ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
silnik 250W 36V w rowerze elektrycznym
Autor Wiadomość
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   silnik 250W 36V w rowerze elektrycznym

Witam
Posiadam rower elektryczny z silnikiem 250W 36V
silnik jest zapleciony w koło 26cali
Zrobiłem następujące doświadczenie:
zmierzyłem max prędkość koła pracującego "w powietrzu"
i wyszło 41.6 km/h (normalnie rower osiąga 32,5 km/h)
przeprogramowałem licznik rowerowy na 24 cale
i wyszło 38,6 km/h (tutaj nie wiem jaką prędkość może osiągnąć rower dlatego nie wiem jak to będzie jeśli ten silnik umieszczę w obręczy 24 cale)

Zależy mi na większym przyśpieszeniu, mniejszym zużyciu prądu, ale nie chciałbym stracić na V max?

Czy ktoś z Was posiada rower 250W 36V na kołach 24 calowych
Jaką osiągacie prędkość max?

Dodam jeszcze iż w trybie eko koło w powietrzu kręciło się z prędkością 23,6 km/h
a na drodze rower osiągał prędkość około 19 km/h - a więc spadek mniejszy z uwagi na
mniejszy opór powietrza przy tej prędkości
Pozdrawiam.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   Re: silnik 250W 36V w rowerze elektrycznym

fzr1000r94 napisał/a:

Posiadam rower elektryczny z silnikiem 250W 36V
silnik jest zapleciony w koło 26cali

A co to za silniczek? Jakiej firmy?
Z przekładnią jakąś wbudowaną czy BLDC z czujnikami Halla? Raczej chyba ma przekładnię bo pod górkę i pod wiatr byłoby za mało te 250W chyba ;)
Sam się zastanawiam, czy np. to koło z silnikiem 250W 36V ma jakąś przekładnię czy nie...
MW12B 12" MOTOR WHEEL 36V 250W
Potrzebuję kilka tanich BLDC o niewielkiej mocy (ale bez przekładni) do "bolida" EV ;)
Prawdopodobnie BUSem z Holandii przyjadą takie BLDC:
HBS36R -48V-1000W Rear Hub Motor
Te sprawdzałem-są bez przekładni, ale mają spory zapas momentu obrotowego...
Mam zamiar własnym sterownikiem je "pogonić" i ograniczyć im "apetyt" na prąd, tym samym moc nawet do 250W :D
Róznica w cenie pomiędzy 1000W a 500W żadna, za to w RPM przy 48V 1kW jest ok. 500 RPM...
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Czw 02 Sie, 2012   

Witaj
jest to hub zapleciony w tylne koło , bez przekładni

http://www.google.pl/imgr...,r:11,s:0,i:102
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Poważnie? A jakiej firmy to "cudo" ? Skąd to "skołowałeś"? Jakiś "kit" dostępny na "ale niedrogo", albo w "dobrych sklepach EV" naszych? ;)
Ile kabli tam wchodzi do niego ze sterownika? Jesteś pewnien, że to BLDC z czujnikami Halla i bez przekładni?
Ten HBS akurat już mam w miarę rozpracowany i wiem jaki układ par magnesów tam jest i gdzie są umieszczone w nim czujniki Halla, więc do własnych eksperymentów chyba mi wystarczą, ale fajnie by było wiedzieć, czy może taniej ten Twój silnik gdzieś można dostać, bo mam zamiar mieć co najmniej 3y kółka z BLDC w swoim "bolidzie". Już go nawet nazwałem: FESER ... nazwa jedyna słuszna dla tej maszyny zachowywania energii mechanicznej w ruchu obrotowym, jak przeglądnie się inne moje wątki z frazą "FES" :)

BTW: Znalazłem w okolicy niedaleko firmę która "masowo" składa rowery, ale BLDC nie mają, za to obiecali tanio wycentrować kółko z takim silnikiem jak się do nich zaglądnie... mają tam wszystko co potrzeba żeby solidny rower złożyć według własnej listy życzeń ;)

Pozdro.
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

po prostu kupiłem cały rower za 1400 zł
to jest dokładnie to samo:
http://allegro.pl/rower-e...2505522553.html
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Pią 03 Sie, 2012   

Silnik łudząco podobny do tego GoldenMotor'a:
Silnik elektryczny BLDC 250W 36V-MBG36R Goldenmotor

"Bezszczotkowy silnik BLDC do roweru elektrycznego z przekładnią planetarną i wolnobiegiem przeznaczony do montażu w kole tylnym.

* Moc nominalna 250W
* Zasilanie 36V DC
* Waga ok. 2,8kg
* Obroty bez obciążenia 240 obr/min
* Długość przewodów: 135 cm
* Możliwość montażu tarczy hamulcowej
* Długość osi do montażu w widelcu rowera: 135 mm
* Średnica okręgu na którym umieszczone są otwory na szprychy: 132 mm
* Średnica otworu na szprychę: 3 mm
* UWAGA: Silnik nie jest zapleciony na obręczy
"

To że jest silnik BLDC, to wcale nie znaczy, że niema przekładni i wolnobiegu :D
Przy tej mocy 250W chyba ma na 100% przekładnię i wolnobieg.

Ale to już może eksperci tego forum się wypowiedzą, a pewnie z ciekawości do autora tej aukcji zrobię telefon, coby wysondować jakiej firmy silnik tam siedzi... i czy ma tę przekładnię planetarną (czytaj "nylonową").
Ja akurat wykluczyłem silniki z BLDC z przekładnią, bo mam zamiar na swój sposób odzyskiwać energię hamowania-w ogóle mieć możliwość hamowania elektrodynamicznie z odzyskiem energii, bo mam ładne trasy pagórkowate i szkoda zwykłych hamulców ścierać...

No ciekawe, co w tym rowerze zamontowali ;)

Update: No chyba silnik inny jednak i nie ten GoldenMotor co zapodałem.... ale po wielkości średnicy tego silnika w kole 26" rzeczywiście chyba to jest 250W... ale żeby sam silnik bez pedałowania o takiej średnicy małej dał jakiś sensowny moment do wjechania pod bardziej stromą górkę to albo mocne pedałowanie, albo musi być w nim przekładania taka jak w tym co zapodałem....
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

pomysł z przeplotem silnika powstał po powyższych pomiarach czy jest zatem szansa że vmax nie spadnie, czy ktoś z was przeplatał silniki w mniejsze obręcze?
Jakie były korzyści?
 
 
fzr1000r94
początkujący


Dołączył: 02 Sie 2012
Posty: 22
Wysłany: Nie 05 Sie, 2012   

dodam jeszcze że pomiar przeprogramowanym licznikiem na 24 cale wykazał 38,6 km/h (koło w powietrzu)
więc jest szansa że vmax może się nie zmienić z uwagi na zwiększenie momenty obrotowego
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 06 Sie, 2012   

Teoretycznie prędkość spadnie o 8%. Zwiększenie momentu spowoduje raczej szybszy start, niż szybkość.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group