|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Peel 50 (minicar) elektryczny ? Pomóżcie w budowie. |
Czy to dobry pomysł?? |
Bardzo dobry |
|
25% |
[ 2 ] |
Dobry |
|
37% |
[ 3 ] |
W miarę |
|
0% |
[ 0 ] |
Taki sobię |
|
12% |
[ 1 ] |
Nie zbyt |
|
12% |
[ 1 ] |
Beznadziejny |
|
12% |
[ 1 ] |
|
Głosowań: 8 |
Wszystkich Głosów: 8 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Co do akumulatorów to doradźcie mi jakieś zasięg chciałbym mieć około 20-25km.
Co do tej strony to to mi się podoba pedał gazu sprytne ale drogie: http://www.kellycontrolle...&id=79&place=0.
A co do silników Etek to są one po 450$ a ten ze strony goldenmotor.com ten silnik co ma od 2-7kW w zależności od zasilania od 24v-72v. Więc myślę, że ten silnik mi wystarczy spokojnie przy zasilaniu 36v albo 48v. |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ja pisałem o siliku ET ale DC - prądu stałego. On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację. |
Nic z tego nie rozumiem po kolei Pan pisał o silniku ET czyli Etek tak??
ale DC no to co a normalny etek nie jest prądu stałego."On ma o wiele wyższe parametry niż Ty podajesz i łatwiejszą regulację" On czyli Etek czy ten silnik 2-7kW ze strony goldenmotor.com ?? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Skoro masz zamiar to budować za rok, to może wstrzymaj się z tymi pytaniami. Przez rok wiele się może zmienić w technologii i te dzisiejsze pytania zdadzą się psu na budę |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania. |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Silnik chyba już wybrałem to ten za 300$ o mocy 2-7kW ze strony goldenmotor.com.
Obliczyłem ,że do jazdy przez 1 godzinę potrzebuję akumulatorów o pojemności 100Ah . A do pół godziny jazdy aku o pojemności 60Ah.
Na kupno silnika poczekam dotąd aż cena $ spadnie. Ale ,że akumulatory chcę kupić w polsce więc poczekam aż ceny na allegro spadną albo poszukam jakiś używanych.
Ale teraz jaki do tego sterownik kupić?? |
|
|
|
|
kuras999 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).
Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
rafx205 napisał/a: | Nie no nie tak za rok podwozie zamierzam zrobić na tych wakacjach a części kupić jak kurs $ trochę spadnie. Więc jednak jak możecie to dalej odpowiadajcie mi na pytania. |
Podwozie można robić już. A zakup osprzętu dopiero przed montażem. Kwestia przewidzenia miejsca na akumulatory i mniej więcej wielkość silnika. Zbuduj podwozie, a w międzyczasie może się wiele zmienić
Co innego, gdybyś chciał wszystko zmontować już teraz. Nie bądź taki w gorącej wodzie kąpany
Tym bardziej, że to są spore sumy.
A z kursem dolara może być różnie, gorzej, jak zaczną przeliczać na euro
kuras999 napisał/a: | ...jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej |
Z tym zatrzymywaniem, to bym polemizował, jeśli chodzi o wyczerpanie akku |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
kuras999 napisał/a: | na wykresie 1 z tej strony widać charakterystykę rozładowanie akumulatorów
http://www.elportal.pl/pdf/k01/10_15.pdf
dla zakładanych 100Ah i 36V przez godzinę nie uzyskasz więcej mocy mechanicznej niż około 1700W dla 100Ah 48V to jest około 2300W przez godzinę
jakbyś chciał próbować wyciągnąć z 5kW mocy na wale z akumulatora 36V 60Ah to pojeździłbyś tak z 7-8 minut a trzeba pamiętać o tym że przy ruszaniu pobierane są bardzo duże prądy dużo przekraczające te nominalne i np jak ktoś będzie dużo zatrzymywał się u ruszał to wyczerpie akumulatory dużo szybciej |
No to jakie akumulatory musiałbym użyć żeby pojeździć 1 godzinę 48v 600Ah?? |
|
|
|
|
rafx205 [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Oczywiście, że ETEK (czasem piszę, a kompter część liter pomija, bo robui też co innego, ale to moja wina, bo nie sprawdziłem - przepraszam).
Na stronie goldenmotor nie m silnika ETEK DC (nie BLDC), za to są w USA.
Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy. |
No tak ale ETEK i tak będzie za mocny i droższy od tego z goldenmotor.com.
Ten z goldenmotor.com jest BLDC czyli z tego co kiedys ktos albo Pan mówił jest na nich większy zasięg.
Ale tego zdania dalej nie rozumiem czy nie mógłby Pan pisać bardziej czytelnie i zrozumiale.
"Ja piszę wyraźnie o zasiliu 36V wielu względów, także ograniczenie mocy" czyli??
A tak wo gule to Pan poleca mi silnik ETEK czy ten z goldenmotor.com bo nic nie rozumiem z tego co Pan napisał?? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Nie bądź bardziej leniwy niż przeciętna i nie zmuszaj tylko innych do roboty.
Wpisujesz w GOOGLE:
etek motor DC 48
i czytasz wszystko, a znajdziesz (charakterystyki też); wiele jest o tym na tym FORUM.
Na FORUM jest też wiele o trzebnych akumulatorach, które musisz sam sobie wybrać.
Jazdę nie przelicza się tylko na godziny. Wyczytałem niedawno na stronach jakiejś zachodniej uczelni, że praktyczny zasięg jest zazwyczaj do 3 razy większy niż wyliczenia wstępne z potrzeb energetycznych i to już dawno też stwierdziłem (zgodne z moją praktyką.
Częste starty skracają zasięg, to oczywiste i zgodne z praktyką. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 11 Lip, 2009
|
|
|
Witam, ja w dwu kwestiach:
po 1sze namawiam do niemarnowania wysiłku, czasu i pieniędzy na pojeżdziki będące karykaturą samochodu. Optymalnym kierunkiem są takie wielkości smarta i jednocześnie wykorzystujące części popularnych modeli. Aktualnie pojawiła się mozliwość realizacji takiego projektu ("rozkręcam" pracownię budowy prototypów w Bytomiu ) więc wszystkich zainteresowanych ta koncepcją zachęcam do współpracy.
po 2gie, w kwestii napędu: pobór mocy takiego autka miejskiego przy V=50km/h nie przekraczałby 2,5 kW i pod tą wielkość należy dobierać maszynę elektryczną, a także pod masę całkowitą ok pół tony co wymagałoby max siły na kołach ok 2kN, przy czym należy dążyć do optymalnego rozwiązania w pojazdach miejskich czyli stałego przełożenia- ewentualnie skrzyni przerobionej na 2biegową ( z dwójką przerobioną, zoptymalizowaną do ekonomicznej jazdy ) |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 12 Lip, 2009
|
|
|
Dobrym rozwiązaniem by było stworzenie jakiejś podstawy do budowy małych samochodów. Myślę tu o jakimś typowym, lekkim podwoziu i karoserii z laminatu.
Wyposażenie wnętrza (siedzenia, silniki, akku itp) można by już pozostawić do decyzji właściciela. Większość forumowiczów szuka właśnie jakieś podstawy do przeróbek. Przerabianie gotowych autek jest jednak kosztowne, bo taki Smart też swoje kosztuje.
Chętnie zanabył bym jakiś gotowy szkielet, z kołami, ramą, kierownicą i karoserią z drzwiami i oknami do dalszej budowy według własnego uznania.
Podwozie może być jakieś typowe, a nadwozia można by robić w różnych wersjach.
Podejmie się ktoś takiej produkcji?
Myślę, że kupujących było by sporo, pod warunkiem rozsądnej ceny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|