Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W |
Autor |
Wiadomość |
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011 Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W
|
|
|
Witam wszystkich.
Prośba o receptę jak podkręcić osiągi wspomnianego wyżej cuda.
Aktualnie wspomaganie uruchamiane jest po zakręceniu pedałami i wspomaganie działa do prędkości ok 20 km/h. Wyższe prędkości muszę sam wykręcić siłą mięśni. A nie o to chodziło. Jak podwyższyć próg wspomagania chociaż do 30km/h (lub daj Boże wyżej)?
Znam wszystkie kosekwencje prawne ale o nich nie mówmy. Interesuje mnie jak z pomocą śrubokręta, młotka (ew innych) można to przerobić.
Dziękuję |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
Poszukaj na przewodach kontrolera dwóch spiętych przewodów i je rozewrzyj. |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
...Hmmm.. poszukać kontrolera... mam ten rower od wczoraj i jeszcze dokładnie go nie prześwietlałem. Rower ma dosyć masywne ramy. Przynajmniej 2x grubsze niż w standardowym rowerze. Możliwe że ten kontroler schowany jest w środku? Czy będzie raczej częścią silnika? Który w tym modelu znajduje się w tylnym kole.
Dzięki
Zdjęcie vehikułu...
http://sporti.pl/data/gfx...7/6/22367_7.jpg |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 678 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
zoladek napisał/a: | Możliwe że ten kontroler schowany jest w środku? |
Ze wzgledu na utrudniony dostęp raczej mało prawdopodobne.
zoladek napisał/a: | Czy będzie raczej częścią silnika? |
jw.
Ekspertem nie jestem ale skoro silnik uruchamia sie po zakręceniu korbą to (tak na prosty chłopski rozum) w jej pobliżu prawdopodobnie są jakieś przewody (od tego czujnika:) ) które (prawdopodobnie) zaprowadzą Cię wprost do zakamuflowanego kontrolera
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011
|
|
|
Za radą r2d2 "idź" po przewodach.
Na 90% zaprowadzą Cię w pobliże baterii.
Konkretnie chodzi o tą część obudowy która zostaje na rowerze po wyjęciu pakietu (np do ładowania). |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
... Tia ... to który kabel rozewrzeć...
kontroler.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 469 raz(y) 936,92 KB |
|
|
|
|
|
nemo
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 12 Wrz 2011 Posty: 34 Skąd: Tarnowskie Góry
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
To zazwyczaj chyba był ten szary kabel, a konkretnie 2 na zdjęciu, tylko zazwyczaj rozłączenie skutkowało zdjęciem ograniczenia do 25km/h, ale na zdjęciu widzę, że już masz rozłączony
Kluczowe w moim poście jest słowo chyba...
bo ja to widziałem na innym kontrolerze.
Pozdrawiam,
Marek |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Dokładnie tak jak napisał nemo.
Najczęściej sterowniki mają jedną parę wtyczek pasujących do siebie a nie do pozostałego osprzętu "zewnętrznego".
Na zdjęciu jednak widać, że wtyczki są już rozłączone więc ograniczenie powinno być "zdjęte".
Czasem są dwie takie pary i jedna z nich to tempomat a druga ogranicznik.
Jeśli nie masz drugiej pary wtyczek (a na zdjęciu ich nie widać) to dla odmiany spróbuj w drugą stronę czy je zewrzeć i wtedy zrób test "na sucho" (koła w powietrzu i sprawdzasz kiedy szybciej się kręci silnik - przy zwartych czy rozwartych oraz czy jest w ogóle jakaś różnica). |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Ok spróbuje z połączeniem tych szarych kabelków...
Jest tam jeszcze wolna jedna biała wtyczka... Myślicie że powinienem również ją podłączyć w miejsce aktualnej? Jak słusznie zauważył Tomasz_kombi wtyczki różnią się w parach.
Chodzi o podmianę skrajnej prawej wtyczki z tą która jest wolna (na zdjęciu).
kontroler.jpg kontroler |
Pobierz Plik ściągnięto 448 raz(y) 936,92 KB |
|
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Z tego kontrolera wychodzi jeszcze wtyczka z 3 kabelkami prawdopodobnie do manetki .Gdybyś spróbował dołączyć manetkę to może jechałbyś szybciej,choć nie jest to pewne ale warto spróbować.Nie oczekuj zbyt wiele po tym silniczku w końcu to 250W chociaż na 24V.Nie wiem czy nie dałoby się go przewoltować na np. 36V dokupując inny kontroler .Załóż licznik na to koło i sprawdź ile km/h daje na max. przy podniesionym kole. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
Cytat: | Nie oczekuj zbyt wiele po tym silniczku w końcu to 250W chociaż na 24V |
Jak to jest 250W to na 24V powinien pociągnąć do 24-26 km/h. 30 km/h jest nierealne chyba że kierowca będzie ważył 30-40 kg
Cytat: | Nie wiem czy nie dałoby się go przewoltować na np. 36V dokupując inny kontroler | Pewnie tak ale przecież trzeba by baterie wymienić. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011
|
|
|
zoladek napisał/a: | Chodzi o podmianę skrajnej prawej wtyczki z tą która jest wolna (na zdjęciu) | Raczej nic nie podmieniaj. Tak na wszelki wypadek. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011
|
|
|
Osobiście pare wtyczek w sumie trzech różnych sterownikach (w tym jednym szczotkowym) podłączałem na naprawdę różne sposoby. Nic sterownikom się nie stalo. Natomiast coś co zabija to pomylenia plusa z minusem. Nie zawsze, ale w dużej części (czytałem). |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011
|
|
|
Dziekuję wszystkim za odpowiedzi...
Niestety moje testy będą musiały poczekać. Wracając z pracy (z padnietą baterią) próbowałem pokonać stromy 300 metrowy odcinek trasy pod górę. Zębatki tylnego koła nie wytrzymały nacisku i oderwały sie od koła/silnika. Kręcą się ale nie pędzają koła. Czekam na nowe koło. Może wynegocjuję mocniejszy silniczek...
Wracając do manetki znalazłemna allegro coś podobnego. Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem tj. czy dalej będzie wymagane kręcenie pedałami żeby uzykać wspomaganie? Czy sterować będzie można samą manetką?
http://allegro.pl/manetka...1826454084.html |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011
|
|
|
zoladek napisał/a: | Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem |
Nie. Tylko poszukaj innej zanim kupisz tą. Mam dokładnie taką samą, jest zrobiona z twardego plastiku-zero wygody. |
|
|
|
|
|