|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W |
Autor |
Wiadomość |
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011
|
|
|
No trochę za późno.. już zamówiłem...
Ale jeżeli manetka nie pozwoli na przyspieszanie bez pedałowania... To jak się nią (manetką) gospodaruje?? Przy ruszaniu manetka na full i pedałowanie? W miarę nabytej prędkości ew jazdy z górki odłączanie wspomagania?
Czy ktoś miał doświadczenie z zamianą wspomagania pedałowania na samą manetkę?
Czy wystarczy odłączyć któryś z kabli na kontrolerze? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011
|
|
|
Jak dołączysz manetkę to będziesz miał jedno i drugie razem, czyli manetka plus PAS,Na którymś z przewodów zasilających PAS (trzy kabelki np.czarny lub czerwony )dać w szereg wyłącznik i będziesz miał wyłączanie PAS a.Prędkości za wiele nie zwiększysz ,chyba ze zmienisz napięcie na większe(przewoltowanie)ale to się wiąże z wymiana kontrolera i wymiana baterii(kosztowne).Lub zakup silnika o większej mocy i wplecenie w koło plus sterownik(zakup z chin ok. 500zl z przesyłka,i poprosić chińczyka o silnik na wyższe obroty). |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 06 Paź, 2011
|
|
|
zoladek napisał/a: | ... Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem tj. czy dalej będzie wymagane kręcenie pedałami żeby uzykać wspomaganie? Czy sterować będzie można samą manetką?
... |
Możliwe, że będzie potrzebne. To zależy od sterownika. Jak będzie potrzeba, to zastosuj impulsator. Schemat podawałem w innym temacie. Koszt około 20 zł. Wpinasz to zamiast kostki z czujnikiem pedałowania. |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2011
|
|
|
Witam,
Trochę to trwało ale wczoraj zainstalowałem przesłane z serwisu koło. Jest to ten sam silnik 250W. Dodatkowo zainstalowałem manetkę o której mowa była wyżej. Złączka na kontrolerze pasowała idealnie. Niestety bez wzgledu na położenie manetki, nie odczuwam żadnej zmiany w pracy silnika. Reaguje on jedynie na PAS-a. Jakby te dwa sterowania były równolegle względem siebie.
Rozważałem Wasze propozycje ale w powyższej sytuacji nie mają one chyba racji bytu.
1. szeregowy wyłącznik PAS -a symulowałby poprostu brak kręcenia pedałami.
2. Impulsator z kolei symulowałby kręcenie pedałami.
Jak wspomniałem wyżej pedałując czy nie manetka nic nie wnosi.
dodatkowo zauważyłem że z 7 zębatek na których pracuje tylna przerzutka. Zasilanie istotnie maleje na 6-stym i 7-mym biegu. Nie jest to spowodowane prędkością. Gdyż ruszając nawet z miejsca na 6-stym biegu słyszę pracę silnika jednak nie powoduje on przyspieszania. Przełączając na 5-ty bieg lub niżej od razu czuć różnicę. Jest wydajne przyśpieszenie. Dodam że nie ma to związku z pracą moich nóg. Gdyz zarówno na 6-stym i niższych biegach - kręcę z tą samą prędkością w powietrzu nie napędzając koła.
20 km/h to mój aktualny max.
25 -27 km/h to szczyt moich marzeń |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Śro 12 Paź, 2011
|
|
|
U mnie jak mam podłączony PAS i manetkę to chodzi jedno i drugie jednocześnie ,żeby chodziła tylko manetka to PAS muszę wyłączyć ,ja mam z firmy elifebike.com.Na 6,7 biegu wolniej kręcisz pedałami i dlatego PAS się rzadziej załącza.PAS wyczuwa kierunek wirowania jak kręcisz do tyłu to nie wspomaga.Teraz mi się przypomniało ,czasami pasuje a są pomylone przewody (plus do plusa,minus do minusa i sterowanie,) |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 13 Paź, 2011
|
|
|
Sprawdź czy masz napięcie 5V na czarnym i czerwonym, a na trzecim, czy zmienia się napięcie od około zera do prawie 5V przy przekręcaniu manetki w stosunku do masy, czyli minusa (czarny przewodzik). |
|
|
|
|
mateo [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011
|
|
|
Czesc,
czy serwis nic nie doradził? skoro przy drugim silniku nie ma zmian to może jest coś nie tak ze sterownikiem?
przymierzałem się do zakupu tego roweru ze względu na cenę i gwarancję ale prędkość do 20 km mocno zniechęca. jak oceniasz jakość wykonania, ramy, kół?
musi się dać jakoś te 25-30 wycisnać
co radzicie? |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011
|
|
|
Już chyba wiem co i jak. Wczoraj spędziłem trochę czasu nad tym kontrolerem. Okazało się że szary kabelek z czarna końcówką rzeczywiście odpowiedzialny jest za blokadę prędkości. Rozwarcie powoduje wzrost obrotów jednak nie dotyczy to PAS-a a jedynie sterowania manetką. W moim przypadku manetka chyba nie działa- jest uszkodzona. Zwarłem spinaczem na kontrolerze we wtyczce od manetki kabel czerwony z zielonym i ku mojej wielkiej radości koło ruszyło bez PAS-a. Umieściłem koło na stojaku i przy powtórzeniu zworki koło obraca się naprawdę szybko. niestety nie wiem jeszcze jaki będzie zysk na prostej ale różnica jest widoczna gołym okiem. Wierząc że manetka jest uszkodzona- bo przy jej podłączeniu i ruszeniu ją w dowolną pozycję nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Pomyślałem że zewrę na stałe te kable na kontrolerze tak tymczasowo żeby dzisiaj sprawdzić osiągi. Aby koło nie kręciło się cały czas mam jeszcze kluczyk którym uruchamiam całe wspomaganie. Podczas jazdy mógłbym sterować hamulcem ręcznym który odcina zasilanie na kontrolerze. Niestety silnik uruchamia się przy pierwszym zwarciu. Idzie pełna moc. odcinanie hamulcem działa również poprawnie. Niestety przekręcenie kluczyka w pozycję off a następnie on nie powoduje uruchomienia silnika. Również zakręcenie pedałami nic nie daje. Silnik się nie uruchamia. Dopiero jak wyjmę zworkę i włożę ponownie silnik startuje. Lub gdy wyjmę ją całkowicie zaczyna działać wspomaganie PAS-a. Zaryzykuje kupno nowej manetki. Jak kolejna również nie zadziała pozostaje mi chyba zamontowanie jakiegoś przełącznika zwierającego przy kierownicy. Jednak takie sterowanie zero- jedynkowe nie będzie zbyt wygodne ani ergonomiczne.
MATEO:
Rower zrobiony jest bardzo solidnie. Wygląda bardzo efektownie. Myślę że gdy uporam się z powyższymi problemami będę tym zakupem bardziej niż usatysfakcjonowany. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011
|
|
|
Tutaj masz manetkę http://www.maxev.pl/p9,ma...citypower.html.
Wprawdzie niektórym kciukowa "nie leży" ale ja (i wiele osób) takich używa i jest OK (można ją nawet przełożyć na lewą stronę gdy ktoś chce). |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011
|
|
|
Sprawdź manetkę woltomierzem. Na czerwony dajesz +5V na czarny 0V i na zielonym, kręcąc manetką powinno się zmieniać napięcie. Jeśli nie, to sprawdź w samej manetce, czy nie urwał się któryś przewodzik od hallotronu. Parę razy tak miałem. |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011
|
|
|
Tak jak zeeltom pisał rozkręć manetkę i sprawdź czy kable nie pourywane. Mogą być też nie tak podpięte.
zoladek napisał/a: | Jednak takie sterowanie zero- jedynkowe nie będzie zbyt wygodne ani ergonomiczne. |
Przy 250W niekonieczne. Ja rzadko kiedy ustawiam manetkę w pozycję inną niż 0 albo max. |
|
|
|
|
zoladek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
Witam,
Udało się. Cholerne kabelki były zamienione w manetce.
Zanim doszedłem z kabelkami zamówiłem drugą, kciukową... może teraz na drugą rękę sobię zamontuję, może zwiększą się osiągi o 100% jak przywalę na full z dwóch manetek
Tak poważnie zysk prędkości jest ok 5 km/h. czyli w sumie 25 km/h. Myślę że osoba mniejszych gabarytów osiagnęłaby spokojnie 30 km/h. Dla mnie 125kg, 2m wzrostu to już chyba nie na tym silniku.
Mam też lepsze gospodarowanie baterią. Przy PAS-ie ładowałem ją codziennie w pracy czyli po ok 30 km jazdy. Z manetką jest to ok 60 km. Ale zysk jest tylko wynikiem gospodarowania.
Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszystkie rady. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Paź, 2011
|
|
|
PAS uruchamia silnik pełną mocą. Manetką sterujesz dokładniej. Dlatego większy zasięg |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|