|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Pobór prądu przez alarm Li-Po 1-8s |
Autor |
Wiadomość |
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017 Pobór prądu przez alarm Li-Po 1-8s
|
|
|
Witam, czy ktoś testował albo ma informacje w jaki sposób pobierają prąd te najpopularniejsze alarmy?
Chodzi o to, że mam pakiet 4s18p do zasilania laptopa, oświetlenia LED czy awaryjnego odpalenia samochodu i zostawiłem na kilka godzin albo więcej podpięty ten alarm. Nie pamiętam, jakie były napięcia celi tego pakietu wcześniej ale pierwsza cela od minusa miała napięcie o ok. 0,05V niższe podczas gdy pozostały miały napięcia idealnie równe i zastanawiam się, czy to zbieg okoliczności czy po prostu alarm ten sprawdzając wszystkie cele po kolei do swojego działania prąd ciągnie tylko z pierwszej celi?
Zastanawiam się nad wykorzystaniem dwóch takich do ebajka bez BMSa ale jeśli ten alarm prąd ciągnie tylko z pierwszej celi to przypadkowo zostawiając go włączonego na dłuższy okres czasu można sobie zniszczyć jedną celę. Z góry dziękuję za odpowiedzi. |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 22 Lut, 2017
|
|
|
Jest dokładnie tak jak piszesz, zasilanie z pierwszej celi. |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
No to słabo, nie kręci mnie ciągle rozbalansowany pakiet. Może miałem jakiś wadliwy ten alarm, że zeszło aż tak dużo.
Jakie są inne sposoby na monitorowanie napięć każdej z celi i najlepiej alarmowanie w razie zejścia poniżej pewnego progu? Nie jestem zbyt przyjaźnie nastawiony do BMSów bo patrząc na ich prądy balansowania nie jestem pewien czy dałby radę balansować mi pakiet 14s10p z lekko używanych Samsungów 29E kupionych od Redbacka. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
A nie mógłbyś załączać alarmu tylko wtedy jak jeździsz? Albo jakoś zewnętrznie go zasilić? |
|
|
|
|
Perszing1800
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 162 Skąd: Jastrzębie-Zdrój
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Było już,ustawić próg piszczenia alarmu,wylutować wyświetlacz i zapomnieć prąd spada do pojedynczych mA.Opcjonalnie wylutować,przylutować podstawkę,wtedy można wkładać wyświetlacz kiedy się chce. |
_________________ Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)
http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX |
|
|
|
|
monterl
początkujący
Dołączył: 13 Lut 2017 Posty: 36 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
A nie prościej podłączyć zasilanie alarmu przez przełacznik albo timer i włacznik i kontrolować napięcie co np 30 minut. |
|
|
|
|
pepelito
kierownik
Pomógł: 6 razy Wiek: 30 Dołączył: 04 Gru 2016 Posty: 386 Skąd: ropczyce
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
30min to bardzo dużo czasu. W tym czasie może spaść za nisko. To nie jest zbyt dobry pomysł. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23 Lut, 2017
|
|
|
Włączać tylko na czas jazdy. Możesz kupic monitor cel ktory via BT pokazuje stan on line na Androidzie. Takie urządzenia oferuje jeden z naszych forumowiczow Michal.
Możesz tez kupić monitory 8S na LCD. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
pepelito napisał/a: | A nie mógłbyś załączać alarmu tylko wtedy jak jeździsz? Albo jakoś zewnętrznie go zasilić? |
Mógłbym, ale może się zdarzyć, że przypadkowo zostawiłbym włączony ten alarm na jakiś dłuższy czas i mogłoby to doprowadzić do sytuacji w której musiałbym ręcznie doładować pierwsze cele zasilające oba alarmy. Zewnętrzne zasilanie (chyba) da się zrobić, 2 alarmy obsłużą pakiet do 16s a ja mam 14s więc jako zasilanie i jednocześnie odczyt pierwszej celi podłączyłbym jakiś zewnętrzny pojedynczy 18650 lub przetwornica step-down pod połowę pakietu (7s) dla jednego alarmu i drugą połowę dla drugiego. Problem w tym, że wyszła by trochę plątanina kabli a ja nie oczekuję wodotrysków, wystarczy mi żeby piszczał jak jakaś cela zejdzie poniżej pewnego progu napięcia.
Perszing1800 napisał/a: | Było już,ustawić próg piszczenia alarmu,wylutować wyświetlacz i zapomnieć prąd spada do pojedynczych mA.Opcjonalnie wylutować,przylutować podstawkę,wtedy można wkładać wyświetlacz kiedy się chce. |
Czyli twierdzisz, że ktoś już to mierzył? Wyświetlacz jest zbędny wewnątrz skrzynki więc nie ma problemu z jego wylutowaniem i jeśli to da spadek poboru prądu do kilku mA to chyba tak zrobię. Dałbyś linka do tego tematu?
monterl napisał/a: | A nie prościej podłączyć zasilanie alarmu przez przełacznik albo timer i włacznik i kontrolować napięcie co np 30 minut. |
Taki timer to byłby dodatkowy balast i komplikacja, a co gorsze niezbyt skuteczna, bo napięcie potrafi spaść o kilka dziesiątych V w przeciągu kilku minut jazdy i jest możliwe, że alarm ostrzegłby mnie o tym zbyt późno.
WojtekErnest napisał/a: | Włączać tylko na czas jazdy. Możesz kupic monitor cel ktory via BT pokazuje stan on line na Androidzie. Takie urządzenia oferuje jeden z naszych forumowiczow Michal.
Możesz tez kupić monitory 8S na LCD. |
Te na BT są całkiem fajne ale angażowanie telefonu do monitorowania napięć przy każdej jeździe byłoby trochę uciążliwe no i sam taki moduł jest dość drogi.
Co do tych monitorów to jakoś nie mogę znaleźć tych małych no i nie wiem też, czy nie pobierają prądu tylko z pierwszej celi tak jak te zwykłe. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Sniffles, Mierzyłem pbory prądu różnych alarmów, z diodami i bez, z wyświetlaczami i bez.
Ale gdzie to jest to nie wiem, lata temu, trzeba szukać.
I tak kupisz BMSa prędzej czy później, nie walcz z tym, szkoda kasy i twojego czasu na zabawy z alarmami, to nie 2010 rok |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
A czy Twoim zdaniem takie rozwiązanie czyli dwa alarmy bez wyświetlaczy wewnątrz skrzynki ustawione na konkretny próg napięcia i uruchamiane razem ze stacyjką jest dobre i można mu w zaufać i czy te alarmy są niezawodne w przypadku dłuższego wykorzystywania w rowerze? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Alarmy, tak jak ładowarki modelarskie się wygrzewają, po pewnej niedużej ilości roboczogodzin przestają pracować prawidłowo i robią to niepostrzeżenie (wygrzewanie urządzeń rozjeżdża im napięcia pomiarowe)
Alarmy/ładowarki modelarskie to jest najbardziej zawodny, najbardziej czasochłonny, najbardziej sprzyjający ryzyku, najbardziej obsługowy sposób. Gorsze od alarmów w ebajku to jest już chyba zabezpieczanie akumulatora modlitwą i runami.
To nie jest 2010 rok, kiedy nie było wiedzy ani łatwego dostępu do prawidłowych technik. Alarmy są dla modelarzy. Im się akumulatory palą, psują, dla nich 50 cykli to sukces.
Jeszcze raz powtórzę, szanuj swój czas, swoje pieniądze i wiedzę kolegów, którzy widzieli straty kupy czasu i kasy swojej i czyjejś na takich prowizorkach. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Jeżeli Twoj pakiet nie jest równy, nie chcesz kupować BMS ani inwestować, to moja rada jest taka :
- wyprowadzic gniazdo pomiarowe 15 pinowe (14S)
- sprawdzić pod obciązeniem który segment jest najsłabszy tzn POD OBCIĄZENIEM najbardziej przysiada napięcie
- kupić buzzer na 1S lub 2S
- w czasie jazdy wpiąc ww.
Jak zapiszczy (tzn napięcie spadło w okolice 3,3V) : zdjąć rękę z gazu, więcej pedałować, jechać oszczędniej itp
A przede wszystkim dostosować aku do silnika, ciezaru i stylu jazdy. Bo to piszczenie to ma być ostrzeżenie pod koniec jazdy a nie norma. Czyli zawsze startujemy na max naładowania aku a nie np ruszamy z częsciowo wyładowanym i jeżdzimy do oporu/odcięcia.
Natomiast co do ładowarek modelarskich: każdy z nas je ma, ale w celu segregowania ogniw, okresowego wyrównywania róznic itp Do tzw codziennego ładowania zdecydowana większość z nas ich nie używa, z powodów o których pisał Tas. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 24 Lut, 2017
|
|
|
Pakiet, który będę niedługo składał to 14s10p z Samsungów 29E od Redbacka (które były lekko używane aczkolwiek najniższa pojemność pojedynczego ogniwa jaką udało mi się zmierzyć przy prądzie ok. 1,5A to 2,7Ah więc przy nominalnej 2,9Ah jest to nieduża różnica, ale czytając trochę o wadliwych, źle balansujących lub zabijających cele BMSach w pakietach z fabrycznie nowymi ogniwami to mam obawy, czy mojego da radę zbalansować. Czym się kierować przy wyborze BMSa? Są jakieś konkretne, wadliwe modele? Czy może po prostu patrzeć tylko na ich parametry? |
|
|
|
|
Sniffles
początkujący
Dołączył: 02 Cze 2016 Posty: 26 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 27 Lut, 2017
|
|
|
No dobra więc zadam jeszcze jedno pytanie. Decyduję się na BMSa i zrobię to wszystko zgodnie ze sztuką i obecnymi standardami. Czy ten BMS: http://nexun.pl/sklep/lad...ion-30a10a.html i ta ładowarka: http://nexun.pl/sklep/lad...v-35a-175w.html będą w 100% kompatybilne ze sobą? Wszystko będzie się balansować i działać tak jak należy? Co się stanie gdy przekroczę maksymalny prąd ładowania BMSa? Czy mogę akumulator ładować bezpośrednio do plusa i minusa czy musi iść to koniecznie przez BMS? Przy jakim prądzie ładowarka odcina ładowanie i czy jest to bardzo konieczne? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|