ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Herkules elektra - jak ogarnąć .
Autor Wiadomość
hawernik 
początkujący


Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Grajewo
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011   Herkules elektra - jak ogarnąć .

Witam!
Jako nowy uczestnik forum pozdrawiam całe zacne grono :lol: .
Od dłuższego czasu interesuję się tematem elektryfikacji roweru, podziwiałem rowerki opisane na forum - szczególnie takie - "home made" czyli zrobione własnymi rękami.
Jak to się mówi coś z niczego. Także pełen "szacun".
Sam tez mam jakieś próby za sobą, dlatego wiem jakie to trudne.
Po tym wstępie MERITUM - trafi mi się okazyjnie rowerek: herkules elektra z 1994 r. silnik zewnętrzny napędza kolo tylne.
Tylko bez akumulatorów, silnik zwykły szczotkowy dwa kabelki - działa - i tu pierwsze pytanie: pobiera 4 A luzem (obracając tylne koło). Nie za dużo ?? Czytałem wypowiedzi kolegów, że ich napędy pobierają 1, 1,5 A (silnik w piaście).
Druga zagadka - sterownik sterowany linką przesuwa się blaszka metalowa oddziałując na jakąś ceweczkę z magnesikiem czy co ?? Nie mam go jak sprawdzić ponieważ brak fabrycznych akumulatorków.
Trzecia sprawa podłączenie silnika i ładowarki do akumulatorów (skrzyneczka której nie mam). za pomocą wtyczki z czterema bolcami.
Także proszę o pomoc, może ktoś wie coś lub ma jakiś schemacik (w necie zero).
Dorzucę zdjęcia:
Nie wiem czy poszło ?? :???:
Na tym kończę (kto to wszystko przeczyta ma u mnie browca za cierpliwość) :lol: , pozdrawiam.

Obraz ładowarki.jpg
Ładowarka.
Pobierz Plik ściągnięto 483 raz(y) 515,66 KB

Obraz sterownika 001.jpg
Sterownik fabryczny.
Pobierz Plik ściągnięto 488 raz(y) 208,16 KB

 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

Napisałeś że pobiera 4A na luzie,a jakim napięciem go zasilałeś ?Bo to ważne jeśli 12V czy 24V to zakładając pewne zużycie mechaniczne i niewiadome sterowanie(fotka nieczytelna) to jest to możliwe.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
hawernik 
początkujący


Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Grajewo
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011   

Witam !
Zasilałem go znamionowym, czyli 24 v. Dodam, że podłączony był na "krótko" czyli bez sterownika. Dzisiaj powtórzyłem pomiar i wyszło mi nawet 5A, ale wcześniej "majstrowałem" :wink: przy naciągu koła i łańcuszka napędzającego koło.
Widać z lichym skutkiem :???: , ale może więc tak ma być ??.
Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob 17 Wrz, 2011 ]
Nowa "zagwozdka", dzisiaj podłączyłem pod silnik sterownik chiński 24v/250W plus manetkę - i niestety porażka :cry: prędkość rowerka rzędu 10-5 km/h.
Dodam, że akumulatorki (chińszczyzna skuterkowa) po naładowaniu miały 31v, a po jeździe 2-3 minuty spadło do 27v.
Zrobiłem jeszcze taki "myk" podłączyłem silnik na "krótko" (bez sterownika), koło w gorze potem rozpęd i w biegu wskok, :wink: , potem odwrotnie. Rezultat podobny .
Akumulatorki dają za mały prąd czy co :???:
 
 
Hołek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Wrz, 2011   

witam, ja ten sam egzemplarz dziadkowi kupiłem -byl opisywany na forum...zamontowałem wtedy manetkę na halotronie, chiński sterownik 12V 250 W i nowe vipow akku po 21Ah każdy i dopiero wczoraj dziadek (po 3 latach) karzy $ie ze mu sterownik padł. Mam pytanko-nie robią juz sterowników 12V 250W ale 24V 250W-czy moge taki w tamto miej$ce wstawic?? odnosnie twojego problemu-nie jestem pewien,ale sprawdz akku, bo na moich wczsniejszych padakach tez tylko 8km/h jechal
 
 
hawernik 
początkujący


Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 3
Skąd: Grajewo
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Dzięki za odzew, ... tak masz rację to wina akumulatorów. Nowa bateria w mierniku ujawniła prawdę :wink: , zakupiłem 2 nowe yuasy i będę próbował temat jakoś zamknąć.
Co do twego pytania to pewnie tak o ile masz zasilanie na 24 v bo chyba z 12 v ten sterownik nie pociągnie.
Pozdrawiam,
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

A wtyczka silnika ci dobrze kontaktuje ze sterownikiem? U mnie po kilku chwilach jazdy silnik słabnał mocno po czym po ok 2/3 minutach odkręcając manetkę na max ruszał znów pełną parą. Po podmiance wtyczki na inne złącze ( wymieniłem również tą z sterownika) pochodzące z Opla Omegi od wentylatorów chłodnicy objawy się zmniejszyły. Tyle że u mnie ponad 20A płynie :)
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group