|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Moja konstrukcja - 1500W "Electra A2" |
Autor |
Wiadomość |
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Z tego co na zdjęciach widziałem to masz sterownik w środku w torbie. Przy niższych prędkościach pewnie idą większe prądy i słabszy przewiew jest więc się mocniej grzeje.
Wracając do mojego wyboru, raczej skłonie się do wyboru takiego sterownika jak ty.
Ciekaw jeszcze jestem jak ty mierzysz tą temperaturę silnika i sterownika ??
Jaki proponujecie watomierz do tego zestawu 66V ?? Takie coś da radę ?
http://www.hobbyking.com/..._Analyzer_.html |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Podłączenie tego watomierza bezpośrednio do akumulatora spali go.
Jeśli będziesz go włączać przez system miękkiego startu, prawdopodobnie nic mu nie będzie.
Ja miałem 3, 2 spaliłem tak jak opisałem powyżej, bo montowałem go przed rezystorem, zaraz za akusami. Ale po drugim razie już się domyśliłem o co biega i teraz mam go za rezystorem (tym od miękkiego startu) i działa już kilka miesięcy.
Pomiaru temperatury dokonuję metodą organoleptyczną wedle skali przy pomocy przyrządu zwanego dłonią prawą:
- nie parzy - temp OK
- parzy - temperatura za wysoka, przydała by się przerwa
- złazi izolacja z kabli dotykających sterownika - eee zdecydowanie przerwa |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Miałeś taki sam watomierz ?? Rozpozna te napięcie ?? Ten system miękkiego startu można u nas w Polsce kupić ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 21 Lis, 2012
|
|
|
Ale to jest zwyczajny rezystor + włącznik, wiec jest dostępny w kraju
Poszukaj po forum - fajnie to jest opisane i wyjaśnione z gotowymi przykładami.
Ten wihajster jest niezbędnie koniecznie potrzebny.
66.8 to już jest górna granica (a przynajmniej jej okolice) pokazywania napięcia bez ingerencji w oprogramowanie. Nie pamiętam, czy na fabrycznym sofcie pokazuje, ale wydaje mi się, że tak. Ja mam od pewnego czasu zmodyfikowane oprogramowanie na tym watomierzu i wsio działa mniej więcej dobrze. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Czw 22 Lis, 2012
|
|
|
czy rezystor potrzebny,aby uchronić watomierz
jeśli by go nie używać grozi coś sterownikowi?
wygodny do włączania jest bezpiecznik nad prądowy
np.
http://allegro.pl/c-20a-1...2776926353.html |
|
|
|
|
zablokowany [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012
|
|
|
Można zaprząc Arduino z sensorem temperatury i wilgotności do roboty Do tego dodać moduł WiFi 2.4GHz, żeby nie bawić się kablami, a na kokpicie drugie Arduino w roli odbiornika z modułem akcelerometru, ultradźwiękowym sensorem odległości, żyroskopem trzyosiowym, GPS i modułem obsługującym karty SD do logowania poszczególnych przejazdów do pracy
Nie dość, że nie trzeba by pedałować, to w ogóle nie trzeba by na takie rowerze jeździć, bo jeździłby sam po waypointach ;-D |
|
|
|
|
barmal
Projektant sterownika barmal X2, X4
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Lip 2012 Posty: 475 Skąd: ...
|
Wysłany: Czw 29 Lis, 2012
|
|
|
Cytat: | Ja mam 60V 1500W, ma 18 tranzystorów. Normalnie się nie grzeje nic. Raz tylko udało mi się go przygrzać do 80st po naprawdę trudnym górskim terenie.
Dziwna rzecz, jak się jedzie pod maksymalnym obciążeniem - to ten klocek (sterownik) się nie grzeje (jazda taka szosowa), ale jeśli jedzie się w trudnym terenie, ale powoli bo wertepy - wtedy dopiero da się wyczuć odkładaną moc. Nie wiem jeszcze czemu się tak dzieje
|
Podczas jazdy z maksymalną prędkością tranzystory są całkowicie otwierane i zamykane do taktu, które podają halle.
Poniżej maksymalnych obrotów tranzystory sterowane są przez pwm, czyli wypełnieniem impulsu, co daje nam możliwość płynnej regulacji obrotów ale owocuje ciepłem wywołanym przez straty na tranzystorach podczas ich przełączania.
Im mniejszy Rdson Feta, tym mniejsze straty. Im więcej tranzystorów równolegle, tym mniejszy opór oraz straty... |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012
|
|
|
tas,
zastanawia mnie jeszcze jaki wpływ na zasięg ma pedałowanie (uznajmy,że ze średnią siłą)
w twoim przypadku? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012
|
|
|
A ja nie wiem. Tego się nie da łatwo obliczyć, bo jest zależny od mocy w nogach i intensywności wspomagania.
Jak jedziesz 25km/h to silnik pobiera 250-300W i jak teraz zaczesz pedałować, to ja mając 250W w nogach zbijam moc na silniku do 80W (prawie nie czuję tej jego pomocy) i tak to można dojechać 4x dalej. No a jak jedziesz 40km/h i silnik bierze przy tym 1000W to twoje marne 250W z nóg nic nie zmieni w końcowym zasięgu. |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Wto 11 Gru, 2012
|
|
|
no właśnie interesowała mnie bardziej ta druga opcja
rzeczywiście szkoda się męczyć |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012
|
|
|
To jest silnik NINE CONTINENT "9c" (spotykany też czasem pod oznaczeniem RH205 lub 2800RD lub RH2806) http://www.ebikes.ca/store/diagrams/M2800RD.pdf
W obrębie linii można spotkać następujące modele:
12x5 (model 2805) - największy RPM, najmniejszy moment [ponad 55km/h przy 36V]
10x6(model 2806) - ... (taki mam w bajku opisanym powyżej) [55km/h przy 55V]
9x7 (model 2807) - ...
8x8 (model 2808) - ...
7x9 (model 2809) - ...
6x10 (model 2810) - ...
5x12 (model 2812) - - najmniejszy RPM - największy moment [~30km/h przy 55V]
Są projekty na forum z rowerami zasilanymi na 96V i 70A i prędkości maksymalnej po 100km/h. W sklepie można kupić usługę frezowania otworów wentylacyjnych na obudowie silnika.
Modele są dodane do symulatora: http://www.ebikes.ca/simulator/
Dokładniejsze dane + dodatkowy symulator wszystkich modeli - załączony do tego posta (link na dole)
Można go kupić np w http://www.ebikes.ca
Opinie na http://endless-sphere.com są zazwyczaj dobre oraz bardzo dobre. Te silniki są stawiane w tej samej klasie co te od Crystala, a nawet je przewyższają przy o wiele niższej cenie. Nie ma prawie informacji o awariach czy defektach (przynajmniej ja nic nie znalazłem) więc to tylko potwierdza wysoką jakość wykonania tego producenta.
Przy okazji www.ebikes.ca prowadzi sklep z elementami zamiennymi do tego silnika - można dokupić wszystko - od halli przez wszelakie podkładki i blokady obrotu aż po całe obudowy, gwinty, łożyska itp. Jak coś się zwali to przynajmniej nie zostaniecie na lodzie
Aha pytacie też o mocowanie wolnobiegu - jest STALOWE, nie aluminiowe - nie ma prawa się nic ukręcić nawet stosując podkładki dystansujące wolnobieg od silnika.
Pasuje wolnobieg nakręcany 9 rzędowy od SunRace ale trzeba podkładkę jakąś wykombinować, bo inaczej trze o kołnierz przy gwincie silnika. Ale podkładka sprawę rozwiązuje.
Teraz już wiecie o tym silniku tyle co ja
Przy okazji cieszę się, że projekt spotkał się z dużym zainteresowaniem - wiem co najmniej o kilkunastu konstrukcjach wzorujących się na opisanym w tym wątku wehikule |
Ostatnio zmieniony przez tas Wto 28 Maj, 2013, w całości zmieniany 7 razy |
|
|
|
|
kondzio927
prezes WWW.KONDZIO-BIKE.PL
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Paź 2011 Posty: 554 Skąd: CZĘSTOCHOWA
|
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012
|
|
|
tas,
gdzieś rzuciło mi się,że masz jeszcze jedną konstrukcję elektryczną z przekładniowym silnikiem dc ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 21 Gru, 2012
|
|
|
Niee, mam na swój użytek tylko 1 pojazd - ten opisany powyżej. A raczej już nie mam bo przechodzi obecnie daleko idące przeróbki
No i nie jestem fanem silników z przekładnią. |
|
|
|
|
tomeczekokok
prezes
Pomógł: 8 razy Wiek: 29 Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 794 Skąd: Rybnik (śląsk)
|
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012
|
|
|
Czy silnik 9c800r Nine Continent da rade przewoltować do 90 albo 100V aby jego moment obrotowy rozpędził rower do ponad 80km?h. |
_________________ "Modliszka"- StreetFighter E-bike |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 23 Gru, 2012
|
|
|
Masz wszystkie dane, tabele, opisy projektów na tamtym forum.
Osobiście myślę, że bez problemu da się to zrealizować zgodnie ze sztuka i z zachowaniem zasad budowy bajków dużych mocy (dobór odpowiedniego modelu silnika, sterownik z ograniczeniem prądu, monitorowanie temperatury, zasilanie LiPo, itp itd)
Tylko nasuwa się pytani: po co? |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|