Zawieszenie do falcona |
Autor |
Wiadomość |
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Mobil, a to powyżej to jest rowerowe czy moto?
Raz się przejedź sprzętem tak wyposażonym i będziesz wiedział co to znaczy prawdziwe zawieszenie. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Moto, poznaje po sterówce, mocowaniu kierownicy i ośce To jest z KTM'a chyba WP Suspension... mam po sąsiedzku takiego 250 rocznik 2015 bodajże
Jeśli chcesz włożyć coś takiego do obadaj przy jakim kącie główki ramy poracuje a jakie są kąty rowerowe i jaka jest sługość tego widła Upside-Down przy skoku 30cm to się grubo zdziwisz Nie ma prawa to pracować w 60kg Falconie |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Jeździłeś?
Jeżeli tak to chciałbyś tam mieć amor rowerowy?
Jeżeli nie to się przejedź.
Widziałeś kiedykolwiek rower o masie własnej 60kg?
A ćwiartka od KTM waży dziewięćdziesiąt parę kilo.
Te 30 kg różnicy to masa kierowcy pokrywa a dobre zawieszenie moto da się ustawić praktycznie pod każdego jeźdźca.
No i żeby nie było. Nowy amor moto kosztuje tysiące złotych. Po prostu używki są tanie stosunkowo. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Jeździłem, ma grubo ponad 40KM w dwusuwie i urywa dupe A waży ponad 100kg , chyba, ze mówisz o wadze na sucho bez oleju w skrzyni, silniku, płynie w chłodnicy i bez paliwa to może zejdzie do 90
Nie widziałem roweru o masie 60kg ale widziałem jak jeżdzą ludzie o masie 100kg + rower 20 co daje 120kg i powiem szczerze, że latali a nie jeździli sirgregs, nie rozumiesz totalnie problemu dyskusji... chciałbyś mieć w swoim 30kg rowerze amortyzator o wadze 10kg? |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Jeden filmik poproszę jak koleś 100kg "lata" na rowerze 20kg.
A jak moto urywa dupę to słabo. To ma płynąć po wszystkim i tak dobrze ustawiona zawieszeniowo pod masę kierowcy ćwiartka właśnie robi.
Swoją drogą dyskusja jest bezsensowna bo i tak się nie da ustawić poprawnie tylnego zawieszenia w "rowerze" którego tylne koło ma dołożony odważnik 10kg ;-p
A swoją drogą od kiedy falcon 30kg waży?
Mój full aktualnie waży 14kg więc zbędne jest zawieszenie przednie o masie 10kg |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: | Jeden filmik poproszę jak koleś 100kg "lata" na rowerze 20kg.
A jak moto urywa dupę to słabo. To ma płynąć po wszystkim i tak dobrze ustawiona zawieszeniowo pod masę kierowcy ćwiartka właśnie robi.
Swoją drogą dyskusja jest bezsensowna bo i tak się nie da ustawić poprawnie tylnego zawieszenia w "rowerze" którego tylne koło ma dołożony odważnik 10kg ;-p
A swoją drogą od kiedy falcon 30kg waży?
Mój full aktualnie waży 14kg więc zbędne jest zawieszenie przednie o masie 10kg |
Urywa dupe przyśpieszeniem, zawieszenie w porównaniu do rowerowego słabo wybiera bo na rowerze nawet liścia nie czuje a tu jednak czuć
Też mi się nie chce dyskutować o takich pierdołach ale... koła motocyklowe są kilkukrotni cięższe niż roiwerowe to nie ma prawa dobrze pracować |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Zapytam inaczej.
Będziesz na zlocie ze swoim rowerkiem?
Sprawdzimy jak perfekcyjnie działa tylne zawieszenie po dołożeniu kilku kg w postaci silnika
Koła moto są cięższe i dlatego z amorami moto współpracują
Przyjedź na zlot to podyskutujemy w temacie bo tak to nie ma sensu.
Każdy buduje z czego uważa a potem wnioski wyciąga.
Podsumowując przy masie sprzętu jaką ma falcon na poziomie 60kg warto rozważyć inne zawieszenie niż typowo rowerowe. |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Nie będzie mnie na zlocie a tym bardziej nie przyjade tam z rowerem Ubolewam nad tym.
Tak, amortyzatory motocyklowe działają na innych prawach fizyki, ciężka sprawa Ja już napisałem wcześniej, że jak dla mnie to możecie jeździć na resorach piórowych z Poloneza, gościu się pyta czy nie lepiej założyć przód od motocykla enduro. Nie, nie będzie lepiej tylko jedynie taniej. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Zajechałem amor rowerowy w 60kg Falconie po 15tyś km, większość po lasach, umarł ale dzielnie dawał radę Damper ma już nabite 17tyś (najtańśzy Fox Van R za 350zł) i wymiata jak nowy a daję mu w kość tak, że czasem na dobiciu robie niedoloty
Ja się pytam, jaki jest sens oszczędzić 1000zł na półśrodku elementach moto skoro oszczędzamy 1000zł w maszynie za 15tyś? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
sirgregs
prezes
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Paź 2015 Posty: 933 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
A po co w takim razie wkładać obręcz moto, grube szprychy i opony moto
I dlaczego każdy falconowiec śni o obręczach excel dokładnie takich jak w KTM czy Husqvarnie ... |
|
|
|
|
Mobil
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 104 Dołączył: 21 Wrz 2015 Posty: 656
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Ja nie wiem bo mam tylko 4kW więc cały osprzęt jest rowerowy |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
sirgregs napisał/a: |
I dlaczego każdy falconowiec śni o obręczach excel dokładnie takich jak w KTM czy Husqvarnie ... |
Ejjj! Nie każdy, ja nie śnię, ja pomykam na rowerowych
Ciekawe ile na zlocie bedzie terenowych customów z elementami moto (np obręcze, amory itp), a ile bez |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Teraz trochę żałuję, że nie mam kół 26cali, opony wtedy koło 60zł to nie jest zła cena, ale przy 24 cali już jest duzy problem(150zł) i sam właśnie myślę nad obręczą excel. Cena na początku wysoka, ale wytrzymałość i gumy dużo lepsze w dodatku duży wybór. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
midi
młodzik
Pomógł: 2 razy Wiek: 49 Dołączył: 27 Cze 2016 Posty: 90 Skąd: Radom
|
Wysłany: Wto 02 Maj, 2017
|
|
|
Na logikę , amortyzator powinien być dobierany pod wagę sprzętu i jeźdźcy, amor od roweru zapewne nie jeden zniesie 120-130km masy całości , dajmy na to 15-20kg rower i kierujący 70-100kg z czego ta górna granic znacznie rzadziej spotykana . Motor crosowy waga pewnie 100-120kg plus kierujący 70-100kg co daje nam nie mal dwa razy większe obciążenie a zatem zawieszenie musi być twarde. Wydaje mi się że można by dopuścić do Falcona taki amor jednak pod naprawdę ciężkiego osobnika , na ile można taki amor ustawiać nie mam pojęcia, pewnie olej można wymienić na rzadszy a sprężynę na miększą i działać powinno . Amory motocyklowe zapewne są różnej jakości, lepsze i gorsze tak jak rowerowe te spełniające nasze oczekiwania zapewne też kosztują swoje ( motocyklowe ) .
Mój kolejny projekt jaki będę realizował to elektryczny skuter o kołach 10-12 cali i wykorzystam do tego sporo części motocyklowych w tym i amor więc sam się niebawem przekonam jak to będzie pracowało.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
qaz33
szef qaz33
Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2014 Posty: 1464 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 04 Maj, 2017
|
|
|
Jezeli nasze bajki waza ponad 60kg to waga faktycznie blizej moto enduro niz roweru. Tez jestem ciekawy efektu ale nikt chyba tego jeszcze nie probowal z forum zrobic.
Wieksza waga moze tez pomoc w wybalansowaniu srodka ciezkosci blizej srodka roweru (w tym zwiekszyc zwrotnosc) skoro nasze tylne kola same waza juz powyzej 20kg |
|
|
|
|
|