ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zabezpieczenie akumulatora
Autor Wiadomość
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   zabezpieczenie akumulatora

Witam!
Poszukuje jakiegoś prostego układu który zabezpieczy mi akumulator przed przeładowaniem, przekroczeniem napiecia 14,8v, Chodzi mi o jakis bocznik który po osiagnieciu tego napiecia zaczynał by przewodzic
Mam inteligentna ładowarke na 36V, ale w czasie ładowanie czesto jest tak ze jeden aku. ma napiecie przykładowo 14,2V a inny juz przekracza 15V
wszystkie akumulatory sa identyczne i nowe
moje pytanie brzmi: jak zabezpieczyc poszczególne akumulatory przed przeładowaniem?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

Najprościej ładować je równolegle ;)
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

nie bede za kazdym razem ich przełączał ;p
myslałem nad dioda zenera i tranzystorze mosfet, niestety za duzy zakres tolerancji
 
 
Mictronic 
młodzik
Electronics designer



Wiek: 30
Dołączył: 22 Kwi 2009
Posty: 76
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

Nie da się tego prosto zrobić spróbuj je raz naładować równolegle tak by wyrównały się w nich ładunki potem wepnij na eksploatacje szeregową. Jeśli to nie pomoże to masz dziwne akumulatory ... :razz:
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

Wydaje mi się ze lepszym rozwiązaniem niż równoległe ładowanie akumulatorów jest indywidualne naładowanie każdego akumulatora w połączeniu szeregowym celem wyrównania napięcia . Nie potrzeba niczego rozpinać .
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

nie po to kupowałem ładowarke na 36V zeby ładować każdy akumulator oddzielnie albo przełączać je pomiedzy połaczeniem szeregowym a równoległym
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

Przeszedłem kilkanaście zestawów akumulatorów (mówię o żelach) i zawsze ładowałem komplet jednorazowo. Jeśli ładują się różnie, to któryś jest zwalony. Powinny ładować się jednakowo (mniej więcej ;) ). Rozładuj je do końca i wtedy pomierz napięcia pod obciążeniem. Wyjdzie ci, czy są jednakowe. Nowe, to nie znaczy, że wszystkie są dobre ;)
 
 
karpiozo
początkujący


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Sie 2011
Posty: 32
Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

pod obciążeniem po ustabilizowaniu napięć jest różnica 0,06V
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 31 Sie, 2011   

No to jest OK.
 
 
Mibars 
kierownik
Leń patentowany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 382
Skąd: Nadarzyn k. W-wy
Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

karpiozo napisał/a:
pod obciążeniem po ustabilizowaniu napięć jest różnica 0,06V
Czyli tyle, co nic :)

Na upartego diody Zenera mogą pomóc, a jak prąd jest zbyt duży, bądź potrzebujesz większej dokładności, to regulowany układ z diodą Zenera załączającą tranzystor, do żelowców takie coś jest zbędne. Jakby cię to jednak interesowało, to to się z angielskiego zwie "shunt regulator"
_________________
No i jest :)
 
 
Ryszard Skiba
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

Witam. Bez stresu. Monolityczny akumulator 36V rozwiązałby tego typu problemy. Równie dobrze można próbować balansować poszczególne ogniwa 2V. Moja rada: ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć......

aku.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 430 raz(y) 44,36 KB

 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 01 Wrz, 2011   

... piwa się napić ;)
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2011   

Ryszard Skiba napisał/a:
Moja rada: ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć-ładować , jeździć......


zeeltom napisał/a:
... piwa się napić ;)


I potem nie jeździć do wytrzeźwienia :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group