ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Pierwsza jazda e-bike i awaria
Autor Wiadomość
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   Pierwsza jazda e-bike i awaria

Witam
Po lekturze forum zamówiłem z chin(ebike-bmsbattery) zestaw 48V 500W na tył,akumulator 48V 10 Amp,BMS 15Amp. do przeróbki roweru na elektryczny.Po dwóch tygodniach otrzymałem towar.
Po kłopotach z centrowaniem obręczy z chin wyjechałem na testy.
Przy wolnej jeżdżie słychać silnik(Bafang- przekładniowy ze sprzęgłem) ale jak wejdzie na wyższe obroty to cichutki jest.
Prędkość max. przy kole 28 cali to 48 Km/h.
Po paru kilometrach elektrycznie odcieło mi zasilanie .
Silnik,sterownik,akumulator ledwie ciepłe.Po wyłączeniu zasilania stacyjką i włączeniu występuje powrót napięcia do chwili użycia manetki.
Domyśliłem się ze coś jest nie tak z BMSem i będe go musiał wymienić.
Na szczęście mogłem normalnie jechać rowerem do chwili podjechania pod małą górke.
Poczułem luz w pedałach i stwierdziłem że zamocowanie wolnobiegu oderwało się od silnika.
Spawanie chyba odpada bo musi być precyzyjne no i jeszcze dziwny sposób odkręcenia pokrywy sinika.
Co radzicie zrobić?
http://www.fotosik.pl/u/gizmo6969/album/1214228
Ostatnio zmieniony przez gizmo69 Sob 16 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Ale lipa, pierwszy raz takie coś widzę. Weź tu coś kup kuźwa od chińczyków...
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

I to w oryginalnym bafangu się stało? Po obejrzeniu takich zdjęć dylemat silnik przód/tył powraca :/.

Tu masz jak kol. toft sobie z czymś podobnym poradził:
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Dobry pomysł z tym przerobieniem na stalowe zamocowania wolnobiegu tylko odkręcenie pokrywy silnika nie jest łatwe bo wymaga zrobienia specjalnego klucza i rozplecenia szprych.
A co myślicie o wyłączeniu zasilania?
Dobrze myślę że BMS jest zepsuty - napięcie początkowe 53V a teraz 49V.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Robsonik20 napisał/a:
pierwszy raz takie coś widzę.
he he ... to mało jeszcze widziałeś amigo ;)

Dobra ... teraz poważnie:
Osobiście widziałem już 3 takie przypadki (dwa w Polsce - dot. kol. Toft'a) i jeden za granicą (chyba na forum Endles było).
Dotyczyły jednak produktu Goldenmotor więc było podejrzenie, że "ten typ tak ma".
Takie zjawisko w Bafangu to faktycznie zaskoczenie gdyż generalnie jest to uznana marka i wiele osób sobie chwali ich produkty.

Tak jak napisał Natanoj można sprawę rozwiązać (naprawić).
Dorobienie klucza to kawał deski z wyciętym otworem (aby przeszedł przez oś silnika) i cztery (lub co najmniej dwie) przechodzące przez deskę śruby które trafią w te prostokątne wycięcia. Łatwo nie będzie ale mniej zaradne nacje niż Polacy sobie radzą to i Tobie się uda (czego życzę).
Silnika nie trzeba rozplatać. Po odkręceniu dekla ściągasz go z osi (być może trzeba się będzie trochę posiłować z łożyskiem bo pewnie ciasno siedzi) i dajesz do przerobienia. Reszta zostaje w kole.

Kwestia baterii: może to padnięty BMS ale równie dobrze mogło paść jedno ogniwo w pakiecie i efekt będzie taki sam. Ładowałeś ten akumulator czy jechałeś na takim jak przysłali ?

Niezależnie od tego czy uda Ci się naprawić silnik wyślij te fotki do sprzedawcy.
Może coś zaproponuje. Na wiele bym nie liczył ale spróbować nie zaszkodzi.
Powodzenia. [/b]
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Uszkodzony gwint kasety to ogolny problem nawet dotyczy CRYSTALYTE.
Slyszalem ze ludzie poprostu delikatniej uzywaja pedalow dla bezpieczenstwa.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012   

Powiem szczerze że również jestem zdziwiony jak tak solidny kawał aluminium się poprostu ukręcił... Jednak ten przypadek potwierdza to co czytałem na temat chińskich wyrobów z aluminium które chińczycy robią metodą odlewów niskociśnieniowych które nie są tak wytrzymałe jak te zrobione metodą wysokociśnieniową...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Do chińczyków napisałem i czekam za odpowiedzią.
Bateria nie była jeszcze ładowana.
Pomysł z deska i śrubami nie wypalił,zamiast deski musi być płaskownik stalowy.
 
 
bartek 
prezes
Łebmajster


Pomógł: 5 razy
Wiek: 41
Dołączył: 13 Kwi 2011
Posty: 508
Skąd: Włoszczowa
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Cytat:
Dorobienie klucza to kawał deski z wyciętym otworem (aby przeszedł przez oś silnika) i cztery (lub co najmniej dwie) przechodzące przez deskę śruby które trafią w te prostokątne wycięcia. Łatwo nie będzie ale mniej zaradne nacje niż Polacy sobie radzą to i Tobie się uda (czego życzę).
Silnika nie trzeba rozplatać. Po odkręceniu dekla ściągasz go z osi (być może trzeba się będzie trochę posiłować z łożyskiem bo pewnie ciasno siedzi) i dajesz do przerobienia. Reszta zostaje w kole.


No nie wiem czy takim sposobem sobie poradzisz. Ja kiedyś też chciałem odkręcić bafanga 250W podobnym sposobem, ale Chińczycy zalali gwint dekla jakimś sylikonem i drewniany "Patent" ze śrubkami sobie z deklem tego silnika nie poradził - Śruby się krzywiły - deska nie wytrzymywała. Może jak byś dał grubszą deską 4-5 cm. Mój Patent był grubości 2 cm. No i pytanie czy twój gwint dekla silnika też jest czymś zalewany.
_________________
-
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE

Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
-
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

tomasz_kombi napisał/a:

Osobiście widziałem już 3 takie przypadki (dwa w Polsce - dot. kol. Toft'a) i jeden za granicą (chyba na forum Endles było).
Dotyczyły jednak produktu Goldenmotor więc było podejrzenie, że "ten typ tak ma".


Można wiedzieć jaki przedział mocy tych silników?
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Mam podobny rodzaj napędu roweru i przyznam szczerze że dość dużo jeżdżę.Ale bez wspomagania silnikiem nie stawałem ostro na pedałach szczególnie na przełożeniu zbliżonym 1:1 pod górkę .Bo wiem że to mocno klinuje wolnobieg zaciska go i zużywa łańcuch czytaj wyciąga go.Jak masz szczęście to chińczyki uwzględnią twoje roszczenia i przyślą ci nowy silnik.Lepiej by to było zanim napisałeś im opinię pozytywną o produkcie,wchodząc w spór i opisując przypadek.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Robsonik20 
kierownik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 363
Skąd: LBN
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Załóż spór przez Paypala jeśli nie minęło 45 dni :twisted:
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012   

Cytat:
Można wiedzieć jaki przedział mocy tych silników?
24V/250W
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012   

Sprawdź napięcia na ogniwach bo mogą być rozjechane i trzeba je będzie osobno ładować i dopiero sprawdzić BMS
_________________
pozdr
Tomek
 
 
gizmo69 
początkujący
poznań69


Wiek: 51
Dołączył: 16 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012   

tomson napisał/a:
Sprawdź napięcia na ogniwach bo mogą być rozjechane i trzeba je będzie osobno ładować i dopiero sprawdzić BMS



Ogniwa to są paczki(a nie cylindry) ciasno ułożone i polutowane.Ja nie mam cierpliwości na taką drobiazgową robotę. Na razie podłączyłem baterie do ładowarki i zobaczę czy coś się zmieni.
Jak nie to wystawie ją do sprzedaży i ktoś co ma więcej cierpliwości dojdzie o co chodzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group