|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Od zera do e-bikera. Dzień dobry z Łodzi ! |
Autor |
Wiadomość |
LuckyWookie
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017 Od zera do e-bikera. Dzień dobry z Łodzi !
|
|
|
Dzień dobry Wszystkim!
Na forum trafiłem przypadkiem (nie wiedziałem, że takowe jest i nawet, że aż tak aktywne dyskusje tu znajdę).
Po krótce dlaczego zdecydowałem się napisać:
Jakieś 2 lata temu postanowiłem sobie złożyć tani, prosty rower na dojazdy do pracy (12km w jedną stronę, ponad 90% trasy to płaski bitum na drogach rowerowych)
Stanęło na ostrym kole zbudowanym na ramie Huragan, z przednim hamulcem vbrake. Po kilku próbach ostre wymieniłem na wolno-bieg i tak też sobie dojeżdżałem do pracy.
W tym roku nadszedł czas na kompleksowy remont złomka (tak go nazwałem bo od początku nie bym zrobiony na błysk tylko poskładany z mniej lub bardziej używanych części.
Z racji tego że czasem męcząca jest dla mnie jazda na jednym biegu a w pracy aktualnie brak prysznica żeby się ochlapać to pomyślałem o przerzutce (shimano nexus w piaście), która ułatwi mi jazdę... a dalej grzebiąc w rozległym internecie dotarłem aż tutaj gdzie bardzo mi się spodobała idea roweru z napędem elektrycznym (czy to do "pełnej" jazdy czy jazdy ze wspomaganiem jeszcze rozważam)
Zamysł jest prosty, i baaardzo mi się podoba (zdjęcia są z gotowymi zestawami ale skoro nie mam 2óch lewych rąk w tym jednej krótszej więc może udałoby się samemu coś zbudować):
Wszystko ładnie pięknie ale z tego co udało mi się wyczytać na forum, przeglądając wątki w dziale początkujących albo oglądając i ew. bazując na sprawdzonych rozwiązaniach rzucają mi się w oczy takie uwagi:
-brak amortyzacji (zdecydowana większość z was radzi minimum HT a najlepiej Fulla)
-hamulce Vbrake (j.w. radzicie tarcze)
-wąskie obręcze (j.w. polecacie szersze obręcze i opony)
-wielkość kół (standardowe w huraganie to 27x1/4 ERTRO 630mm to są większe niż obecne 28" a z tego co wyczytałem według was nie powinny byc większe niż 26"
Stąd mój post czy jestem w stanie zbudować coś sensownego na bazie tego co mam czy planując ostateczny budżet muszę uwzględniać koszt inwestycji w bazę czyli nowy/używany rower. |
|
|
|
|
Vega
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 13 Paź 2016 Posty: 11 Skąd: Małopolska-Śląsk
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Zbudowałem niedawno rower dla celów takich jak twoje (14-17km w jedną stronę).
Przerobiłem rower trekingowy na wąskich obręczach 28".
Silnik w przednim kole (zakupiony tu na forum) do tego sterownik z chin (48V/17A) który przyciąłem do max 10A. Bateria też kupiona od kolegi z tego forum 14s4p (wpinana w miejsce bidona).
Hamulce standardowe V-Brake - z dobrymi klockami.
Wyniki po pierwszych testach:
1. Prędkość maksymalna bez wspomagania 38km/h
2. Zasięg z baaardzo małym wspomaganiem 60km
Koszt pełnej elektryfikacji to 1750zł (największy koszt to akumulator).
Polecam. |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Wszystko zależy od założeń.
Jeżeli jeździsz na ostrym kole to znaczy że potrafisz sporo znieść
Każde udogodnienie a tym bardziej dodatkowy napęd elektryczny nawet o małej mocy będzie genialnym udogodnieniem.
Napisz na jakiej trasie dojeżdżasz do pracy. Może to blisko mojej trasy i mógłbyś jeżeli byś tylko chciał spróbować jak jeździ elektryk na cienkich oponkach i bez amortyzacji.
Zapewniam Cię że spodoba Ci się jak to działa jeżeli tylko spróbujesz |
|
|
|
|
LuckyWookie
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2017 Posty: 2 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Super! ciesze się, że jednak jest szansa dla mojej zachcianki
W tym roku jeszcze rozłożony w garażu rower bo tak jak piszę waham się co z tym rowerkiem zrobić
Na ostre zmieniam raz na jakiś czas. Po całej trasie do pracy kolana dają się we znaki a dokładniej stara kontuzja. Więc single speed na wolno-biegu najczęściej używam.
Jeżdżę powiedzmy z pętli Chochoła wzdłuż Aleksandrowskiej/Limanowskiego/Włókniarzy/Mickiewicza/Piłsudskiego na Piotrkowską kolo Centralu. Wszystko na drogach rowerowych gdzie nawet krawężniki są ładnie poobniżane |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Podjechać do Centralu to dla mnie ewentualnie nie problem. W końcu elektrykiem się przemieszczam
Jedno przełożenie fajne jest ale dla mnie osobiście nieakceptowalne. Z małym silniczkiem miałoby to jednak sens moim zdaniem i przerzutka w piaście nie byłaby koniecznością. |
|
|
|
|
Redaktor1966
kierownik
Wiek: 57 Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 31 Maj, 2017
|
|
|
Idealny, praktycznie, rower elektryczny powinien mieć:
- b. mocną ramę
- amortyzację z przodu i z tyłu (sprężynowe są najtańsze w eksploatacji)
- opony o szerokości 2.25 lub większej, z maksymalnym zabezpieczeniem przed przebiciem i z pełnym bieżnikiem
- amortyzator siodełka lub/i wyłożone grubą warstwą gąbki siodełko.
Inaczej trzeba będzie jeździć wolniej i ciągle zwalniać, omijać nawet małe przeszkody.
- miejsce za wspornikiem siodełka na akumulator
- kierunkowskazy i porządne podwójne oświetlenie z przodu.
A i tak trzeba będzie omijać nawet nieduże przeszkody, szczególnie przy dużej prędkości (a b. szybko okaże się, że nawet 45km/h, to wcale nie tak dużo). |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|