|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Herkules elektra - jak ogarnąć . |
Autor |
Wiadomość |
hawernik
początkujący
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 Herkules elektra - jak ogarnąć .
|
|
|
Witam!
Jako nowy uczestnik forum pozdrawiam całe zacne grono .
Od dłuższego czasu interesuję się tematem elektryfikacji roweru, podziwiałem rowerki opisane na forum - szczególnie takie - "home made" czyli zrobione własnymi rękami.
Jak to się mówi coś z niczego. Także pełen "szacun".
Sam tez mam jakieś próby za sobą, dlatego wiem jakie to trudne.
Po tym wstępie MERITUM - trafi mi się okazyjnie rowerek: herkules elektra z 1994 r. silnik zewnętrzny napędza kolo tylne.
Tylko bez akumulatorów, silnik zwykły szczotkowy dwa kabelki - działa - i tu pierwsze pytanie: pobiera 4 A luzem (obracając tylne koło). Nie za dużo ?? Czytałem wypowiedzi kolegów, że ich napędy pobierają 1, 1,5 A (silnik w piaście).
Druga zagadka - sterownik sterowany linką przesuwa się blaszka metalowa oddziałując na jakąś ceweczkę z magnesikiem czy co ?? Nie mam go jak sprawdzić ponieważ brak fabrycznych akumulatorków.
Trzecia sprawa podłączenie silnika i ładowarki do akumulatorów (skrzyneczka której nie mam). za pomocą wtyczki z czterema bolcami.
Także proszę o pomoc, może ktoś wie coś lub ma jakiś schemacik (w necie zero).
Dorzucę zdjęcia:
Nie wiem czy poszło ??
Na tym kończę (kto to wszystko przeczyta ma u mnie browca za cierpliwość) , pozdrawiam.
Obraz ładowarki.jpg Ładowarka. |
Pobierz Plik ściągnięto 483 raz(y) 515,66 KB |
Obraz sterownika 001.jpg Sterownik fabryczny. |
Pobierz Plik ściągnięto 488 raz(y) 208,16 KB |
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011
|
|
|
Napisałeś że pobiera 4A na luzie,a jakim napięciem go zasilałeś ?Bo to ważne jeśli 12V czy 24V to zakładając pewne zużycie mechaniczne i niewiadome sterowanie(fotka nieczytelna) to jest to możliwe. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
hawernik
początkujący
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: Pią 16 Wrz, 2011
|
|
|
Witam !
Zasilałem go znamionowym, czyli 24 v. Dodam, że podłączony był na "krótko" czyli bez sterownika. Dzisiaj powtórzyłem pomiar i wyszło mi nawet 5A, ale wcześniej "majstrowałem" przy naciągu koła i łańcuszka napędzającego koło.
Widać z lichym skutkiem , ale może więc tak ma być ??.
Pozdrawiam.
[ Dodano: Sob 17 Wrz, 2011 ]
Nowa "zagwozdka", dzisiaj podłączyłem pod silnik sterownik chiński 24v/250W plus manetkę - i niestety porażka prędkość rowerka rzędu 10-5 km/h.
Dodam, że akumulatorki (chińszczyzna skuterkowa) po naładowaniu miały 31v, a po jeździe 2-3 minuty spadło do 27v.
Zrobiłem jeszcze taki "myk" podłączyłem silnik na "krótko" (bez sterownika), koło w gorze potem rozpęd i w biegu wskok, , potem odwrotnie. Rezultat podobny .
Akumulatorki dają za mały prąd czy co |
|
|
|
|
Hołek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Wrz, 2011
|
|
|
witam, ja ten sam egzemplarz dziadkowi kupiłem -byl opisywany na forum...zamontowałem wtedy manetkę na halotronie, chiński sterownik 12V 250 W i nowe vipow akku po 21Ah każdy i dopiero wczoraj dziadek (po 3 latach) karzy $ie ze mu sterownik padł. Mam pytanko-nie robią juz sterowników 12V 250W ale 24V 250W-czy moge taki w tamto miej$ce wstawic?? odnosnie twojego problemu-nie jestem pewien,ale sprawdz akku, bo na moich wczsniejszych padakach tez tylko 8km/h jechal |
|
|
|
|
hawernik
początkujący
Dołączył: 25 Kwi 2011 Posty: 3 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
Dzięki za odzew, ... tak masz rację to wina akumulatorów. Nowa bateria w mierniku ujawniła prawdę , zakupiłem 2 nowe yuasy i będę próbował temat jakoś zamknąć.
Co do twego pytania to pewnie tak o ile masz zasilanie na 24 v bo chyba z 12 v ten sterownik nie pociągnie.
Pozdrawiam, |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
A wtyczka silnika ci dobrze kontaktuje ze sterownikiem? U mnie po kilku chwilach jazdy silnik słabnał mocno po czym po ok 2/3 minutach odkręcając manetkę na max ruszał znów pełną parą. Po podmiance wtyczki na inne złącze ( wymieniłem również tą z sterownika) pochodzące z Opla Omegi od wentylatorów chłodnicy objawy się zmniejszyły. Tyle że u mnie ponad 20A płynie |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|