ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
BMS podłączenie
Autor Wiadomość
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Śro 03 Maj, 2023   

Rozumiem. Na wyświetlaczu jest ikonka 188% obok paska statusu baterii, czy to dotyczy stanu naładowania w procentach i jak można to włączyć bo w internecie nic nie ma na ten temat. Tak samo ikona DST też nie wiadomo jak to się uruchamia albo przełącza.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 04 Maj, 2023   

https://www.elektroda.pl/...pic3761545.html
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 04 Maj, 2023   

Ja mam inny model , mam też pdf do swojego lcd ale nie ma nic na temat tych ikonek 188% i DST - foto lcd1.jpg w załączniku , zaznaczone na czerwono.

lcd2.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 38 raz(y) 38,45 KB

lcd1.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 39 raz(y) 68,55 KB

 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

Mam takie pytanie, LCD s866 ma wtyczkę z 5 pinami :1-vcc , 2-on/off control line, 3-gnd, 4-rx, 5-tx. Czy można by dać (pin 2) na stacyjkę by blokować lub odblokowywać sterownik oraz wyłączać sterownik gdy jest przekroczona temperatura?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

Raczej na VCC. 2 pin jest sterowany z wyświetlacza.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

A jakby by dać mosfet na ten pin i stacyjką załączać ten mosfet, wtedy sterownik by się włączał gdy mosfet by przewodził. Wtedy można uniknąć iskrzenia.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

Ten pin załącza sterownik, a nie zasilanie sterownika. Tam nie ma iskrzenia.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

Raczej LCD załącza sterownik, chodziło mi o to, by dać na ten pin2 tz bypass. Iskrzenie by było jakbym dał stacyjkę na VCC.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Sob 06 Maj, 2023   

Mylisz zasilanie LCD z zasilaniem sterownika. Normalnie pełne zasilanie idzie na sterownik, który jest pod napięciem, ale jest wyłączony. Podanie napięcia VCC na odpowiednie wejście sterownika załącza go w całości. Iskrzenie może nastąpić przy podłączaniu sterownika do baterii, bo wtedy ładują się jego kondensatory. LCD jest urządzeniem niskoprądowym i tam nic nie będzie iskrzyło.
Zrobisz, jak ci pasuje. Nic ci nie narzucam, tylko staram się wyjaśnić, jak to działa.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 14 Sie, 2023   

Witam, mam takie pytanie. Jak naładuję do pełna, na baterii mam 54.9v potem spada to po jakimś czasie mam 54.6v to wiadomo że spadek jest zawsze po naładowaniu. Natomiast po jeździe na baterii mam np. 51,5v , gdy po odczekaniu jakiegoś tam czasu stan baterii się zmienił na 52,1v , przy większym rozładowaniu (np do 46v to potem rośnie do 48v) czy to normalny objaw? Kiedy można rozpoznać jak się cele rozjeżdżają, bez otwierania baterii i sprawdzania każdej celi ?
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pon 14 Sie, 2023   

Tak, to jest normalny objaw. Rozjazd baterii poznasz po zmniejszeniu zasięgu. Choć niekoniecznie to może być objaw rozjazdu, a efekt zużycia ogniw.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
fandaner31 
stażysta


Wiek: 31
Dołączył: 11 Cze 2021
Posty: 179
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 14 Sie, 2023   

To mnie uspokoiłeś. Czy na zimę ładować baterię do pełna czy na 60-70%, czy lepiej ją odpiąć od sterownika? Hulajnogę będę w domu trzymał bo raczej w zimę nie będę jeździł.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Wto 15 Sie, 2023   

Co dwa - trzy miesiące podpiąć pod ładowarkę i naładować do pełna. Te 60% stosuje się dla pojedynczych ogniw.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
borsuk 
prezes



Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 687
Skąd: Sudety
Wysłany: Pią 18 Sie, 2023   

fandaner31 napisał/a:
.. Czy na zimę ładować baterię do pełna czy na 60-70%, czy lepiej ją odpiąć od sterownika? Hulajnogę będę w domu trzymał bo raczej w zimę nie będę jeździł.

Baterii odłączonej od sterownika lub innego obciążenia wcale nie musisz ładować do pełna na zimę i 60% jest wskazane. Dla pewności możesz sprawdzić na niej co 3 miesiace napięcie i w razie potrzeby podładować. W sprawnej baterii spadek napięcia będzie minimalny, gdyż BMS pobiera bardzo mały prąd. Ja swoich baterii nie ładuję przez całą zimę, ale są one wyjęte z roweru.
Natomiast baterie podłączone w hulajnodze czy rowerze najlepiej ładować do pełna w/g wskazówek zeeltoma.
_________________
Mój rower: BBS02B
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 804
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Pią 18 Sie, 2023   

Tu nie chodzi o pobór prądu przez BMS, tylko o sposób łączenia. Pojedyncze baterie tak łatwo się nie rozładowują, ale połączone równolegle w pakietach mają większą szansę na spadki napięć przez prądy wyrównawcze. Nie ma ogniw idealnie jednakowych ze względu na RW, chemię, upływność itp. I stąd się biorą później rozjazdy. Dlatego dobrze jest pakiet naładować do pełna by balanser w BMS, o ile taki w nim jest, wyrównał wszystkie piętra. Bez względu na to, czy jest wyjęty, czy jest w rowerze.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group