ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
SABVOTON ML60 - wiązka antykradzieżowa
Autor Wiadomość
krzysztof_EV_fan 
początkujący


Dołączył: 02 Lip 2019
Posty: 5
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: Czw 29 Sie, 2019   SABVOTON ML60 - wiązka antykradzieżowa

Hej,
temat troszkę się przewinął na forum, ale nigdzie nie znalazłem pełnego wyjaśnienia.
Podłączyłem przewody z wiązki antykradzieżowej sterownika.
Cały układ roweru działa prawidłowo. Zasilanie (stacyjka) jest podłączone do +BAT
W momencie połączenia z masą przewodu blokady silnika silnik powinien/przechodzi w stan blokady silnika.
Objawia się to tym, że do momentu poruszenia kołem nic się nie dzieje, prąd nie płynie.
Gdy poruszy się koło - "usztywnia się" ono i nie pozwala ruszyć roweru uniemożliwiając jazdę przez osobę niepowołaną.
Występują przy tym czasami drgania w przód w tył. W moim pojeździe sterownik pracuje wtedy z prądem ok. 13A, mocą ok. 700W.
Taki stan trwa kilkanaście sekund, po czy ta blokada wyłącza się - przechodząc (prawdopodobnie - sądząc z informacji na forum)
w stan zwarcia faz silnika. I już dalej nic się nie dzieje! W takim stanie pozostaje aż do wyłączenia blokady lub stacyjki.
Złodziej z pewnym, niedużym wysiłkiem bez problemu może odprowadzić lub odjechać rowerem.
Wg mnie stan "aktywnej" blokady koła, reagującej na jego poruszenie powinien się włączać za każdym razem,
gdy ktoś poruszy kołem, a po chwili wyłączać się dla oszczędności energii.

Proszę o wytłumaczenie czy w SABVOTONIE ML60 ta blokada rzeczywiście tak ma działać, czy to jest poprawne?
Jak ona działa w innych sterownikach mających taką funkcję?
Dlaczego ta blokada działa tylko jeden raz, a potem w zasadzie już nie chroni roweru.
Co to za "blokada antykradzieżowa", skoro złodziej po odczekaniu kilkunastu sekund może oddalić się z rowerem?
Proszę o wyjaśnienie.
Pytanie nie jest ani cyniczne, ani retoryczne - po prostu nie rozumiem tej koncepcji
i być może coś źle podłączam lub o czymś nie wiem.

I pytanie dodatkowe: w tej wiązce jest jeszcze brązowy przewód "faza silnika".
Do czego on służy i jak można go wykorzystać?

Pzw
K.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group