Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Pierwsza jazda e-bike i awaria |
Autor |
Wiadomość |
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012 Pierwsza jazda e-bike i awaria
|
|
|
Witam
Po lekturze forum zamówiłem z chin(ebike-bmsbattery) zestaw 48V 500W na tył,akumulator 48V 10 Amp,BMS 15Amp. do przeróbki roweru na elektryczny.Po dwóch tygodniach otrzymałem towar.
Po kłopotach z centrowaniem obręczy z chin wyjechałem na testy.
Przy wolnej jeżdżie słychać silnik(Bafang- przekładniowy ze sprzęgłem) ale jak wejdzie na wyższe obroty to cichutki jest.
Prędkość max. przy kole 28 cali to 48 Km/h.
Po paru kilometrach elektrycznie odcieło mi zasilanie .
Silnik,sterownik,akumulator ledwie ciepłe.Po wyłączeniu zasilania stacyjką i włączeniu występuje powrót napięcia do chwili użycia manetki.
Domyśliłem się ze coś jest nie tak z BMSem i będe go musiał wymienić.
Na szczęście mogłem normalnie jechać rowerem do chwili podjechania pod małą górke.
Poczułem luz w pedałach i stwierdziłem że zamocowanie wolnobiegu oderwało się od silnika.
Spawanie chyba odpada bo musi być precyzyjne no i jeszcze dziwny sposób odkręcenia pokrywy sinika.
Co radzicie zrobić?
http://www.fotosik.pl/u/gizmo6969/album/1214228 |
Ostatnio zmieniony przez gizmo69 Sob 16 Cze, 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
Ale lipa, pierwszy raz takie coś widzę. Weź tu coś kup kuźwa od chińczyków... |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
I to w oryginalnym bafangu się stało? Po obejrzeniu takich zdjęć dylemat silnik przód/tył powraca :/.
Tu masz jak kol. toft sobie z czymś podobnym poradził: |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
Dobry pomysł z tym przerobieniem na stalowe zamocowania wolnobiegu tylko odkręcenie pokrywy silnika nie jest łatwe bo wymaga zrobienia specjalnego klucza i rozplecenia szprych.
A co myślicie o wyłączeniu zasilania?
Dobrze myślę że BMS jest zepsuty - napięcie początkowe 53V a teraz 49V. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
Robsonik20 napisał/a: | pierwszy raz takie coś widzę. | he he ... to mało jeszcze widziałeś amigo
Dobra ... teraz poważnie:
Osobiście widziałem już 3 takie przypadki (dwa w Polsce - dot. kol. Toft'a) i jeden za granicą (chyba na forum Endles było).
Dotyczyły jednak produktu Goldenmotor więc było podejrzenie, że "ten typ tak ma".
Takie zjawisko w Bafangu to faktycznie zaskoczenie gdyż generalnie jest to uznana marka i wiele osób sobie chwali ich produkty.
Tak jak napisał Natanoj można sprawę rozwiązać (naprawić).
Dorobienie klucza to kawał deski z wyciętym otworem (aby przeszedł przez oś silnika) i cztery (lub co najmniej dwie) przechodzące przez deskę śruby które trafią w te prostokątne wycięcia. Łatwo nie będzie ale mniej zaradne nacje niż Polacy sobie radzą to i Tobie się uda (czego życzę).
Silnika nie trzeba rozplatać. Po odkręceniu dekla ściągasz go z osi (być może trzeba się będzie trochę posiłować z łożyskiem bo pewnie ciasno siedzi) i dajesz do przerobienia. Reszta zostaje w kole.
Kwestia baterii: może to padnięty BMS ale równie dobrze mogło paść jedno ogniwo w pakiecie i efekt będzie taki sam. Ładowałeś ten akumulator czy jechałeś na takim jak przysłali ?
Niezależnie od tego czy uda Ci się naprawić silnik wyślij te fotki do sprzedawcy.
Może coś zaproponuje. Na wiele bym nie liczył ale spróbować nie zaszkodzi.
Powodzenia. [/b] |
|
|
|
|
MixhaL
prezes
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 909 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
Uszkodzony gwint kasety to ogolny problem nawet dotyczy CRYSTALYTE.
Slyszalem ze ludzie poprostu delikatniej uzywaja pedalow dla bezpieczenstwa. |
_________________ Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Sob 16 Cze, 2012
|
|
|
Powiem szczerze że również jestem zdziwiony jak tak solidny kawał aluminium się poprostu ukręcił... Jednak ten przypadek potwierdza to co czytałem na temat chińskich wyrobów z aluminium które chińczycy robią metodą odlewów niskociśnieniowych które nie są tak wytrzymałe jak te zrobione metodą wysokociśnieniową... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
Do chińczyków napisałem i czekam za odpowiedzią.
Bateria nie była jeszcze ładowana.
Pomysł z deska i śrubami nie wypalił,zamiast deski musi być płaskownik stalowy. |
|
|
|
|
bartek
prezes Łebmajster
Pomógł: 5 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Kwi 2011 Posty: 508 Skąd: Włoszczowa
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
Cytat: | Dorobienie klucza to kawał deski z wyciętym otworem (aby przeszedł przez oś silnika) i cztery (lub co najmniej dwie) przechodzące przez deskę śruby które trafią w te prostokątne wycięcia. Łatwo nie będzie ale mniej zaradne nacje niż Polacy sobie radzą to i Tobie się uda (czego życzę).
Silnika nie trzeba rozplatać. Po odkręceniu dekla ściągasz go z osi (być może trzeba się będzie trochę posiłować z łożyskiem bo pewnie ciasno siedzi) i dajesz do przerobienia. Reszta zostaje w kole. |
No nie wiem czy takim sposobem sobie poradzisz. Ja kiedyś też chciałem odkręcić bafanga 250W podobnym sposobem, ale Chińczycy zalali gwint dekla jakimś sylikonem i drewniany "Patent" ze śrubkami sobie z deklem tego silnika nie poradził - Śruby się krzywiły - deska nie wytrzymywała. Może jak byś dał grubszą deską 4-5 cm. Mój Patent był grubości 2 cm. No i pytanie czy twój gwint dekla silnika też jest czymś zalewany. |
_________________ -
Szprychy dorabiane na wymiar
Grubości: 2,0mm; 2,3mm; 2,6mm; 3,4mm CZARNE
Sklep MaxEV
Silniki MXUS, Zestawy EcoBike, MagicPie, SmartPie
- |
|
|
|
|
Natanoj
kierownik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 31 Mar 2006 Posty: 314 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
tomasz_kombi napisał/a: |
Osobiście widziałem już 3 takie przypadki (dwa w Polsce - dot. kol. Toft'a) i jeden za granicą (chyba na forum Endles było).
Dotyczyły jednak produktu Goldenmotor więc było podejrzenie, że "ten typ tak ma".
|
Można wiedzieć jaki przedział mocy tych silników? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
Mam podobny rodzaj napędu roweru i przyznam szczerze że dość dużo jeżdżę.Ale bez wspomagania silnikiem nie stawałem ostro na pedałach szczególnie na przełożeniu zbliżonym 1:1 pod górkę .Bo wiem że to mocno klinuje wolnobieg zaciska go i zużywa łańcuch czytaj wyciąga go.Jak masz szczęście to chińczyki uwzględnią twoje roszczenia i przyślą ci nowy silnik.Lepiej by to było zanim napisałeś im opinię pozytywną o produkcie,wchodząc w spór i opisując przypadek. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
Robsonik20
kierownik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 363 Skąd: LBN
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
Załóż spór przez Paypala jeśli nie minęło 45 dni |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Nie 17 Cze, 2012
|
|
|
Cytat: | Można wiedzieć jaki przedział mocy tych silników? | 24V/250W |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 18 Cze, 2012
|
|
|
Sprawdź napięcia na ogniwach bo mogą być rozjechane i trzeba je będzie osobno ładować i dopiero sprawdzić BMS |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
gizmo69
początkujący poznań69
Wiek: 51 Dołączył: 16 Cze 2012 Posty: 25 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19 Cze, 2012
|
|
|
tomson napisał/a: | Sprawdź napięcia na ogniwach bo mogą być rozjechane i trzeba je będzie osobno ładować i dopiero sprawdzić BMS |
Ogniwa to są paczki(a nie cylindry) ciasno ułożone i polutowane.Ja nie mam cierpliwości na taką drobiazgową robotę. Na razie podłączyłem baterie do ładowarki i zobaczę czy coś się zmieni.
Jak nie to wystawie ją do sprzedaży i ktoś co ma więcej cierpliwości dojdzie o co chodzi. |
|
|
|
|
|