|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Poszukiwany kontroler do silnika BLDC + sam silnik |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
mrgiver napisał/a: | ... Bo nikt mi nie powie chyba, że nie ma takich gotowych, do użycia z silnikiem 250W 24V DC, tylko przekaźnikiem trzeba jeszcze operować? |
O ile w BLDC wystarczy zmienić sposób sterowania fazami na niskoprądowym poziomie, o tyle w DC nie jest to proste, po trzeba operować na dużych prądach. Dlatego łatwiej jest zrobić to na przełączniku, lub przekaźniku, niż na półprzewodnikach. Ja w swoim quadzie zrobiłem to na przełączniku tablicowym. Wygodne, sprawne i się nie zepsuje przez jakieś przepięcia, czy inne atrakcje |
|
|
|
|
mrgiver
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 74
|
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012
|
|
|
tomson napisał/a: | Starsza wersja PCB EB212-C-1 jest w tym sterowniku a nowsza jest w wersji na 72V
tu masz link |
O, dobrze wiedzieć. Jednak powstaje pytanie - skoro sterowniki umożliwia obroty silnika w obu kierunkach, to jak to zasymulować ? Znaczy się, jak go oszukać, że nie ma oryginalnej przewidzianej do niego manetki, tylko własny wytwór? Sterownik ten ma złącze 4-pinowe dla manietki. Czyli jak to działa? Zasilanie , masa, a dwa pozostałe ? Szybkość ruchu i kierunek ?
Poza tym, ten sterowniki są opisane jako przeznaczone do napięcia 36V-48V , 72V - czy jemu może się coś stać, jeśli będzie zasilany z 24V , a ampery nie będą przekroczone? ?
Co nie zmienia faktu, że zanim się na niego zdecyduję i zacznę zgłębiać, które przewody są mu rzeczywiście niezbędne do pracy, a które nie, to muszę sie zorientować, czy będzie finansowanie na sterownik w takiej cenie - jutro pewnie będę wiedział.
--------------
Czy ktoś próbował / wie - czy sterownik Goldenmotor BAC 028x może współpracować z manetkami innych firm ? Jeśli ktoś ma ten sterownik - może mi zmierzyć, jak zmienia się sygnał sterujący z manetki w zależności od stopnia jej skręcenia i jakie jest napięcie zasilania manetki?
-------------
Da pewności - silnik BLDC, wpleciony w piastę, żeby mógł poruszać się w dwie strony nie może mieć wbudowanej przekładni, prawda? Wolnobieg może mieć, czy nie?
--------------
Cały czas rozważam również możliwość użycia silnika szczotkowego DC i sterownika do niego. Zastosowanie przekaźnika do przełączania biegunów napięcia na silniku (zakładam, że przy zatrzymanym wirniku) wydaje mi się jednak mało eleganckie - ale jak nie znajdę sterownika o budowie mostkowej, to nic innego mi nie pozostanie.
Dzięki za zainteresowanie tematem i czytanie moich długich, pełnych wątpiliwości wypocin |
|
|
|
|
mrgiver
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 74
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2012
|
|
|
EDIT:
Znalazłem coś takiego (w ogóle strona się zmieniła na ładniejszą, trochę bardziej funkcjonalną, ale opisy dalej tak samo bogate niektóre): http://magma.sklep.pl/pro...-DO-SILNIK.html
Pisze, że do BLDC, pisze, że do quada elektrycznego również. Jeżeli okaże się, że sterownik może obracać tym silnikiem w diwe strony - to chyba się skuszę.
W przecwnym razie - biorę jakiś chiński "mocny" sterownik hulajnogowy-rowerowy, silnik DC + przekaźnik, jak mi radzili. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 07 Mar, 2012
|
|
|
praktycznie wszystkie sterowniki czujnikowe od e-crazyman na ebayu (EB206 do EB236)
Sterowniki zaczynające się na EB7xx to są na układzie infineona
mają funkcję zmiany obrotów na przeciwne a z sterowników sensorless jedynie ostatni wypust na PCB EB312C co stosuje Crystalyte w sterownikach na napięcie 72V i 45A.
Na ES masz opisane sterowniki na różnych PCB wystarczy poszukać. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
mrgiver
młodzik
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2012 Posty: 74
|
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012
|
|
|
Dzięki. Poszukam, ale dla siebie.
Natomiast do pracy został wybrany 2x szczotkowy DC z przekładnią (24V, 350W) - myślę, że spokojnie zadowoli moje potrzeby. Do tego sterownik, przekaźnik do zmiany kierunku, drugi stopień przekładni, kółka od taczki i będzie jeździć. Wiem, eleganckie rozwiązanie to to nie jest - ale no cóż - tak zostanie. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|