|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Jak sprawdzić moc silnika |
Autor |
Wiadomość |
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Czw 19 Lip, 2012 Jak sprawdzić moc silnika
|
|
|
Witam, kupiłem silnik od sprzedawcy na allegro, ale wydaje mi się, że mnie on oszukał. Miał być 1200W a najprawdopodobniej jest 500W. Jak sprawdzić moc silnika. Silnik wygląda identycznie jak ten Link a ten ma tylko 500W!!! Na kontrolerze jest niby nalepka Rated voltage 48V (DC) Rated power 1200W
voltage cut off apr.42V, ale wyglada jakby była wydrukowana na drukarce w domu. |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Trzeba złożyć zestaw a następnie podpiąć odpowiedni miernik (minimum amperomierz + woltomierz lub np. miernik modelarski - dla przykładu Turnigy lub podobny).
Napięcie razy prąd da odpowiedź o pobieranej mocy (miernik Turnigy lub WatsUp pokazuje od razu moc). |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
A czy prąd należy mierzyć pod obciążeniem czy bez ? Czy jak byłby to zestaw 500W 36V to po podłączeniu do 48V coś się może spalić ?? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Oczywiście,jak nie masz hamowni,to sprawdzasz podczas normalnej jazdy,w momencie rozpędzenia się do max prędkości,na prostej drodze. Czasami przy ruszaniu lub podjazdach silnik przeciąża się nawet dwukrotnie,tym nie należy się przejmować.Na jałowo ,trudno będzie sprawdzić .Silnik o większej mocy na jałowo będzie brał więcej amperów,ale ile ,niewiedomo,musiałbyś mieć porównanie z innym o podobnej mocy.Przy podłączeniu 36V do 48V,zwiększasz moc,i prędkość i zużycie energii wg. mnie nic nie powinno się stać,ewentualnie może trochę nagrzewać. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Silnikowi nic się nie stanie (sam jeździłem z silnikiem na 36V podpiętym pod baterię 48V) ale gorzej ze sterownikiem.
Jeśli nie jest przystosowany do nominału 48V (bateria po naładowaniu może mieć około 58V) to może nie wytrzymać i się "skopcić". |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Czy w przypadku spalenia się sterownika można domagać się od sprzedawcy udzielania gwarancji ?? |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Silnik 36V wytrzyma 48V,a sterownik nie koniecznie ,musi być na właściwe napięcie.Jeśli jest na 36V, a podasz 48V to tracisz gwarancję.Jak masz wątpliwości to daj najpierw 36V i zobacz czy ruszy i jaki bierze prąd i jakie ma obroty jak za małe to dopiero daj 48V,tak na logikę. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
dezmol
stażysta
Dołączył: 19 Lip 2012 Posty: 127
|
Wysłany: Pią 20 Lip, 2012
|
|
|
Dziękuje wszystkim za pomoc. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|