Jaki hub do fat bike? |
Autor |
Wiadomość |
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017 Jaki hub do fat bike?
|
|
|
Jako że ubiłem gwint na mojej korbie pod mida* w facie to tematu mid drive na jakiś czas mam dosyć. Zaczynam więc szukać odpowiedniego huba. Założenia mojego fata są takie: techniczna jazda po lesie po ścieżkach i na przełaj raczej wolno. Z mocnym wspomaganiem nogami - tak żeby spalić też trochę sadła . Potrzebuję więc momentu, przędności max do 30-40 km/h i jednocześnie chciał bym żeby całość była raczej lżejsza niż cięższa ( jak na standardy fata oczywiście).
Opcję które rozważam:
48V750W 8FUN z ali:
https://pl.aliexpress.com/item/48V750W-8FUN-rear-hub-motor-electric-bike-motor-kit-for-fat-bike/32703881488.html?isOrigTitle=true
Trochę mnie martwi ewentualna wymiana przekładni bo nie widziałem zestawu do tej piasty a po szerokości sadzać to standardowy może nie spasować. Ktoś miał, jeździł otwierał?
Zalety - waga, i 80nm.
Opcja nr 2: nc 9x8 lub 10x6 - 10x6 aktualnie mam - musiał bym go rozpleść i przepleść do obręczy fata ale 10x6 nie lubi małych prędkości wiec może lepiej 9x8? Do tego 9c jest dosyć wąski jeśli chodzi o rozstaw pod zaplot.
Opcja 3: et bldc 500W lub bionx - oba w miarę lekkie - pytanie czy dały by radę w facie?
Opcja 4 - jakiś używany przekładniowy z koła 28" - wymiarowo koło od fata jest trochę większe od koła 28/29 więc silnik powinien dać rade..
*http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3252 |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Mxus i jakieś kulturalne 45A? :>
Masz tam góry/bagna? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Sob 08 Kwi, 2017
|
|
|
Chyba lepiej NC7x9, taniej wychodzi i będziesz mieć lepsze spalanie. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Zwykle silniki maja za krotka os dla fatow. Przerabialem juz to |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Przerabiałem z 10 fatów, w każdym normalny silnik, śmigają aż miło
Z tym, że obręcz max 80mm i komorowa, a nie blaszane dziadostwo gdyż iż nie da się tego wycentrować. Oczywiście trzeba się bawić w adaptery tarczy hamulcowej aby ją przysunąć bliżej zacisku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
tas napisał/a: | Mxus i jakieś kulturalne 45A? :>
Masz tam góry/bagna? |
Tez brałem to pod uwagę tylko czy warto przełknąć te parę kg więcej? To nie ma być kolejny super bike bo takiego mam w postaci mad maxa - to ma być leśny spalacz kalorii z opcją oszczędzania kolan Góry nie, pagórki tak, bagna też się znajdą
umbur napisał/a: | Chyba lepiej NC7x9, taniej wychodzi i będziesz mieć lepsze spalanie. |
A co z wąskim rozstawem kołnierza pasty ( pod mocowanie szprych)?
tas napisał/a: | Z tym, że obręcz max 80mm i komorowa, a nie blaszane dziadostwo gdyż iż nie da się tego wycentrować. |
Możesz polecić jakąś sprawdzoną? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Zaplatasz z przeplotem, czyli z lewego kołneirza na prawy rząd otworów, kalkulatory mają do tego ustawienia bo to normalnie praktykowany sposób:
http://ebike.nexun.pl/szprychy-co-jak-gdzie/ pole "8"
Jedyna sprawdzona i nie powodująca problemów (a sprawdziłem wiele) to ta z dystrybucji cycle classic, mam ją w żółtym neutronie, dystrybutorem na PL jest AV-Bike |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
A ja kiedys kupilem 10 fatow pod konwersje i niestety wszystkie normalne silniki maja za krotkie oski. Po nagieciu wachacza aby wszedl silnik juz o niego lancuch ociera. Jakby ktos mial dluzsze oski do np zwyklych 9c to bylbym bardzo zainteresowany |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
No to jak zmieści się ten 9C w facie przy dropout'cie 170mm? Starczy ośka, czy trzeba dokupować inną? Bo mam podobny dylemat co YIN. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Normalnie, jeszcze nie spotkałem się z fatem, do którego by nie pasował zwyczajny 9c ale wymagany jest tokarz aby zrobił adapter dystansujący tarczę hamulcową o 30-35mm |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Aha, bo tu sprzeczne informacje sieją - 10 fatów kupione i do żadnego nie pasuje
tas napisał/a: | ale wymagany jest tokarz aby zrobił adapter dystansujący tarczę hamulcową o 30-35mm |
Tak, to oczywiste, tylko zwątpiłem co do długości ośki. Myślałem, że może na styk pasuje i ktoś na 2-3 zwoje gwintu skręca koło. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 17 Maj, 2017
|
|
|
Ja miałem styczność z wieloma różnymi, nie 10 jednakowymi
Wystarczyło skręcić 20mm ramy i wio jeździ do dzisiaj. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sannis
brygadzista
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 299 Skąd: z Parku
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
A czy do dropout 190mm też wejdzie? Bo ten zalinkowany Mangoose Argus ma 190mm. Z rysunku technicznego na nexun.pl wynika, że oś silnika 9C ma 228mm. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 11 Cze, 2017
|
|
|
Przecież nie jeden projekt opisany na forum na 9c czy mxusach, jakoś się zmieściły im silniki |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
|