu bocznik spilowac troche tak do 25 A żeby nie przeciążał silnika. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Ja używam silnika Bionx właśnie z sterownikiem 48V 30A i teraz, w zimie nic się specjalnie zbyt mocno nie grzeje. Nie wiem jak będzie w lecie.
Kupowałem tutaj:
https://www.aliexpress.co...0608.0.0.HCT4F5 |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 14 Lut, 2017
|
|
|
Spokojnie możesz dać w szwajcara 30A nawet przy 12s jeżeli ma to zasuwać po mieście.
Tylko prędkości będą większe niż zakładane bo coś koło 45km/h bez wspomagania powinien jechać.
I daj linka do upatrzonego silnika żeby zobaczyć czy kompletny.
No i targuj się bo jak widzę silnik został troszkę opisany na forum i już cena poszła prawie dwukrotnie do góry. A do sezonu jeszcze daleko. |
|
|
|
|
|