Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował? |
Autor |
Wiadomość |
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2019
|
|
|
a gdzie miałbym ten wolnobieg użyć? Ja raczej pytam o montaź wolnobiegu na ośce silnika. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2019
|
|
|
Na yt gość spawał |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2019
|
|
|
slow napisał/a: | Na yt gość spawał | masz może jakiś link? Szukam różnych info ale nic nie mogę znaleść. |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Śro 30 Paź, 2019
|
|
|
Dobra ogulnie co nie co ogarnąłem. Problem z wolnobiegiem jest taki ,że to wolnobieg jest najsłabszym ogniwem , poza tym chcę przejść na łańcuch 420H gdyż rowerowe jednożędowe szybko się zużywają. PoA tym chcę mieć rozwiązanie które będzie łatwe w naprawie . |
|
|
|
|
borsuk
prezes
Pomógł: 25 razy Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 687 Skąd: Sudety
|
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Czw 31 Paź, 2019 Re: Montarz silnika 1020ZXF. Czy ktoś montował?
|
|
|
Dzięki. Akurat korbe z tarczami i wolnobiegiem już mam . Mocowanie silnika zapewne jest za miski supportu. Pomyśle nad tym. Mam trochę ocynkowanej 2mm blachy to można by coś wykombinować. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2019
|
|
|
@Davvvi jesteś cudzoziemcem ? Zanim coś napiszesz sprawdź swoj txt dowolnym edytorem aby wskazal Ci rażące błędy. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2019
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | @Davvvi jesteś cudzoziemcem ? Zanim coś napiszesz sprawdź swoj txt dowolnym edytorem aby wskazal Ci rażące błędy. |
Piszę ze smartfona. Ale to jest jedno z nie wielu, forum na którym nie można sprawdzić pisowni ani nie podkreßla błędów. Chyba czas najwyższy aby dostosować forum pod smartfony. |
|
|
|
|
Leopold
początkujący
Pomógł: 5 razy Wiek: 78 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Pią 01 Lis, 2019
|
|
|
Takiego nie, montowałem 1016 jako midrive z wykorzystaniem technologii Jina. 1016 ma moc 350W a ten jak widzę 1000 W. W związku z tym można go użyć do wspomagania bezpośredniego z wykorzystaniem przekładni rowerowej i oczywiście z wykorzystaniem wolnobiegu. Można to zrobić. Stalowe piasty tylne do nakręcanego wolnobiegu można rozmontować w ten sposób, że uzyska się czapeczkę z gwintem i otworami na szprychy. W czapeczkę należy precyzyjnie wkleić zębatkę z silnika i masz w ten sposób niezawodne mocowanie wolnobiegu.Operację wykonać należy precyzyjnie zgodnie z zasadami mechaniki. Co ważne czapeczka z gwintem musi być wklejona tak by wolnobieg mógł zazębiać w odpowiednią stronę. To samo może dotyczyć korby z wolnobiegiem. Wolnobieg musi być solidny nie za grosze.
Leopold |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2019
|
|
|
Leopold napisał/a: | Takiego nie, montowałem 1016 jako midrive z wykorzystaniem technologii Jina. 1016 ma moc 350W a ten jak widzę 1000 W. W związku z tym można go użyć do wspomagania bezpośredniego z wykorzystaniem przekładni rowerowej i oczywiście z wykorzystaniem wolnobiegu. Można to zrobić. Stalowe piasty tylne do nakręcanego wolnobiegu można rozmontować w ten sposób, że uzyska się czapeczkę z gwintem i otworami na szprychy. W czapeczkę należy precyzyjnie wkleić zębatkę z silnika i masz w ten sposób niezawodne mocowanie wolnobiegu.Operację wykonać należy precyzyjnie zgodnie z zasadami mechaniki. Co ważne czapeczka z gwintem musi być wklejona tak by wolnobieg mógł zazębiać w odpowiednią stronę. To samo może dotyczyć korby z wolnobiegiem. Wolnobieg musi być solidny nie za grosze.
Leopold |
Pomyślałem o tym co piszesz. Ale problem jest taki że najmniejsza zębatki wolnobieg to 16T. Ja chcę jednak 12T. Drugie to zębatki jak i łańcuch rowerowy zużywają się bardzo szybko. Chciałbym pójść w zębatki i łańcuch 420h. A takich wolnobiegów nie ma. Myślę nad zdejmowaniem łańcucha w razie gdy bym musiał jechać na pedałach. Poza tym zastanawiam się nad sprzedażą tego i kupnie silnika na tylne koło. Tylko znów montaż typu mid drive daje możliwość korzystania z przerzutek. Tak w sumie możesz polecić jakiś jednorzędowy wolnobieg tylko lepszy? |
|
|
|
|
Leopold
początkujący
Pomógł: 5 razy Wiek: 78 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Sob 02 Lis, 2019
|
|
|
Wydaje mi się, że silnika tego nie wykorzystasz w typowym midrive jest za długi, nie zmieści się między korby. Jak pisałem można go wykorzystać do wspomagania bezpośredniego. Do swojego wykorzystałem wolnobiegi 16 i 18T firmy Lida co. made in Tajwan "Dicta Brand" chromowany, są one lekko masywniejsze typowo pod grubsze łańcuchy. Jeżeli chcesz poszaleć kupuj huba, jeżeli do trajki lub rekreacyjnie wykorzystaj to co masz. Łańcuch rowerowy to mniej kłopotów z serwisem, 420 to niszowy.
Leopold |
|
|
|
|
Davvvi
początkujący
Dołączył: 22 Paź 2019 Posty: 43 Skąd: Kutno
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
Leopold napisał/a: | Wydaje mi się, że silnika tego nie wykorzystasz w typowym midrive jest za długi, nie zmieści się między korby. Jak pisałem można go wykorzystać do wspomagania bezpośredniego. Do swojego wykorzystałem wolnobiegi 16 i 18T firmy Lida co. made in Tajwan "Dicta Brand" chromowany, są one lekko masywniejsze typowo pod grubsze łańcuchy. Jeżeli chcesz poszaleć kupuj huba, jeżeli do trajki lub rekreacyjnie wykorzystaj to co masz. Łańcuch rowerowy to mniej kłopotów z serwisem, 420 to niszowy.
Leopold |
To masz rację, nie zmieści się między korby ale można dać go wyżej aby korby go nie dotykały. Piszesz że masz napęd bezpośredni. Czy możesz pokazać jak masz zamontowany silnik? Piszesz o kupnie HUBa, tylko ja mam koła 28" i jeśli już to chciałbym silnik z 1500Watt. Mam baterie 13s12p o wydajności bodajże 35A. Jaki silnik nadawał by się do tego aby rozpędził rower do tych 40-50kmh,a poradził by sobie także z jazdą pod górkę ? |
|
|
|
|
Leopold
początkujący
Pomógł: 5 razy Wiek: 78 Dołączył: 08 Wrz 2013 Posty: 26 Skąd: Zamość
|
Wysłany: Nie 03 Lis, 2019
|
|
|
Nie zrozumieliśmy się, mam midrive w trójkołowcu. Silnik 1016 z przekładnią mieści się między korbami. Ten typ midriva wymaga korby z wolnobiegiem o czym pisałem wyżej. 1020 jak się nie mylę też jest z przekładnią i jest silnikiem komutatorowym nie bldc, chyba, że się mylę. Pisząc o napędzie bezpośrednim rozumiem napęd bezpośrednio na koło, przednie lub tylne. Upraszcza to konstrukcję lecz najczęściej stosowany jest w trójkołowcach, co nie wyklucza pionowca czy poziomki dwukołowej. Hub rozumiem jako silnik BLDC zapleciony w tylne koło przystosowany do hamulca tarczowego i kasety bądź wolnobiegu wielorzędowego. Przy akumulatorze który masz to ta wersja ostatnia jest najbardziej korzystna. Ale na ten temat porozmawiaj z Gleborem. Dobierze Ci zestaw elektryfikacyjny i sprzeda co potrzeba. |
|
|
|
|
|