Szybkie i lekkie ładowanie (na trasie) |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017 Szybkie i lekkie ładowanie (na trasie)
|
|
|
Szukam patentu na szybkie (350W+) ładowanie w trasie.
Oczywiście najlżejsza i najtańsza opcja wygrywa.
Ja akurat mam pakiet 10s (ok 1000Wh) więc póki co skłaniam się do zabrania ze sobą tego:
42V 10A Lithium Battery Charger. Wagi jeszcze nie znam bo nie podali i nie odpisali.
Inne patenty? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Ja akurat mam pakiet 10s |
napisz ile masz "P" i jaka chemia ogniw, bo z ładowarki 10 A to czasami za dużo a czasami nie za niedużo na ilość "P" aku |
|
|
|
|
slimax
początkujący Mechanik rowerowy
Dołączył: 26 Lut 2017 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Czw 27 Kwi, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Szukam patentu na szybkie (350W+) ładowanie w trasie.
Oczywiście najlżejsza i najtańsza opcja wygrywa.
[.....]
Inne patenty? |
No to moim zdaniem to rozwiązanie jest jedno z najlepszych możliwych tylko trzeba być świadomym jego ograniczeń i jak chcesz powyżej 350W koniecznie to przy tej wadze i rozmiarach można i takie dwa równoległe podłączyć.
BTW: W domu stacjonarnie ładuje pakiet z jednofazowego trafa 600W 2x55V, ale to ładowarka typowo stacjonarna |
_________________ NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
|
Ostatnio zmieniony przez slimax Pią 28 Kwi, 2017, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
popatrz na ichargera 1010, lekki i maly i mozna regulowac prad w zakresie do 10A do tego szybciej wybalansuje cele niz BMS. Do tego wystarczy dowolny zasilacz 12V o mocy jakiej ci sie podoba. No i moze na bierzaco kontrolowac napiecia wszystkich celi podczas jazdy |
|
|
|
|
radasss
dyrektor Radosław
Pomógł: 7 razy Wiek: 55 Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 413 Skąd: Luboń/k.Poznania
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Zasilacz impulsowy z regulacją U/I spokojnie powinien wystarczyć. Na aliexpress pewnie coś się znajdzie jednak mi szukanie tam nie wychodzi Coś tego typu. |
_________________ warsztatmotocykli.pl |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Opcja 1
O w mordę!!! To jest genialne! Ale patent! 600W poniżej 400g. To byłaby bajka!
Wydajna i lekka ładowarka <200g 300W
Waga: do 400g
Cena: ??? 100zł z robocizną?
Kto podejmie się zlecenia zrobienia takiego dla mnie do pakietu lion 10s10p?
Opcja 2
icharger 1010 (535zł)
zasilacz 500w (100zł)
lub
zasilacz serwerowy 700W za ok 40zł
Waga: 400+ przynajmniej 800 = 1200g
Cena: prawie 600zł
Na razie Opcja 2 wypada bladusieńko... |
|
|
|
|
slimax
początkujący Mechanik rowerowy
Dołączył: 26 Lut 2017 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Opcja 1
O w mordę!!! To jest genialne! Ale patent! 600W poniżej 400g. To byłaby bajka!
Wydajna i lekka ładowarka <200g 300W
Waga: do 400g
Cena: ??? 100zł z robocizną?
Kto podejmie się zlecenia zrobienia takiego dla mnie do pakietu lion 10s10p?
Opcja 2
icharger 1010 (535zł)
zasilacz 500w (100zł)
lub
zasilacz serwerowy 700W za ok 40zł
Waga: 400+ przynajmniej 800 = 1200g
Cena: prawie 600zł
Na razie Opcja 2 wypada bladusieńko... |
Tańsze patenty wymagają minimu BMS, jest takowy?
Zasilacz 500W z ali w wersji 48V plus zmiana napiecia wyjsciowego na 42V chyba w takim razie powinna być najlepsza.
To powinno być coś takiego |
_________________ NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
|
|
|
|
|
slimax
początkujący Mechanik rowerowy
Dołączył: 26 Lut 2017 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Opcja 1
O w mordę!!! To jest genialne! Ale patent! 600W poniżej 400g. To byłaby bajka!
Wydajna i lekka ładowarka <200g 300W
Waga: do 400g
Cena: ??? 100zł z robocizną?
Kto podejmie się zlecenia zrobienia takiego dla mnie do pakietu lion 10s10p?
Opcja 2
icharger 1010 (535zł)
zasilacz 500w (100zł)
lub
zasilacz serwerowy 700W za ok 40zł
Waga: 400+ przynajmniej 800 = 1200g
Cena: prawie 600zł
Na razie Opcja 2 wypada bladusieńko... |
Tańsze patenty wymagają minimum BMS, masz takowy zintegrowany z baterią?
Zasilacz 500W z ali w wersji 48V plus zmiana napięcia wyjściowego na 42V chyba w takim razie powinna być najlepsza, zasilacz z zabezpieczeniami prawie od razu gotowy do pracy.
Tutaj jest opis ze zdjęciami co trzeba / można zrobić z takim zasilaczem. |
_________________ NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Odnośnie zasilacza (z regulacją 0-48V) to znalazłem za $53 to jakieś 210zł przy obecnym kursie tylko ta opcja (1150g!) przegrywa wagowo z Opcją1... No i cenowo mam nadzieję, wciąż nikt się nie zgłosił z ofertą wykonania.... |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
waga takiej ladowarki sprowadzi sie glownie do masy transformatora impulsowego.
Dosc proste jest rozwiazanie na Top250 ma stabilizacje napiecia a. mozna tez zakombinowac ograniczenie pradowe. Jedyne co to moc ponizej 300w.
Drugie rozwiazanie z prostych to Ir2153 ale nie ma ograniczenia pradu.
Ja bym kupil cos gotowego o zblizonych napiecoach i podregulowal rezystorami.
Ewentualnie jakis gotowy zasilacz z ograniczeniem pradowym .
Ewentualnie tez dowolny lekki zasilacz impulsowy plus przetwornica z allegro. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
Passat_EQ napisał/a: | waga takiej ladowarki sprowadzi sie glownie do masy transformatora impulsowego.
Dosc proste jest rozwiazanie na Top250 ma stabilizacje napiecia a. mozna tez zakombinowac ograniczenie pradowe. Jedyne co to moc ponizej 300w.
Drugie rozwiazanie z prostych to Ir2153 ale nie ma ograniczenia pradu.
Ja bym kupil cos gotowego o zblizonych napiecoach i podregulowal rezystorami.
Ewentualnie jakis gotowy zasilacz z ograniczeniem pradowym .
Ewentualnie tez dowolny lekki zasilacz impulsowy plus przetwornica z allegro. |
Nie wiem czy ktoś rozumie co piszesz ale ja nie Jeśli masz chęć mi pomóc to potrzebowałbym objaśnień:
1. co to jest "rozwiazanie na Top250" ?
2. "rozwiązanie Ir2153" tzn co dokładnie? Idea? Gotowe zasilacze czy co?
3. "Ja bym kupil cos gotowego o zblizonych napiecoach" - czyli co dokładnie? -> link
4. "gotowy zasilacz z ograniczeniem pradowym" - czyli jaki? -> link
5. "lekki zasilacz impulsowy plus przetwornica" - przykład?
Dzięki. |
|
|
|
|
slimax
początkujący Mechanik rowerowy
Dołączył: 26 Lut 2017 Posty: 32 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
Tak tylko napiszę od siebie jeszcze że złożyłem eksperymentalnie taką ładowarkę z transformatora elektronicznego 250W (YT250 firmy EMC)
Po dolozeniu kondensatora na wyjsciu piszczy, wzbudza się i grzeje. Trzebaby dołożyć moze jakiś filtr na uzwojeniu wtórnym do gaszenia szpilek. Nie mam oscyloskopu aktualnie więc na razie mogę tylko zgadywać...
Za to bez kondensatora pracuje przyzwoicie na np. dwudiodzie 10A 200V (uzwojenie wtórne symetryczne celowane w okolice 2x56V)
Aktualnie o ile miernik mnie nie robi w konia to 63V * 3.5A daje okolice 220W i to myślę że bezpieczna granica dla tego urzadzenia, choć bez wentylatora i tak się nie obejdzie bo po ok minucie pracy przekracza 60 stopni.
Z temperaturą przesadzilem jednak 2min 50 stopni
jutub
Dioda w izolowanej obudowie, przykrecona do radiatora i całość włożona w środek pod radiator tranzystorow.
IMG_20170429_164523.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 2091 raz(y) 4,63 MB |
|
_________________ NC 10x6, GT1500, 16s10p 22ah.
|
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Passat_EQ napisał/a: | waga takiej ladowarki sprowadzi sie glownie do masy transformatora impulsowego.
Dosc proste jest rozwiazanie na Top250 ma stabilizacje napiecia a. mozna tez zakombinowac ograniczenie pradowe. Jedyne co to moc ponizej 300w.
Drugie rozwiazanie z prostych to Ir2153 ale nie ma ograniczenia pradu.
Ja bym kupil cos gotowego o zblizonych napiecoach i podregulowal rezystorami.
Ewentualnie jakis gotowy zasilacz z ograniczeniem pradowym .
Ewentualnie tez dowolny lekki zasilacz impulsowy plus przetwornica z allegro. |
Nie wiem czy ktoś rozumie co piszesz ale ja nie Jeśli masz chęć mi pomóc to potrzebowałbym objaśnień:
1. co to jest "rozwiazanie na Top250" ?
2. "rozwiązanie Ir2153" tzn co dokładnie? Idea? Gotowe zasilacze czy co?
3. "Ja bym kupil cos gotowego o zblizonych napiecoach" - czyli co dokładnie? -> link
4. "gotowy zasilacz z ograniczeniem pradowym" - czyli jaki? -> link
5. "lekki zasilacz impulsowy plus przetwornica" - przykład?
Dzięki. |
Na wstępie napisze ze myslałem, ze chcesz samemu składac taki zasilacz. Jesli nie to poszedłem złym tropem, ale i tak wyjaśnie.
1. TOP250 to taki zmyślny scalak, ktory słuzy do budowy zasilacza mocy 250W.
2. IR2153 jest jeszcze prostszym scalakiem, i mozna zbudowac cos mocniejszego, pewnie nawet i 1000w.
3. poszukam czegos i dopisze posta.
4. j.w.
5. j.w. |
|
|
|
|
Kleiner
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 01 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Wawa
|
Wysłany: Nie 30 Kwi, 2017
|
|
|
dzień dobry, czyli ile może ważyć najmniej i kosztować na oko ładowarka 1000w do baterii 73v?
odwiedzmy na zamówienie,oraz jakich wymiarów się spodziewać ? |
_________________ ---------
Kleiner |
|
|
|
|
|