|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Problem chyba z silnikiem |
Autor |
Wiadomość |
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017 Problem chyba z silnikiem
|
|
|
Po nacisnieciu manetki na ulamek sekundy kolo sie cofa a nastepnie szybciej niz wczesniej przyspiesza.Moze to byc zwiazane ze stopieniem sie izolacji i zwarcie przewodow fazowych lub od halii.Prosze o opinie |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Zmierz wszelakie opcje zasilania silnika. Hallotrony, cewki silnika. Coś źle podłączyłeś.
Samo nauka w kontrolerze? Za mało danych podałeś. |
|
|
|
|
Muinnell
początkujący
Dołączył: 07 Lut 2012 Posty: 34
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Po wczorajszej jezdzie pod koniec silnik zatrzymal sie.Krecac kolem czulem silny falujacy opor w jedna i druga strone.Po podlaczeniu zasilania i nacisnieciu manetki nic.Myslalem ze spalilem silni ale nie byl goracy,byl bardzo cieply.Odczekalem 2 godziny.I odziwo uruchomil sie i gdyby nie to male cofniecie to jak by z 30% silnieszy byl,zrywniejszy.Myslalem ze moze przewody fazowe bo ich izolacja jest zmeczona stopiona przy laczeniu. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Cofający się silnik to objaw niedziałających halli. Sprawdź przewody, uruchom jeszcze raz tryb samo-nauki, a jak nie pomoże wymień halle. |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Muinnell napisał/a: | Krecac kolem czulem silny falujacy opor w jedna i druga strone |
Jeżeli silnik stawiał opór kręcąc ręcznie za koło na wyłączonym rowerze wskazuje to na zwarcie między fazami. Skoro jeszcze nie spalił się sterownik , warto zerknąć na instalację . |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
pastek5 napisał/a: |
Jeżeli silnik stawiał opór kręcąc ręcznie za koło na wyłączonym rowerze |
No chyba ze wyłączając rower stacyjką ma zwarte fazy silnika poprzez stacyjkę. Choć wątpię. Zwarte trzy fazy silnika na przewodzie powodują że silnik stawia opór jednostajny. Zwarcie tylko dwóch faz powoduje przeskoki albo jak kolega nazwał - falowanie.
Jeśli opory podczas kręcenia były niejednostajne i jak to nazwałeś "falujące" faktycznie może wskazywać na zwarcie pomiędzy jedną a drugą fazą. Szkoda tylko że wówczas nie odpiąłeś przewodów silnika i nie pokręciłeś kołem nie mając fizycznego połączenia ze sterownikiem.Można by sprawdzić induktorem przy napięciu 100V lub max 150V czy nie ma czegoś niepokojącego, zwykły omomierz może nie wykazać przebicia międzyfazowego.
Muinnell, masz czujnik bimetaliczny temperatury w silniku?
Pastek, faktycznie sterownik "odparuje" podczas zwarcia faz w silniku czy może jest jakoś zabezpieczony na taką ewentualność? |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
Ostatnio zmieniony przez Dlugas Nie 09 Kwi, 2017, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
pastek5
kierownik Rowery elektryczne
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Lut 2016 Posty: 306 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Tranzystorom wyrywa wszystkie nogi
Ps. Ostatnio miałem szczęście,że bms odciął przy takim zwarciu i sterownik nie uległ uszkodzeniu, ale może tak się stało ponieważ sebek miał duży zapas mocy ( 150A) |
_________________ Budowa rowerów elektrycznych,akumulatorów, konwersję rowerów na elektryczne, skrzynki na akumulator, serwis,- PasterTech
https://www.facebook.com/pasterbajk\
http://pasterbajk.pl/ |
|
|
|
|
Dlugas
dyrektor Bob budowniczy :)
Pomógł: 10 razy Wiek: 47 Dołączył: 06 Gru 2015 Posty: 439 Skąd: Cz-wa
|
Wysłany: Nie 09 Kwi, 2017
|
|
|
Cytat: |
Tranzystorom wyrywa wszystkie nogi |
W sumie to całkiem możliwe, akus jednak potrafi wyzwolić tyle mocy że przez nogi tranzystorów płyną olbrzymie prądy. Tylko w poprzednim poście myślałem że wewnętrzny bocznik wychwyci zbyt duży prąd i odetnie zasilanie. Choć to są milisekundy. i zanim cokolwiek zrobi to już po nogach Dobrze że są bms-y |
_________________ Spark Super Hadron 654 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|