Zawieszenie do falcona |
Autor |
Wiadomość |
korba1000
początkujący korba1000
Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017 Zawieszenie do falcona
|
|
|
Witam wszystkich
Mam pytanie do osób, które budowały lub budują falcona lub coś podobnego. Sam się do niego przymierzam i mam pewne pytanie. Z racji dość sporej swojej wagi obawiam się o przedni amortyzator. Przyszło mi do głowy aby zamontować amortyzator z motocykla enduro.
Czy próbował ktoś lub może ma takie połączenie??? Cenowo nawet lepiej to wychodzi od amorka z downhillu, a i dużo twardszy jest. Więc zalety są.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi lub komentarze lub za linka do podobnego tematu jeśli już taki powstał wcześniej |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Motocyklowa zawiecha się nie nadaje Szkoda 500zł na amortyzator? |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Motocyklowa zawiecha się nie nadaje Szkoda 500zł na amortyzator? |
No te 500 zł to może być trochę mało na doby amortyzator do falcona. Pewnie ze 2, 3 stówki trzeba by dołożyć aby coś ciekawego wyszukać. |
|
|
|
|
korba1000
początkujący korba1000
Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 3 Skąd: Ustroń
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Motocyklowa zawiecha się nie nadaje Szkoda 500zł na amortyzator? |
Mógłbyś rozwinąć czemu się nie nadaje???
Tu nie chodzi o oszczędność tylko o to, że ja plus falcon to około 190kg. I praktycznie każdy amor będę zamykał minimum w połowie. Amor o jakim myśle to koszt około 1500zl plus koło 500zl i hamulce dedykowane do tego kolejne 500zł.
Dało by mi to bardzo dobre zawieszenie plus super mocne hamulce. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Amortyzatory downhillowe są przystosowane pod sag 35-40% więc jak zamkniesz w połowie progresywny amortyzator to będzie ideolo wręcz Taką wage wytrzyma spokojnie dobry amortyzator, włożysz twardszą sprężyne, dopompujesz i możesz go nawet nie ugiąć a zawiecha motocyklowa to taka konstrukcja jak wersalka babci W sumie da się to dobrze zrobić ale jednak jak sobie policzysz wage amortyzatora z motocykla, zacisk, tarcze, obręcz, opone, piaste itp o się okaże, że masz jednak nie 190 a 210kg |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 28 Kwi, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | się okaże, że masz jednak nie 190 a 210kg |
To chyba od razu nie należy udawać, że sie robi rower ale skuter lub motor... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | Motocyklowa zawiecha się nie nadaje Szkoda 500zł na amortyzator? |
a ja jeżdżę na zawieszeniu z Derbi sedna x-treme i tak sobie chwalę te widły ze zostały przeszczepione do kolejnego projektu
korba1000 napisał/a: | Amor o jakim myśle to koszt około 1500zl plus koło 500zl i hamulce dedykowane do tego kolejne 500zł. |
ja moje zawieszenie kompletne z kołem tarczą i hamulcem + tylny damper
olejowo-sprężynowy sasch kupiłem za 300zł cena do jakości |
|
|
|
|
ICE
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Maj 2016 Posty: 321 Skąd: wlkp
|
Wysłany: Sob 29 Kwi, 2017
|
|
|
Niestety, ale ceny rowerowych dwupółek są zdecydowanie wyższe od tych np. z Derbi. Czesto amortyzator moto z kołem, tarczą, zaciskiem, pompą idzie kupić w dobrym satnie poniżej 500 zł. A w tej kwocie rowerowy to raczej jest nie osiągalny (dobrej jakości ). Jednak pamiętać należy że waga tego układu jest zdecydowanie większą od rowerowego. Jeżeli Ci to nie przeszkadza i masz możliwość dorobienia/przerobienia główki ramy pod oś z moto (średnica 25 mm Senda) to działaj. |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 01 Maj, 2017
|
|
|
Kazdy placze z ta waga motocyklowego osprzetu ale producent nie dolozyl masy bo mu zostalo troche materialu tylko dla wytrzymalosci. Motocyklowe sa projektowane pod konkretna mase motoru, a mocne ebiki praktycznie zblizaja sie do niej. Wedlug mnie lepiej uzywac motocyklowy niewysilony osprzet niz na styk rowerowy. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Nie dołożył masy bo dokładanie nic nie kosztuje (amortyzatory motocyklowe to głównie stal). To właśnie obniżanie masy, zwiększanie sztywności i czułości zawieszenia jest kosztowne a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom Tłumiki, regulacje kompresji, naprężenia wstępnego... po co to komu ustawiać, co? |
|
|
|
|
Przemek
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 12 Lip 2015 Posty: 758 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom |
tak tak
z drutu |
|
|
|
|
Tomek
brygadzista
Pomógł: 9 razy Wiek: 27 Dołączył: 06 Lut 2016 Posty: 268 Skąd: Bralin
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Mobil napisał/a: | takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom |
Ja sobie nie wyobrażam crossa z Zoomem
Amory moto są przystosowane do większych obciążeń niż owe boxxery czy bombery i mają twardsze sprężyny o co autorowi chodzi. Hamulec moto to raczej plus, można normalnie hamować a nie katować rowerowe do granic wytrzymałości... dobry hamulec rowerowy na przód to ~700zł. A waga ? Falconem i tak jeździ się jak moto a pedałowanie to opcja dodatkowa |
_________________ Jeżdzę na RAGE http://forum.arbiter.pl/v...p?p=83403#83403 |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Nie chce wchodzić dyskusje co jest lepsze amor rowerowy czy moto, ale waga w terenie ma ogromne znaczenia, kto piszę inaczej chyba nie jeździł po ciężkim terenie, a jest to widoczne jeszcze bardziej w elektrykach. Już nie wspominając a większym spalaniu aku. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Tomek napisał/a: | Mobil napisał/a: | takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom |
Ja sobie nie wyobrażam crossa z Zoomem
Amory moto są przystosowane do większych obciążeń niż owe boxxery czy bombery i mają twardsze sprężyny o co autorowi chodzi. Hamulec moto to raczej plus, można normalnie hamować a nie katować rowerowe do granic wytrzymałości... dobry hamulec rowerowy na przód to ~700zł. A waga ? Falconem i tak jeździ się jak moto a pedałowanie to opcja dodatkowa |
Przemek napisał/a: | Mobil napisał/a: | a takie zwykłe lagi motocyklowe to jest konstrukcja na poziomie Zoom |
tak tak
z drutu |
Mądrego aż miło posłuchać!
Poskładajcie kokpity moto, czekam na obszerne recenzje jak to ładnie siedzi w Falconie, jak ładnie tłumi i hamuje Ja swoje powiedziałem, uważam to bezsensowny pomysł. Jak widać Falcon ma korbe a korba służy do korbowania bo to ROWER
A co do katowania hamulców... kupiłem komplet z tarczami hamulców Hope Mono M4 za może 350zł (tarcze, adaptery, klocki metaliczne, przewody w oplocie) i przy wadze ja 70kg + rower 32kg nawet nie nie zagrzeją dobrze więc nie wiem o jakie katusze chodzi chyba, zę macie na myśli jakieś bieda zaciski |
|
|
|
|
|