Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Doładowany POZIOM - LUXTECH'A |
Autor |
Wiadomość |
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011
|
|
|
Jest wiele polecnych sterownikw ale to do bldc. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Paź, 2011
|
|
|
Zerknij do ekonapędów. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Dzięki zeeltom ..
Właśnie zakupiłem chińczyka 36V 800W z oznaczeniem 32A .
Odbyłem jazdę próbną i w końcu bez problemowo. !!!!!!!!!!!!
Sterownik nie odcina prądu jak w tym wcześniejszym , manetka działa do samego końca baterii - choć nie wiem w którym momencie gdy bateria naprawdę już słaba czuć że pojemność baterii się kończy.
Potrzebował bym jakiegoś linka do KONTROLERA POJEMNOŚCI BATERII w czasie pracy/jazdy aby wiedzieć w jakim stopniu jest wyładowana bateria aby wykalkulować ile jej używać na zaplanowanej trasie.
Kolekę MAR56 proszę o podlinkowanie podsuniętego kontrolera .
NA RAZIE WSZYSTKIM ZA WSZYSTKO DZIĘKUJĘ , MYŚLĘ ŻE PROJEKT PROTOTYP - LUXTECH POMAŁU MOGĘ KOŃCZYĆ...
Jarek-LT |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Ze strony Hobby-Kinga tutaj ale też można trafić na Allegro lub w sklepach modelarskich w kraju.
Ja mam taki ma dodatkowo wyjście na balanser koszt pół roku temu z przesyłką ok. 80 zł. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Kup zwykły wychyłowy woltomierz i będziesz widział jakie masz napięcie. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Może jeszcze jedno pytanie.
Po jeżdzie ładowałem baterię, na celi pokazało mi 3,8V - czy to nie za duża wartość przy której sterownik odłączył już zasilanie?
11s x 3,8V = 41,8V - bez obciążenia.
Ale z drugiej strony, z tego co wyczytałem w baterii powinno zostać 30% pojemności aby jej nie uszkodzić.
Bateria do końca ładowania pobrała 12960/13000 jednostek a więc z baterii o pojemności 18,6Ah to dokładnie 70% - niby wszystko OKEJ ale co z tymi V-tami 3,8V ???
Jakby się to miało pod obciążeniem ???
Jarek-LT |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Baterie nie mogą mieć niższego napięcia pod obciążeniem, niż przewiduje specyfikacja. Zawsze lepiej, jeśli odetnie przy nieco wyższym, niż ma spaść poniżej minimum. Poza tym akumulatory będą miały większą żywotność. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Jeżeli kupiłeś sterownik na 36V to napięcie odcięcia akumulatora to 31.5V to na ogniwo wychodzi 2.86V |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jarol
młodzik
Dołączył: 08 Kwi 2011 Posty: 99 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011
|
|
|
Do sprawdzania napięcia baterii oraz poszczególnych cel bardzo dobrze sprawdza się taki analizer:
http://www.hobbyking.com/..._in_1_2_6S.html
Ma on dodatkowo możliwość ustawinia alarmu jeśli napięcie na jakiejś celi będzie zbyt niskie.
Masz baterię 11s więc potrzebujesz dwa takie analizery żeby monitorować wszystkie cele. |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011
|
|
|
A więc wychodzi na to, że te sterowniki za wcześnie odcinają prąd , co z tym zrobić - może jakiś elektronik przerobiłby ten sterownik aby odcięcie było dużo niżej........3,3V x 11s = 36V
Baterie mają nominal 3,7V więc chyba teoretycznie nie uszkodziłaby się przy odcięciu wspomnianych 3,3V co w całości daje - 36,3V a gdzie do 31,5V........teraz 41,8V
A może takie sterowniki DC jak i silniki DC mają inną zasadę działania w związku z inną budową ??? tak silników jak i sterowników ??? I w takich przypadkach odcięcia muszą występować dużo wyżej ?
Jarek-LT |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011
|
|
|
Napięcie pod obciążeniem może spadać do wartości poniżej 31.5V i się wyłącza sterownik a bez obciążenia napięcie jest wyższe a po dołączeniu ładowarki jeszcze wzrasta.Napięcie na ogniwie LION podczas ładowania dochodzi do 4.1V przy naładowanym ogniwie. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011
|
|
|
Na ogniwie po lądowaniu powinno być prawidłowo 4.2v dla ogniw 3.7 i 4.1 dla ogniw 3.6V |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
|