ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Imax B6 - ktoś coś wie w temacie?
Autor Wiadomość
Ed59 
początkujący


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: kujawy
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Ja też kupiłem niedawno Imax, ale B8+ i mam podobny problem. Różnica napięcia jest podobna 0,2-0,25V ale na odwrót. Na ładowarce mam np.4V a na ogniwie 4,25V. Kiedy prąd maleje,maleje też różnica napięć. Pod koniec napięcie ładowania 4,1V,a na ogniwie 4,35V. Po zakończeniu napięcie ogniwa spada do 4,1V. Kalibrowanie w górę nic nie dawało.
Dodam że to wszystko dzieje się na ogniwach 3 baterii laptopa które kupiłem niedawno na alledrogo. W każdym miało być według sprzedawcy (6 zielonych nowiuteńkich japońskich ogniw o pojemności 2200mah), a na razie wychodzi że to złom. Pojemność dwóch połączonych równolegle i obciążonych 4A wynosi średnio 500mah czyli 250mah na jedno ogniwo. A ja głupi myślałem że zbuduje z nich baterie do swojego roweru. Szczęście że dla mnie zostały tylko 3, a chciałem 12 i teraz bym ryczał. Niech to będzie przestrogą dla dla takich chytrusów jak ja, którzy myślą że tanio zbudują dobrą baterie do roweru. Po tej lekcji moja sympatia do LiFePO4 wzrosła. Drogo bo drogo ale pewniej.
A wracając do tych napięć to spróbuję na jakichś dobrych ogniwach.Na pewno normalnie nowych, a nie "nowiutkich"
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Ed59 napisał/a:
a na ogniwie 4,25V.
Nie ładuj tak wysoko bo szlag trafi ogniwo! Zwłaszcza LiFePO4... Jednak te Imax'y to niedopracowana konstrukcja widać - nie jestem sam widzę...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Są sprzedawcy i sprzedawcy. Daj linka do aukcji z tymi ogniwami.
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Nostusek napisał/a:
Jednak te Imax'y to niedopracowana konstrukcja widać - nie jestem sam widzę...
Kurcze no nie wiem, po tej kalibracji (układu pomiaru napięcia) nie mam z nią już żadnych problemów, ale z tego co piszecie powyżej wynika Koledzy, że macie poważne powody żeby ją reklamować u sprzedawcy, ja dostałem 2 lata gwarancji, więc pewnie Wy też ją macie...

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011   

Ja mam turnigy acucell 8. U mnie jest raczej odwrotnie kiedy na ogniwie turnigy wyświetla wartość max np dla lipo4 3.65V - to po zmierzeniu miernikiem jest 3,5 V podobnie jest w li ion (maz turnigy 4.1) jak i lipo (max turnigy 4.2).
Pozdrawiam.
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011   

U mnie kalibracja nie daje nic - ładowarka żyje własnym życiem - kręciłem w górę - nie pomogło nic - w dół to samo. Wogóle to zauważyłem że skubana Lipole ładuje do prądu a nie do napięcia - jak jej prąd spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu to wyłącza - mojego wczoraj mimo że miał wg miernika wpiętego do celi 4,2V nie wyłączyła bo prąd był jeszcze 1A.... W każdym razie cele są zdrowe jak byki!! Wlazło w nie wg kalkulacji imax'a więcej niż mają pojemności... Martwię się tylko jedym - co będzie gdy trzeba będzie Imaxowi zapiąć 6 takich w szereg z balansowaniem... Skubana się czerwona zrobi chyba :D
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 31 Gru, 2011   

Takim miern9ikiem nie zmierzysz nic poniżej 10Ω
Zacznij ładować dużym prądem, ustaw miernik na zakres 200mVDC, przyłóż jedną sondę do kabla zaraz przy ładowarce, a drugą do tego samego kabla zaraz przy ogniwie, albo lepiej do samej elektrody ogniwa. To samo z drugim kablem. Zsumuj wyniki. Jak wyjdzie więcej niż 150mV to masz dobrą ładowarkę.
Nostusek napisał/a:
Wogóle to zauważyłem że skubana Lipole ładuje do prądu a nie do napięcia - jak jej prąd spadnie poniżej jakiegoś tam poziomu to wyłącza

Ta ładowarka jest dość zaawansowana ale nie na tyle żeby łamać prawa fizyki. Kiedy ogniwo osiągnie 4,2V, to ładowarka przechodzi do trybu CV i stopniowo zmniejsza prad tak żeby nie przekroczyć 4,2V. Jeśli w tym trybie prąd spadnie poniżej pewnego poziomu, to ogniwo można uznać za pełne.
Nostusek napisał/a:
W każdym razie cele są zdrowe jak byki!! Wlazło w nie wg kalkulacji imax'a więcej niż mają pojemności...

Jeśli są zdrowe i nie mają zawyżonej pojemności na naklejce to normalne(Np. NiMH prądem 1/10C ładuje się 14godzin). No chyba że pokazuje 2x tyle ile faktycznie weszło. Wtedy coś jest nie tak.
 
 
Ed59 
początkujący


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: kujawy
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012   

toft napisał/a:
Są sprzedawcy i sprzedawcy. Daj linka do aukcji z tymi ogniwami.


Widzę że gość nadal sprzedaje
http://allegro.pl/akumula...2017759739.html
 
 
Pir-serwis 
kierownik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 333
Skąd: Ostrowiec Warszawa
Wysłany: Pon 02 Sty, 2012   

Dla mnie to spadek napięcia na przewodach.
Teraz robiłem sobie balanser na 14 ogniw do mego roweru i było to samo.
Ustawiłem na balanserze 4.2V ale przy malutkim prądzie.
Po wymuszeniu 4A na balanserze co innego a na bateriach co innego-ze względu na spadki na przewodach-sam się dziwiłem.
Przy pradach do 0.5A bylo ok,przewody cienkie.

DSC01469.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 366 raz(y) 238,47 KB

DSC01468.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 359 raz(y) 333,01 KB

DSC01467.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 352 raz(y) 253,33 KB

_________________
Paweł-Elektryczny Citroen BX
 
 
Ed59 
początkujący


Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 19
Skąd: kujawy
Wysłany: Nie 29 Sty, 2012   

Odświeżę trochę temat.

O spostrzeżeniach odnośnie swojej ładowarki już pisałem kilka postów wyżej.
Mam pytanie pytanie, a właściwie prośbę do posiadaczy wszelkiej maści IMAX-ów i podobnych ładowarek. Podajcie mi napięcia jakie są podczas ładowania i rozładowywania.
Chodzi mi o napięcie na wyświetlaczu ładowarki i na woltomierzu podpiętym pod ogniwo.
U mnie zawsze jest o 0,2-0,25V większe napięcie na ogniwie niż na ładowarce.
Ładowałem i rozładowywałem ostatnio ogniwa LiFe. Napięcie na końcu ładowania 3,6V na ładowarce, 3,85V na ogniwie, które po zakończeniu ładowania szybko spadło do 3,3V.
Rozładowywanie ładowarka kończy przy 2V na wyświetlaczu ale na woltomierz podpięty pod ogniwo pokazuje 2,2V.
Nie wiem czy to może być szkodliwe dla ogniw i czy reklamować ładowarkę.
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   

Odświeżę temat: https://www.youtube.com/watch?v=kziSFSQvxr4

Niestety mam tą z czarnym pudełkiem i zaniża napięcia przy ładowaniu pojedyńczych ogniw LiPo (tak około 80-120mV), przy 3s jest w miarę ok ktoś dysponuje schematem bo coś czuje, że dali ch... elementy do pomiaru różnych napięć.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

maniakev

Myślę, ze wszystko jest OK bo pamiętaj, że w trakcie ładowania ładowarka się nagrzewa i w zależności przy jakiej temperaturze była "kalibrowana" (lub wyliczana kalibracja) oraz tolerancja opornika pomiarowego (i jeszcze parę czynników) rozbieżność wskazań wydaje się prawidłowa. Ładowarka nie jest "stricto" miernikiem a jedynie orientacyjnym "wskaźnikiem" pozwalającym tym samym urządzeniem i w tych samych warunkach porównać wskazania w różnych odstępach czasowych.
 
 
maniakev
stażysta


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 124
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Od dłuższego czasu sprawdzam i to nie jest związane z temperaturą. Jeśli ładowarka ładuje na LiPo do 4.3V to psuje aku. Pomyślałem, że na LiIo będzie ok ale tu zawyża jeszcze bardziej i aku naładował do 4.28V. Ratuje mnie tylko kalibracja albo korekcja dzielnika napięcia. Niestety do kalibracji nie mogę się dostać.
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Tej klasy sprzęt nie ma kalibracji programowej sekcji balancera.
Ale możesz zrobić to ręcznie i sprzętowo. Opisałem gdzieś odpowiednią procedurę właśnie na wypadek potrzeby zmian w dzielniku.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Szaczek 
stażysta


Pomógł: 4 razy
Wiek: 45
Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 165
Skąd: Police
Wysłany: Pon 06 Kwi, 2015   

Będzie tutaj o kalibracji ładowarki.
_________________
Obecnie jeżdżę na: Fedora
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group