ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak oszukać PAS?
Autor Wiadomość
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Czyli podciągnięte jest już w sterowniku?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Żeby kontroler stwierdził zwieranie do masy, musi być podane jakieś napięcie na zwierany przewód ;) Każdy styk służy do zwierania go celem przepuszczenia prądu :D A żeby popłynął prąd musi być na nim jakieś napięcie :D
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

Z tym że PAS nie ma wyjścia OC. Nie zwiera do masy tylko podaje odpowiednie napięcie.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Sob 10 Sie, 2013   

U mnie, we wszystkich przeróbkach, działało zwieranie kabelka sygnałowego do masy. Zastosowanie opornika w drenie będzie dawało impulsy zasilania, ale u kolegi to też nie działa. Mierzyłem napięcie na wejściu sygnałowym kontrolera i zawsze tam było jakieś napięcie ponad 3V.
 
 
Ybiz 
początkujący


Wiek: 40
Dołączył: 09 Wrz 2013
Posty: 19
Skąd: lubelskie
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013   

Na początku chciałem powitać wszystkich. A teraz, jako że zaczynam przygodę z EV, zadam "lajkonikowe" pytanie - rozumiem, że po usunięciu PAS, silnikiem steruje się za pomocą manetki - czy to znaczy, że impulsator "ustawia" silnik na pełną moc, której dławikiem jest manetka? Czy inaczej to wygląda... ?

Jeszcze odnośnie PAS'a, lecz w drugą stronę - czy da się założyć ten czujnik do silnika szczotkowego (typu Magma 1020)? Czy ewentualna możliwość jest uwarunkowana budową samego silnika czy jago sterownika?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013   

Ybiz napisał/a:

Jeszcze odnośnie PAS'a, lecz w drugą stronę - czy da się założyć ten czujnik do silnika szczotkowego (typu Magma 1020)?


Musiał byś mieć sterownik DC obsługujący PAS
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 09 Wrz, 2013   

Spotkałem się z dwoma rodzajami PAS. Jeden działa na silnik (z kontrolerem z manetką) na zasadzie stacyjki. Jak nie pedałujesz, silnik nie kręci, jak pedałujesz, możesz manetką regulować prędkość.
I druga wersja, od szybkości pedałowania zależy szybkość wspomagania a manetka musi być w położeniu zerowym.
Są też rowerki z samym PAS, bez manetki i zasada działania jest jak w drugiej wersji.
Typowo, w PAS jest 6 magnesów na obwodzie, co daje 6 impulsów na jeden obrót korby. Przy pedałowaniu z szybkością 1 obrotu na sekundę rower mniej więcej jedzie 15 - 20 km/h zależnie od przełożenia. Stąd 7 Hz w moim impulsatorze. Można kombinować ze stałą czasową R1C1 i zwiększać, bądź zmniejszać szybkość impulsów, o ile od nich zależy szybkość silnika.
Jak dotąd 7 Hz mi wystarczało.
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Sob 17 Maj, 2014   Re: Jak oszukać PAS?

zeeltom napisał/a:
Są trzy metody.

Druga metoda, to przeniesienie koła magnesowego i czujnika na tylne, bądź przednie koło. Ma to tę zaletę, że do ruszenia musimy użyć pedałów, co przedłuża życie akumulatorów.

;)


Odgrzebuję prastary temat.

Zabieram się do oszukania czujnika PAS w REXie przy użyciu tej metody.

Nie bardzo jednak wiem do czego miałbym przymocnować ruchomą część,
czyli kręcącą się tarczę z magnesami na okręgu...

Na korbie (czyli tam gdzie originalnie jest zainstalowany czujnik) jest to
łatwe, bo korba obraca się wokół własnej osi. Ale gdzie to zaczepić na
tylnim lub przednim kole?

Przypuszczam, że w grę wchodzą jakieś przeróbki?

Pozdrawiam,

KM.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Czujnik montujesz na widelcu, a koło magnesowe do piasty, albo szprych.
 
 
buckowina 
prezes


Pomógł: 2 razy
Wiek: 50
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 566
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

A jak się zatrzymać mając taką modyfikacje? :)
_________________
Konwersje silników Bionx, TranX oraz podobnych pod zewnętrzny sterownik - priv
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Nie 18 Maj, 2014   

Hamulcami? Podobno odcinają silnik ;)
 
 
Kaemus 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2014
Posty: 65
Skąd: Cieszyn
Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

zeeltom napisał/a:
Czujnik montujesz na widelcu, a koło magnesowe do piasty, albo szprych.


Dzięki za podpowiedź. Sprawdzę. Na razie muszę sobie poradzić z mechaniką
roweru, żeby zdjąć czujnik :)

Pozdrawiam,

KM.
 
 
mmoto 
prezes
mmoto


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Sty 2010
Posty: 801
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

Widzę że temat PAS wraca, gdzieś już pytałem czy nie widział ktoś gotowego chipa żeby to oszukać.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 22 Maj, 2014   

Parę elementów i startuje z pierwszego kopa. Schemat masz na pierwszej stronie.
 
 
bartek24m 
dyrektor



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Lip 2013
Posty: 428
Skąd: Szczecin
Wysłany: Czw 26 Cze, 2014   

czy jest jakaś różnica dla czujnika którą stroną przyczepie magnes ?

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group