|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Jak oszukać PAS? |
Autor |
Wiadomość |
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Czyli podciągnięte jest już w sterowniku? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Żeby kontroler stwierdził zwieranie do masy, musi być podane jakieś napięcie na zwierany przewód Każdy styk służy do zwierania go celem przepuszczenia prądu A żeby popłynął prąd musi być na nim jakieś napięcie |
|
|
|
|
nanab
kierownik Elektronik
Pomógł: 6 razy Wiek: 32 Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 354 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
Z tym że PAS nie ma wyjścia OC. Nie zwiera do masy tylko podaje odpowiednie napięcie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013
|
|
|
U mnie, we wszystkich przeróbkach, działało zwieranie kabelka sygnałowego do masy. Zastosowanie opornika w drenie będzie dawało impulsy zasilania, ale u kolegi to też nie działa. Mierzyłem napięcie na wejściu sygnałowym kontrolera i zawsze tam było jakieś napięcie ponad 3V. |
|
|
|
|
Ybiz
początkujący
Wiek: 40 Dołączył: 09 Wrz 2013 Posty: 19 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013
|
|
|
Na początku chciałem powitać wszystkich. A teraz, jako że zaczynam przygodę z EV, zadam "lajkonikowe" pytanie - rozumiem, że po usunięciu PAS, silnikiem steruje się za pomocą manetki - czy to znaczy, że impulsator "ustawia" silnik na pełną moc, której dławikiem jest manetka? Czy inaczej to wygląda... ?
Jeszcze odnośnie PAS'a, lecz w drugą stronę - czy da się założyć ten czujnik do silnika szczotkowego (typu Magma 1020)? Czy ewentualna możliwość jest uwarunkowana budową samego silnika czy jago sterownika?
Z góry dzięki za odpowiedzi. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013
|
|
|
Ybiz napisał/a: |
Jeszcze odnośnie PAS'a, lecz w drugą stronę - czy da się założyć ten czujnik do silnika szczotkowego (typu Magma 1020)? |
Musiał byś mieć sterownik DC obsługujący PAS |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013
|
|
|
Spotkałem się z dwoma rodzajami PAS. Jeden działa na silnik (z kontrolerem z manetką) na zasadzie stacyjki. Jak nie pedałujesz, silnik nie kręci, jak pedałujesz, możesz manetką regulować prędkość.
I druga wersja, od szybkości pedałowania zależy szybkość wspomagania a manetka musi być w położeniu zerowym.
Są też rowerki z samym PAS, bez manetki i zasada działania jest jak w drugiej wersji.
Typowo, w PAS jest 6 magnesów na obwodzie, co daje 6 impulsów na jeden obrót korby. Przy pedałowaniu z szybkością 1 obrotu na sekundę rower mniej więcej jedzie 15 - 20 km/h zależnie od przełożenia. Stąd 7 Hz w moim impulsatorze. Można kombinować ze stałą czasową R1C1 i zwiększać, bądź zmniejszać szybkość impulsów, o ile od nich zależy szybkość silnika.
Jak dotąd 7 Hz mi wystarczało. |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014 Re: Jak oszukać PAS?
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Są trzy metody.
Druga metoda, to przeniesienie koła magnesowego i czujnika na tylne, bądź przednie koło. Ma to tę zaletę, że do ruszenia musimy użyć pedałów, co przedłuża życie akumulatorów.
|
Odgrzebuję prastary temat.
Zabieram się do oszukania czujnika PAS w REXie przy użyciu tej metody.
Nie bardzo jednak wiem do czego miałbym przymocnować ruchomą część,
czyli kręcącą się tarczę z magnesami na okręgu...
Na korbie (czyli tam gdzie originalnie jest zainstalowany czujnik) jest to
łatwe, bo korba obraca się wokół własnej osi. Ale gdzie to zaczepić na
tylnim lub przednim kole?
Przypuszczam, że w grę wchodzą jakieś przeróbki?
Pozdrawiam,
KM. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Czujnik montujesz na widelcu, a koło magnesowe do piasty, albo szprych. |
|
|
|
|
buckowina
prezes
Pomógł: 2 razy Wiek: 50 Dołączył: 07 Sty 2012 Posty: 566 Skąd: Polska
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
A jak się zatrzymać mając taką modyfikacje? |
_________________ Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014
|
|
|
Hamulcami? Podobno odcinają silnik |
|
|
|
|
Kaemus
młodzik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Maj 2014 Posty: 65 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Czujnik montujesz na widelcu, a koło magnesowe do piasty, albo szprych. |
Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę. Na razie muszę sobie poradzić z mechaniką
roweru, żeby zdjąć czujnik
Pozdrawiam,
KM. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
Widzę że temat PAS wraca, gdzieś już pytałem czy nie widział ktoś gotowego chipa żeby to oszukać. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014
|
|
|
Parę elementów i startuje z pierwszego kopa. Schemat masz na pierwszej stronie. |
|
|
|
|
bartek24m
dyrektor
Pomógł: 2 razy Dołączył: 13 Lip 2013 Posty: 428 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014
|
|
|
czy jest jakaś różnica dla czujnika którą stroną przyczepie magnes ?
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|