ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Jak sprawdzić moc silnika
Autor Wiadomość
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012   Jak sprawdzić moc silnika

Witam, kupiłem silnik od sprzedawcy na allegro, ale wydaje mi się, że mnie on oszukał. Miał być 1200W a najprawdopodobniej jest 500W. Jak sprawdzić moc silnika. Silnik wygląda identycznie jak ten Link a ten ma tylko 500W!!! Na kontrolerze jest niby nalepka Rated voltage 48V (DC) Rated power 1200W
voltage cut off apr.42V, ale wyglada jakby była wydrukowana na drukarce w domu.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Trzeba złożyć zestaw a następnie podpiąć odpowiedni miernik (minimum amperomierz + woltomierz lub np. miernik modelarski - dla przykładu Turnigy lub podobny).
Napięcie razy prąd da odpowiedź o pobieranej mocy (miernik Turnigy lub WatsUp pokazuje od razu moc).
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

A czy prąd należy mierzyć pod obciążeniem czy bez ? Czy jak byłby to zestaw 500W 36V to po podłączeniu do 48V coś się może spalić ??
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Oczywiście,jak nie masz hamowni,to sprawdzasz podczas normalnej jazdy,w momencie rozpędzenia się do max prędkości,na prostej drodze. Czasami przy ruszaniu lub podjazdach silnik przeciąża się nawet dwukrotnie,tym nie należy się przejmować.Na jałowo ,trudno będzie sprawdzić .Silnik o większej mocy na jałowo będzie brał więcej amperów,ale ile ,niewiedomo,musiałbyś mieć porównanie z innym o podobnej mocy.Przy podłączeniu 36V do 48V,zwiększasz moc,i prędkość i zużycie energii :grin: wg. mnie nic nie powinno się stać,ewentualnie może trochę nagrzewać.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Silnikowi nic się nie stanie (sam jeździłem z silnikiem na 36V podpiętym pod baterię 48V) ale gorzej ze sterownikiem.
Jeśli nie jest przystosowany do nominału 48V (bateria po naładowaniu może mieć około 58V) to może nie wytrzymać i się "skopcić".
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Czy w przypadku spalenia się sterownika można domagać się od sprzedawcy udzielania gwarancji ??
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Silnik 36V wytrzyma 48V,a sterownik nie koniecznie ,musi być na właściwe napięcie.Jeśli jest na 36V, a podasz 48V to tracisz gwarancję.Jak masz wątpliwości to daj najpierw 36V i zobacz czy ruszy i jaki bierze prąd i jakie ma obroty jak za małe to dopiero daj 48V,tak na logikę.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
dezmol 
stażysta


Dołączył: 19 Lip 2012
Posty: 127
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012   

Dziękuje wszystkim za pomoc.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group