Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silnik MY1020- problemy z nadmiernym ciepłem. |
Autor |
Wiadomość |
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012 Silnik MY1020- problemy z nadmiernym ciepłem.
|
|
|
Witam. Posiadam silnik MY1020 o mocy 1000W przy 48V. Mam problem z jego chłodzeniem. Przewierciłem otwory w jego bocznym korpusie i nawet przykleiłem wentylator do jednego z boczków ale i tak jest to mało wydajne chłodzenie.
http://imageshack.us/phot...zdjcie007e.jpg/
http://imageshack.us/phot...zdjcie008a.jpg/
Może ktoś ma lepszy pomysł na chłodzenie lub miał styczność z tym silnikiem i rozwiązał problem oddawania ciepła?. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
Ja kombinowałem kiedyś by na mojej 250-tce złożyć blaszany radiator z blachy aluminiowej ale pomysł upadł z racji kosztów. Chciałem zrobić kawałek blachy wokół silnika - np grubości ok 2 mm i do niego przyspawać blaszki z blachy ok. 1 mm. Całość chciałem nasadzić na silnik z użyciem pasty termoprzewodzącej. Pomysł upadł ze względu na brak dostepu do TIG-a żeby spawać aluminium. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
Też o tym myślałem ale w sumie nie ma to sensu bo przecież silnik DC na magnesach trwałych nie ma stojana ze zwojami ani prądów wirowych jak w zmiennych. Jedynym jego problemem jest grzejący sie wirnik i to jego trzeba chłodzic nie stojan. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
Myślałem też o ponawiercaniu otworów w stojanie w miejscach gdzie są szczeliny pomiędzy magnesami i gdzie prowadzone są szpilki srób spajających silnik. Ciekawe czy obudowa da się wiercić, czy nie jest za twarda bo wsumie przy takich obrotach wirnik wużucał by przez te otwory gorace powietrze i ssał zimne. Co o tym myślicie?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
Zmniejsz mu napięcie i przestanie się grzać,chyba że się zaciera lub łożyska |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
Nowy silnik i łożyska by się zacierały, bez przesady, nie jestem Durniem. Tu nie chodzi Mar56 o napiecia ani o łożyska tylko o te marne DUŻE PRĄDY których nie wytrzymuje drut wirnika i upala je po krótkim czasie bo ma za słabe chłodzenie. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 15 Lip, 2012
|
|
|
A ogniwa Peltiera, może je można by jakoś zastosować do chwilowego chłodzenia przy dużych prądach?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
Jeśli Ci silnik się mocno nagrzewa i mechanicznie jest wszystko OK,i nie ma skrótów uzwojeń to trzeba mu zmniejszyć napięcie (wiadomo zmniejszy się moc ,ale trudno, nie będzie strat na ciepło)fajniej wygląda silnik 1kW/48V niż np.750W/36V.Dobrym sposobem jest sprawdzenie silnika na jałowo,i wybranie takiego który pobiera jak najmniejszy prąd.Nie mam doświadczenia w tych silnikach DC typu MY 1020 ale zasada jest ta sama .Składam już 4 rower ale żaden mi się jeszcze nie grzał(wszystkie BLDC i nie przewoltowane), grzejący silnik to ogromne straty energii. A ogniwo Peltiera,to dopiero pobiera energię |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
Przy przerabianiu quada miałem problem z grzejącym się silnikiem. Był przewoltowany z 36 do 48V i przy pełnym gazie pod obciążeniem grzał się mocno. Silnik miał w a obu stron osi otwory do chłodzenia. Z tyłu, tam, gdzie nie wychodzi oś założyłem kawałek rury PCV z wklejonym silnikiem od zasilacza komputera na 12V. Na koniec dałem kawałek siatki metalowej z koszyczka od rowerka dziecinnego. Zacisnąłem to opaską ślimakową i grzanie miałem z głowy
|
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
A może ma zbyt duże obciążenie i dlatego się grzeje. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
Mar56, z tym masz rację że lepiej wygląda ale to jest moim zdniem dziwne że przy nominalnych parametrach tak sie grzeje. Czy winny może być np zbyt niski moment obrotowy?. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
Zeeltom, dałem mu wentylator ale spełnia słabo swoją funkcję bo nawet po przewierceniu otworów zaślepia go układ mocujacy szczotki. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pon 16 Lip, 2012
|
|
|
tomeczekokok napisał/a: | A ogniwa Peltiera, może je można by jakoś zastosować do chwilowego chłodzenia przy dużych prądach?. |
Raczej nie dasz rady ich zastosować bo peltier robi się z jednej strony zimny ale z drugiej jest gorący i jego trzeba chłodzić i to dość mocno. Po drugie Jak chcesz zamontować płaskie ogniwo peltiera na okrągłej obudowie silnika? Ogniwa peltiera są bardzo delikatne - lekkie puknięcie i pękają momentalnie i przestają działać... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 30 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
|
|
|
|
|