ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Termowizja
Autor Wiadomość
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Czw 09 Mar, 2017   Termowizja

Różne fotki z kamery termowizyjnej

Przypadkowy samochód

Pada deszcz, woda odbija IR, dlatego widać pod samochodem refleksy na wodzie.
W tle nie najlepsze ocieplenie budynku, mostki cieplne widoczne za zbyt cienką warstwą styropianu.
Szkło nie przepuszcza IR, szyby są nie przenikliwe, przez okna nic nie widać, działają jak przesłona, słabo odbijają IR.

Ludek

Odjecie wykonane zza czarnej folii strecz.
Szkło zatrzymuje IR, metale odbijają jak lustra, a niektóre nieprzenikliwe tworzywa sztuczne są dla IR przeźroczyste jak powietrze.
Nie, ubrań nie prześwietla ;)

Ogniwa po teście

Temperatura ogniw podczas rozładowania ma związek z ich Rw

Ładowarka modelarska wyrównuje cele

Malowanie proszkowe odbija IR, dlatego ładowarka odbija się w ramie jak w lustrze

Przewód balansujący obciążony prądem 3A

Ogrzewa się o 5st bardziej niż bez prądu.

_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
przenikanie 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Gru 2013
Posty: 374
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 10 Mar, 2017   

Zdrowy pies, bo ma zimny nos :)
Ciekawe, ile taka kamerka by kosztowała u żółtych braci?
_________________
Hase Kettwiesel Goldenmotor 60V/3kW
Hase Kettwiesel Magic Pie 60V/2kW
Sun EZ3 USX HD Bestmotor 48V/500W
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 15 Mar, 2017   

Oni chyba nie mają, tzn da się kupić Fliry i Seeki na ali, ale to nie jest ich produkcja tylko import.
Miałem w ręku typowo chińską kamerkę termowizyjną o rozdzielczości 60x60
https://www.aliexpress.co...2365036280.html
kosztowała właściciela 2000zł z opłatami i była nie najlepszym sprzętem. 2-3x taniej można u nas na serwisach aukcyjnych kupić lepsze kamerki Flir One lub Seek Thermal Compact i na amazonie.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   




Obraz termograficzny silnika ujawnia kilka interesujących szczegółów:

1. Oś to najcieplejsza część zewnętrzna silnika choć różnica jest tylko kilku stopni. Jej mała średnica sprawia jednak, że ilość ciepła odprowadzana tą drogą jest bardzo mała.
2. Dekle z alu i pierścień stalowy z magnesami mają taką samą temperaturę wiec dystrybucja ciepła poprzez powietrze wewnątrz silnika jest dość dobra (choć mało sprawna)
3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru, zresztą po nagrzaniu szprych widać która strona obudowy silnika nagrzewała się bardziej. Skoro pierścień ma wyższą temp od aluminiowych boczków i jest to nagrzanie nierównomierne, to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę).
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
Ostatnio zmieniony przez tas Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JerzyZ 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 788
Skąd: Warszawa - Ursynów
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

tas napisał/a:
to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.
Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Ja nie potrafię, ale umieszczenie przeze mnie termometru w osi silnika wydaje się dobrym i prostym rozwiązaniem ;)
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Aluminium jest zdecydowanie lepszym przewodnikiem cieplnym niż stal. Dużo szybciej oddaję ciepło do otoczenia. Kolejna sprawa jest to że pierścień ma sporą masę a co za tym idzie pojemność cieplną.

Załóżmy że zrobiłeś parę startów zimnym silnikiem pod górę. Najpierw nagrzeja się aluminiowe pokrywy.

Kolejne założenie. Jeździłaś długo i zarówno pokrywy jak i pierścień nagrzaly się równomiernie. Wróciłeś, otworzyłeś drzwi, postawiłeś rower, włączyłeś cieplowizjer... czas leci... Co ma najmniejszą pojemność cieplną i najlepiej oddaje ciepło do otoczenia? Pokrywy.

A co do nierownomiernego nagrzania pierścienia. Rower długo stał w takiej pozycji przed zrobieniem zdjęcia czy może jednak ruszyles go przed samym zdjęciem? Co mam na myśli... ciepło zawsze idzie do góry i jeżeli go ruszyles to może ta cieplejsza cześć wcześniej była właśnie "u góry"?
Ostatnio zmieniony przez DeeX Pią 17 Mar, 2017, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

2 min po powrocie z wypadu :)
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
DeeX 
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2012
Posty: 194
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Edytowalem poprzedni post
 
 
Przemek 
prezes


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 752
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

tas napisał/a:
Obrazek
Obrazek


tas napisał/a:
3. Zastanawia fakt nierównomiernego nagrzewania się pierścienia z magnesami, nie jest to błąd pomiaru,... to oznacza, że istotnym grzejnym elementem są chyba same magnesy.


te dwie minuty mogą być kluczowe, dla tego ze ciepło rozchodzi sie wyłącznie laminarnie, do tego rower stal oparty pewnie o, hmm dom, wiał wiatr z kierunku x, a to może dać nierównomierne stygnięcie aluminiowej obudowy szczególnie że mamy 5-7C ,
najlepszy jest kawałek ośki po której kolorze widać że w środku panuje piekło :cool:
zostaje nic jak tylko szybki przelot i nowe fotki last second :mrgreen:

tas napisał/a:
4. Średnio to własnie pierścień jest najcieplejszą częścią silnika, nie boczki (osi nie liczę).


magnesy mocno przywiera do blach i ma sporą gęstość chyba przez to go widać ,
środek gdyby dao sie go zobaczyć pewnie świeci na biało w skali

ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"?? :smile:
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 471
Skąd: ...
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Nie wiem, czy dobrze ale patrząc na oś przyszło mi do głowy, że ciepło spowodowane jest/może być w tym miejscu zwykłą pracą pod obciążeniem. Czyli sam materiał. Tas z pewnością nie kruzował sobie ot te 25km/h... :mrgreen:
Dodatkowo widać też zamocowanie osi w ramie, też ciepłe.
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   

Przemek napisał/a:

ciekawe jak wygląda silnik zalany olejem albo ferro? masz taki pod ręką żeby na niego "spojrzeć"?? :smile:

O tym samym pomyślałem - ferro albo jakaś mikro ilość oleju np. 10 mil - ciągnie mnie idea tak małej ilości oleju by pominąć problematyczne odpowietrzanie..
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6168
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 17 Mar, 2017   



Mocowanie silnika ciepłe, ale to tylko kilka stopni różnicy, to, że coś na zdjęciu aż świeci od biało-zółtego nie znaczy, że ma 100 stopni :P
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 471
Skąd: ...
Wysłany: Sob 18 Mar, 2017   

tas napisał/a:
ObrazekObrazek

Mocowanie silnika ciepłe, ale to tylko kilka stopni różnicy, to, że coś na zdjęciu aż świeci od biało-zółtego nie znaczy, że ma 100 stopni :P


No tak, właśnie mi o te kilka stopni chodzi :-)
Ale nie zam się :mrgreen:
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 803
Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 21 Mar, 2017   

Na Endless widziałem patent z uszczelnianiem pokrywy silnika pastą termo przewodzącą:
https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=31&t=65972&start=725

To tak w ramach inspiracji do przyszłych testów z termowizją :) Choć sam przypuszczam że różnice między pastą termo a silikonem będą max na 5 stopni C. Ale protestować warto - może się mylę :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group