ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W
Autor Wiadomość
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W

Witam wszystkich.

Prośba o receptę jak podkręcić osiągi wspomnianego wyżej cuda.
Aktualnie wspomaganie uruchamiane jest po zakręceniu pedałami i wspomaganie działa do prędkości ok 20 km/h. Wyższe prędkości muszę sam wykręcić siłą mięśni. A nie o to chodziło. Jak podwyższyć próg wspomagania chociaż do 30km/h (lub daj Boże wyżej)?
Znam wszystkie kosekwencje prawne ale o nich nie mówmy. Interesuje mnie jak z pomocą śrubokręta, młotka (ew innych) można to przerobić.

Dziękuję
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Poszukaj na przewodach kontrolera dwóch spiętych przewodów i je rozewrzyj.
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

...Hmmm.. poszukać kontrolera... mam ten rower od wczoraj i jeszcze dokładnie go nie prześwietlałem. Rower ma dosyć masywne ramy. Przynajmniej 2x grubsze niż w standardowym rowerze. Możliwe że ten kontroler schowany jest w środku? Czy będzie raczej częścią silnika? Który w tym modelu znajduje się w tylnym kole.
Dzięki

Zdjęcie vehikułu...
http://sporti.pl/data/gfx...7/6/22367_7.jpg
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 678
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

zoladek napisał/a:
Możliwe że ten kontroler schowany jest w środku?

Ze wzgledu na utrudniony dostęp raczej mało prawdopodobne.
zoladek napisał/a:
Czy będzie raczej częścią silnika?

jw.

Ekspertem nie jestem ale skoro silnik uruchamia sie po zakręceniu korbą to (tak na prosty chłopski rozum) w jej pobliżu prawdopodobnie są jakieś przewody (od tego czujnika:) ) które (prawdopodobnie) zaprowadzą Cię wprost do zakamuflowanego kontrolera ;)

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Czw 29 Wrz, 2011   

Za radą r2d2 "idź" po przewodach.
Na 90% zaprowadzą Cię w pobliże baterii.
Konkretnie chodzi o tą część obudowy która zostaje na rowerze po wyjęciu pakietu (np do ładowania).
 
 
zoladek
[Usunięty]

  Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

... Tia ... to który kabel rozewrzeć...

kontroler.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 469 raz(y) 936,92 KB

 
 
nemo 
początkujący


Pomógł: 1 raz
Wiek: 42
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 34
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

To zazwyczaj chyba był ten szary kabel, a konkretnie 2 na zdjęciu, tylko zazwyczaj rozłączenie skutkowało zdjęciem ograniczenia do 25km/h, ale na zdjęciu widzę, że już masz rozłączony :)

Kluczowe w moim poście jest słowo chyba... :)
bo ja to widziałem na innym kontrolerze.

Pozdrawiam,
Marek
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

Dokładnie tak jak napisał nemo.
Najczęściej sterowniki mają jedną parę wtyczek pasujących do siebie a nie do pozostałego osprzętu "zewnętrznego".
Na zdjęciu jednak widać, że wtyczki są już rozłączone więc ograniczenie powinno być "zdjęte".
Czasem są dwie takie pary i jedna z nich to tempomat a druga ogranicznik.
Jeśli nie masz drugiej pary wtyczek (a na zdjęciu ich nie widać) to dla odmiany spróbuj w drugą stronę czy je zewrzeć i wtedy zrób test "na sucho" (koła w powietrzu i sprawdzasz kiedy szybciej się kręci silnik - przy zwartych czy rozwartych oraz czy jest w ogóle jakaś różnica).
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

Ok spróbuje z połączeniem tych szarych kabelków...
Jest tam jeszcze wolna jedna biała wtyczka... Myślicie że powinienem również ją podłączyć w miejsce aktualnej? Jak słusznie zauważył Tomasz_kombi wtyczki różnią się w parach.
Chodzi o podmianę skrajnej prawej wtyczki z tą która jest wolna (na zdjęciu).

kontroler.jpg
kontroler
Pobierz Plik ściągnięto 448 raz(y) 936,92 KB

 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

Z tego kontrolera wychodzi jeszcze wtyczka z 3 kabelkami prawdopodobnie do manetki .Gdybyś spróbował dołączyć manetkę to może jechałbyś szybciej,choć nie jest to pewne ale warto spróbować.Nie oczekuj zbyt wiele po tym silniczku w końcu to 250W chociaż na 24V.Nie wiem czy nie dałoby się go przewoltować na np. 36V dokupując inny kontroler .Załóż licznik na to koło i sprawdź ile km/h daje na max. przy podniesionym kole.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

Cytat:
Nie oczekuj zbyt wiele po tym silniczku w końcu to 250W chociaż na 24V

Jak to jest 250W to na 24V powinien pociągnąć do 24-26 km/h. 30 km/h jest nierealne chyba że kierowca będzie ważył 30-40 kg :P
Cytat:
Nie wiem czy nie dałoby się go przewoltować na np. 36V dokupując inny kontroler
Pewnie tak ale przecież trzeba by baterie wymienić.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pon 03 Paź, 2011   

zoladek napisał/a:
Chodzi o podmianę skrajnej prawej wtyczki z tą która jest wolna (na zdjęciu)
Raczej nic nie podmieniaj. Tak na wszelki wypadek.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 04 Paź, 2011   

Osobiście pare wtyczek w sumie trzech różnych sterownikach (w tym jednym szczotkowym) podłączałem na naprawdę różne sposoby. Nic sterownikom się nie stalo. Natomiast coś co zabija to pomylenia plusa z minusem. Nie zawsze, ale w dużej części (czytałem).
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Paź, 2011   

Dziekuję wszystkim za odpowiedzi...

Niestety moje testy będą musiały poczekać. Wracając z pracy (z padnietą baterią) próbowałem pokonać stromy 300 metrowy odcinek trasy pod górę. Zębatki tylnego koła nie wytrzymały nacisku i oderwały sie od koła/silnika. Kręcą się ale nie pędzają koła. Czekam na nowe koło. Może wynegocjuję mocniejszy silniczek...

Wracając do manetki znalazłemna allegro coś podobnego. Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem tj. czy dalej będzie wymagane kręcenie pedałami żeby uzykać wspomaganie? Czy sterować będzie można samą manetką?

http://allegro.pl/manetka...1826454084.html
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 354
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011   

zoladek napisał/a:
Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem

Nie. Tylko poszukaj innej zanim kupisz tą. Mam dokładnie taką samą, jest zrobiona z twardego plastiku-zero wygody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group