|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Imax B6 - ktoś coś wie w temacie? |
Autor |
Wiadomość |
Ed59
początkujący
Dołączył: 01 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: kujawy
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Ja też kupiłem niedawno Imax, ale B8+ i mam podobny problem. Różnica napięcia jest podobna 0,2-0,25V ale na odwrót. Na ładowarce mam np.4V a na ogniwie 4,25V. Kiedy prąd maleje,maleje też różnica napięć. Pod koniec napięcie ładowania 4,1V,a na ogniwie 4,35V. Po zakończeniu napięcie ogniwa spada do 4,1V. Kalibrowanie w górę nic nie dawało.
Dodam że to wszystko dzieje się na ogniwach 3 baterii laptopa które kupiłem niedawno na alledrogo. W każdym miało być według sprzedawcy (6 zielonych nowiuteńkich japońskich ogniw o pojemności 2200mah), a na razie wychodzi że to złom. Pojemność dwóch połączonych równolegle i obciążonych 4A wynosi średnio 500mah czyli 250mah na jedno ogniwo. A ja głupi myślałem że zbuduje z nich baterie do swojego roweru. Szczęście że dla mnie zostały tylko 3, a chciałem 12 i teraz bym ryczał. Niech to będzie przestrogą dla dla takich chytrusów jak ja, którzy myślą że tanio zbudują dobrą baterie do roweru. Po tej lekcji moja sympatia do LiFePO4 wzrosła. Drogo bo drogo ale pewniej.
A wracając do tych napięć to spróbuję na jakichś dobrych ogniwach.Na pewno normalnie nowych, a nie "nowiutkich" |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Ed59 napisał/a: | a na ogniwie 4,25V. | Nie ładuj tak wysoko bo szlag trafi ogniwo! Zwłaszcza LiFePO4... Jednak te Imax'y to niedopracowana konstrukcja widać - nie jestem sam widzę... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Są sprzedawcy i sprzedawcy. Daj linka do aukcji z tymi ogniwami. |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | Jednak te Imax'y to niedopracowana konstrukcja widać - nie jestem sam widzę... | Kurcze no nie wiem, po tej kalibracji (układu pomiaru napięcia) nie mam z nią już żadnych problemów, ale z tego co piszecie powyżej wynika Koledzy, że macie poważne powody żeby ją reklamować u sprzedawcy, ja dostałem 2 lata gwarancji, więc pewnie Wy też ją macie...
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Ja mam turnigy acucell 8. U mnie jest raczej odwrotnie kiedy na ogniwie turnigy wyświetla wartość max np dla lipo4 3.65V - to po zmierzeniu miernikiem jest 3,5 V podobnie jest w li ion (maz turnigy 4.1) jak i lipo (max turnigy 4.2).
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011
|
|
|
U mnie kalibracja nie daje nic - ładowarka żyje własnym życiem - kręciłem w górę - nie pomogło nic - w dół to samo. Wogóle to zauważyłem że skubana Lipole ładuje do prądu a nie do napięcia - jak jej prąd spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu to wyłącza - mojego wczoraj mimo że miał wg miernika wpiętego do celi 4,2V nie wyłączyła bo prąd był jeszcze 1A.... W każdym razie cele są zdrowe jak byki!! Wlazło w nie wg kalkulacji imax'a więcej niż mają pojemności... Martwię się tylko jedym - co będzie gdy trzeba będzie Imaxowi zapiąć 6 takich w szereg z balansowaniem... Skubana się czerwona zrobi chyba |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011
|
|
|
Takim miern9ikiem nie zmierzysz nic poniżej 10Ω
Zacznij ładować dużym prądem, ustaw miernik na zakres 200mVDC, przyłóż jedną sondę do kabla zaraz przy ładowarce, a drugą do tego samego kabla zaraz przy ogniwie, albo lepiej do samej elektrody ogniwa. To samo z drugim kablem. Zsumuj wyniki. Jak wyjdzie więcej niż 150mV to masz dobrą ładowarkę.
Nostusek napisał/a: | Wogóle to zauważyłem że skubana Lipole ładuje do prądu a nie do napięcia - jak jej prąd spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu to wyłącza |
Ta ładowarka jest dość zaawansowana ale nie na tyle żeby łamać prawa fizyki. Kiedy ogniwo osiągnie 4,2V, to ładowarka przechodzi do trybu CV i stopniowo zmniejsza prad tak żeby nie przekroczyć 4,2V. Jeśli w tym trybie prąd spadnie poniżej pewnego poziomu, to ogniwo można uznać za pełne.
Nostusek napisał/a: | W każdym razie cele są zdrowe jak byki!! Wlazło w nie wg kalkulacji imax'a więcej niż mają pojemności... |
Jeśli są zdrowe i nie mają zawyżonej pojemności na naklejce to normalne(Np. NiMH prądem 1/10C ładuje się 14godzin). No chyba że pokazuje 2x tyle ile faktycznie weszło. Wtedy coś jest nie tak. |
|
|
|
|
Ed59
początkujący
Dołączył: 01 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: kujawy
|
|
|
|
|
Pir-serwis
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2010 Posty: 333 Skąd: Ostrowiec Warszawa
|
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012
|
|
|
Dla mnie to spadek napięcia na przewodach.
Teraz robiłem sobie balanser na 14 ogniw do mego roweru i było to samo.
Ustawiłem na balanserze 4.2V ale przy malutkim prądzie.
Po wymuszeniu 4A na balanserze co innego a na bateriach co innego-ze względu na spadki na przewodach-sam się dziwiłem.
Przy pradach do 0.5A bylo ok,przewody cienkie.
DSC01469.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 238,47 KB |
DSC01468.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 363 raz(y) 333,01 KB |
DSC01467.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 357 raz(y) 253,33 KB |
|
_________________ Paweł-Elektryczny Citroen BX |
|
|
|
|
Ed59
początkujący
Dołączył: 01 Gru 2011 Posty: 19 Skąd: kujawy
|
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012
|
|
|
Odświeżę trochę temat.
O spostrzeżeniach odnośnie swojej ładowarki już pisałem kilka postów wyżej.
Mam pytanie pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy wszelkiej maści IMAX-ów i podobnych ładowarek. Podajcie mi napięcia jakie są podczas ładowania i rozładowywania.
Chodzi mi o napięcie na wyświetlaczu ładowarki i na woltomierzu podpiętym pod ogniwo.
U mnie zawsze jest o 0,2-0,25V większe napięcie na ogniwie niż na ładowarce.
Ładowałem i rozładowywałem ostatnio ogniwa LiFe. Napięcie na końcu ładowania 3,6V na ładowarce, 3,85V na ogniwie, które po zakończeniu ładowania szybko spadło do 3,3V.
Rozładowywanie ładowarka kończy przy 2V na wyświetlaczu ale na woltomierz podpięty pod ogniwo pokazuje 2,2V.
Nie wiem czy to może być szkodliwe dla ogniw i czy reklamować ładowarkę. |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015
|
|
|
Odświeżę temat: https://www.youtube.com/watch?v=kziSFSQvxr4
Niestety mam tą z czarnym pudełkiem i zaniża napięcia przy ładowaniu pojedyńczych ogniw LiPo (tak około 80-120mV), przy 3s jest w miarę ok ktoś dysponuje schematem bo coś czuje, że dali ch... elementy do pomiaru różnych napięć. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
maniakev
Myślę, ze wszystko jest OK bo pamiętaj, że w trakcie ładowania ładowarka się nagrzewa i w zależności przy jakiej temperaturze była "kalibrowana" (lub wyliczana kalibracja) oraz tolerancja opornika pomiarowego (i jeszcze parę czynników) rozbieżność wskazań wydaje się prawidłowa. Ładowarka nie jest "stricto" miernikiem a jedynie orientacyjnym "wskaźnikiem" pozwalającym tym samym urządzeniem i w tych samych warunkach porównać wskazania w różnych odstępach czasowych. |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Od dłuższego czasu sprawdzam i to nie jest związane z temperaturą. Jeśli ładowarka ładuje na LiPo do 4.3V to psuje aku. Pomyślałem, że na LiIo będzie ok ale tu zawyża jeszcze bardziej i aku naładował do 4.28V. Ratuje mnie tylko kalibracja albo korekcja dzielnika napięcia. Niestety do kalibracji nie mogę się dostać. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Tej klasy sprzęt nie ma kalibracji programowej sekcji balancera.
Ale możesz zrobić to ręcznie i sprzętowo. Opisałem gdzieś odpowiednią procedurę właśnie na wypadek potrzeby zmian w dzielniku. |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Szaczek
stażysta
Pomógł: 4 razy Wiek: 45 Dołączył: 06 Kwi 2014 Posty: 165 Skąd: Police
|
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015
|
|
|
Będzie tutaj o kalibracji ładowarki. |
_________________ Obecnie jeżdżę na: Fedora |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|