ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Rower Elektryczny Evo Omega Bateria LiFePO4 8 Ah Silnik 250W
Autor Wiadomość
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 05 Paź, 2011   

No trochę za późno.. już zamówiłem...

Ale jeżeli manetka nie pozwoli na przyspieszanie bez pedałowania... To jak się nią (manetką) gospodaruje?? Przy ruszaniu manetka na full i pedałowanie? W miarę nabytej prędkości ew jazdy z górki odłączanie wspomagania?

Czy ktoś miał doświadczenie z zamianą wspomagania pedałowania na samą manetkę?
Czy wystarczy odłączyć któryś z kabli na kontrolerze?
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 05 Paź, 2011   

Jak dołączysz manetkę to będziesz miał jedno i drugie razem, czyli manetka plus PAS,Na którymś z przewodów zasilających PAS (trzy kabelki np.czarny lub czerwony )dać w szereg wyłącznik i będziesz miał wyłączanie PAS a.Prędkości za wiele nie zwiększysz ,chyba ze zmienisz napięcie na większe(przewoltowanie)ale to się wiąże z wymiana kontrolera i wymiana baterii(kosztowne).Lub zakup silnika o większej mocy i wplecenie w koło plus sterownik(zakup z chin ok. 500zl z przesyłka,i poprosić chińczyka o silnik na wyższe obroty).
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Paź, 2011   

zoladek napisał/a:
... Myslicie że manetka zmieni sterowanie tym rowerem tj. czy dalej będzie wymagane kręcenie pedałami żeby uzykać wspomaganie? Czy sterować będzie można samą manetką?
...


Możliwe, że będzie potrzebne. To zależy od sterownika. Jak będzie potrzeba, to zastosuj impulsator. Schemat podawałem w innym temacie. Koszt około 20 zł. Wpinasz to zamiast kostki z czujnikiem pedałowania.
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 12 Paź, 2011   

Witam,

Trochę to trwało ale wczoraj zainstalowałem przesłane z serwisu koło. Jest to ten sam silnik 250W. Dodatkowo zainstalowałem manetkę o której mowa była wyżej. Złączka na kontrolerze pasowała idealnie. Niestety bez wzgledu na położenie manetki, nie odczuwam żadnej zmiany w pracy silnika. Reaguje on jedynie na PAS-a. Jakby te dwa sterowania były równolegle względem siebie.

Rozważałem Wasze propozycje ale w powyższej sytuacji nie mają one chyba racji bytu.
1. szeregowy wyłącznik PAS -a symulowałby poprostu brak kręcenia pedałami.
2. Impulsator z kolei symulowałby kręcenie pedałami.
Jak wspomniałem wyżej pedałując czy nie manetka nic nie wnosi.

dodatkowo zauważyłem że z 7 zębatek na których pracuje tylna przerzutka. Zasilanie istotnie maleje na 6-stym i 7-mym biegu. Nie jest to spowodowane prędkością. Gdyż ruszając nawet z miejsca na 6-stym biegu słyszę pracę silnika jednak nie powoduje on przyspieszania. Przełączając na 5-ty bieg lub niżej od razu czuć różnicę. Jest wydajne przyśpieszenie. Dodam że nie ma to związku z pracą moich nóg. Gdyz zarówno na 6-stym i niższych biegach - kręcę z tą samą prędkością w powietrzu nie napędzając koła.

20 km/h to mój aktualny max.
25 -27 km/h to szczyt moich marzeń ;)
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 68
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 12 Paź, 2011   

U mnie jak mam podłączony PAS i manetkę to chodzi jedno i drugie jednocześnie ,żeby chodziła tylko manetka to PAS muszę wyłączyć ,ja mam z firmy elifebike.com.Na 6,7 biegu wolniej kręcisz pedałami i dlatego PAS się rzadziej załącza.PAS wyczuwa kierunek wirowania jak kręcisz do tyłu to nie wspomaga.Teraz mi się przypomniało ,czasami pasuje a są pomylone przewody (plus do plusa,minus do minusa i sterowanie,)
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Paź, 2011   

Sprawdź czy masz napięcie 5V na czarnym i czerwonym, a na trzecim, czy zmienia się napięcie od około zera do prawie 5V przy przekręcaniu manetki w stosunku do masy, czyli minusa (czarny przewodzik).
 
 
mateo
[Usunięty]

Wysłany: Pon 17 Paź, 2011   

Czesc,

czy serwis nic nie doradził? skoro przy drugim silniku nie ma zmian to może jest coś nie tak ze sterownikiem?

przymierzałem się do zakupu tego roweru ze względu na cenę i gwarancję ale prędkość do 20 km mocno zniechęca. jak oceniasz jakość wykonania, ramy, kół?

musi się dać jakoś te 25-30 wycisnać :)
co radzicie?
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Już chyba wiem co i jak. Wczoraj spędziłem trochę czasu nad tym kontrolerem. Okazało się że szary kabelek z czarna końcówką rzeczywiście odpowiedzialny jest za blokadę prędkości. Rozwarcie powoduje wzrost obrotów jednak nie dotyczy to PAS-a a jedynie sterowania manetką. W moim przypadku manetka chyba nie działa- jest uszkodzona. Zwarłem spinaczem na kontrolerze we wtyczce od manetki kabel czerwony z zielonym i ku mojej wielkiej radości koło ruszyło bez PAS-a. Umieściłem koło na stojaku i przy powtórzeniu zworki koło obraca się naprawdę szybko. niestety nie wiem jeszcze jaki będzie zysk na prostej ale różnica jest widoczna gołym okiem. Wierząc że manetka jest uszkodzona- bo przy jej podłączeniu i ruszeniu ją w dowolną pozycję nie ma żadnej reakcji ze strony silnika. Pomyślałem że zewrę na stałe te kable na kontrolerze tak tymczasowo żeby dzisiaj sprawdzić osiągi. Aby koło nie kręciło się cały czas mam jeszcze kluczyk którym uruchamiam całe wspomaganie. Podczas jazdy mógłbym sterować hamulcem ręcznym który odcina zasilanie na kontrolerze. Niestety silnik uruchamia się przy pierwszym zwarciu. Idzie pełna moc. odcinanie hamulcem działa również poprawnie. Niestety przekręcenie kluczyka w pozycję off a następnie on nie powoduje uruchomienia silnika. Również zakręcenie pedałami nic nie daje. Silnik się nie uruchamia. Dopiero jak wyjmę zworkę i włożę ponownie silnik startuje. Lub gdy wyjmę ją całkowicie zaczyna działać wspomaganie PAS-a. Zaryzykuje kupno nowej manetki. Jak kolejna również nie zadziała pozostaje mi chyba zamontowanie jakiegoś przełącznika zwierającego przy kierownicy. Jednak takie sterowanie zero- jedynkowe nie będzie zbyt wygodne ani ergonomiczne.

MATEO:
Rower zrobiony jest bardzo solidnie. Wygląda bardzo efektownie. Myślę że gdy uporam się z powyższymi problemami będę tym zakupem bardziej niż usatysfakcjonowany.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Tutaj masz manetkę http://www.maxev.pl/p9,ma...citypower.html.
Wprawdzie niektórym kciukowa "nie leży" ale ja (i wiele osób) takich używa i jest OK (można ją nawet przełożyć na lewą stronę gdy ktoś chce).
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Sprawdź manetkę woltomierzem. Na czerwony dajesz +5V na czarny 0V i na zielonym, kręcąc manetką powinno się zmieniać napięcie. Jeśli nie, to sprawdź w samej manetce, czy nie urwał się któryś przewodzik od hallotronu. Parę razy tak miałem.
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 354
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011   

Tak jak zeeltom pisał rozkręć manetkę i sprawdź czy kable nie pourywane. Mogą być też nie tak podpięte.
zoladek napisał/a:
Jednak takie sterowanie zero- jedynkowe nie będzie zbyt wygodne ani ergonomiczne.

Przy 250W niekonieczne. Ja rzadko kiedy ustawiam manetkę w pozycję inną niż 0 albo max.
 
 
zoladek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

Witam,

Udało się. Cholerne kabelki były zamienione w manetce.
Zanim doszedłem z kabelkami zamówiłem drugą, kciukową... może teraz na drugą rękę sobię zamontuję, może zwiększą się osiągi o 100% jak przywalę na full z dwóch manetek ;)

Tak poważnie zysk prędkości jest ok 5 km/h. czyli w sumie 25 km/h. Myślę że osoba mniejszych gabarytów osiagnęłaby spokojnie 30 km/h. Dla mnie 125kg, 2m wzrostu to już chyba nie na tym silniku.
Mam też lepsze gospodarowanie baterią. Przy PAS-ie ładowałem ją codziennie w pracy czyli po ok 30 km jazdy. Z manetką jest to ok 60 km. Ale zysk jest tylko wynikiem gospodarowania.

Pozdrawiam i wielkie dzięki za wszystkie rady.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 24 Paź, 2011   

PAS uruchamia silnik pełną mocą. Manetką sterujesz dokładniej. Dlatego większy zasięg ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group