ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Budowa bateri z Hobby King
Autor Wiadomość
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 08 Wrz, 2012   

dagor200 napisał/a:
Hooby King to ciekawa alternatywa zakupu ale należy zwrócić uwagę na koszty dostawy.

Moje ostatnie zakupy w HK to zasilacz z balanserem , dwa diodowe wskazniki napiecia oraz 8 kanalowy wskaznikloger napiecia Lipo , koszt calosci 42 $ + ok 20 $ przesylka. Ale bez cla itp :-)
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
dagor200 
początkujący


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 48
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Zamówiłem miernik napięcia i przewody koszt przesylki 3 dolary. Zwracam tylko uwagę na koszt przesylki cięższych przedmiotów powyżej 3 kg. Zastanawiam się nad zakupem w HK zasilacz i ładowarkę z balanserem . Czy mógłbyś napisać jaki model wybrałeś i jaką masz opinie o nowym zakupie, jakie akumulatory planujesz tym ładować.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

A ile czasu te fanty z HobbyKinga wam idą ? Ja prawie 2 miesiące temu zamówiłem 4szt baterii li-pol i kilka drobiazgów za łączną kwotę około 130$ +przesyłka około 30$ i do tej pory jeszcze nic nie doszło :cry: .
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Pią 14 Wrz, 2012   

Ja zrobiłem masę zamówień i zawsze to był przedział 10-20 dni.
Oni mają dość sprawną obsługę klienta, więc też możesz zapytać co i jak.

Masz też numer nadania - sprawdź gdzie jest przesyłka.
Możesz to zrobić na poczcie nadawcy lub u nas, na:
http://sledzenie.poczta-polska.pl/

Może też być na celnym zatrzymana i czekają na dokumenty nabycia.
Różne są opcje. Ale na pewno nie zaginęła :)
 
 
dagor200 
początkujący


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 48
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Mam zamiar kupic akumulator na HK. Chciałbym 3 akumulatory połączyć równolegle. Nie wiem jak podłączyć przewody do BMS w ładowarce. Ladowarka ma jedno gniazdo na 8 ogniw a tu trzeba podłączyć 3 zestawy.
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 162
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Do wyboru do koloru ;)
http://www.hobbyking.com/...ance_Leads.html
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

dagor200 napisał/a:
Zamówiłem miernik napięcia i przewody koszt przesylki 3 dolary. Zwracam tylko uwagę na koszt przesylki cięższych przedmiotów powyżej 3 kg. Zastanawiam się nad zakupem w HK zasilacz i ładowarkę z balanserem . Czy mógłbyś napisać jaki model wybrałeś i jaką masz opinie o nowym zakupie, jakie akumulatory planujesz tym ładować.

Kupilem taną (17 $) ładowaczkęz/balancer do 6S typu 50W 5A-X
http://www.hobbyking.com/..._Balancer.html.
Kupilem go do ladowania aku 18650 , glownie polaczonych x2 , x3 x5 rownolegle,
Ładowaczka wymaga zewnetrznego zasilacza. Zasilam go malym zasilaczem 12 V 1,2 A.
Jestem z niego zadowolony, On ma sluzyc do podladowywania ww. ogniw, porownywania rozladowywania ogniw, generalnie do łatwiejszego i szybszego parowania pakietów.
W dniu dzisiejszym skonczylem probną wersje zrobienia 10 pakietow 3,7 10-12 Ah .
Zarowno pomiary pakietow jaki i proba calosci 37 V w rowerze wykazuja pełen sukces.
Po przejechaniu ok 12 km (metoda mieszaną) pakiet akumulatorów ma nadal 39 V ( naladowane bylo ok 41,8 V) i roznice miedzy pakietami nie byly większe niz 60 mV. Jest ok.
Ten zasilacz bardzo mi w tym pomógł.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012   

Pykacz napisał/a:
A ile czasu te fanty z HobbyKinga wam idą ? Ja prawie 2 miesiące temu zamówiłem 4szt baterii li-pol i kilka drobiazgów za łączną kwotę około 130$ +przesyłka około 30$ i do tej pory jeszcze nic nie doszło :cry: .

Moja przesylka szla ok 12 dni . SPrawdz rzeczywiscie co widać w systemie śledzenia przesyłki , bo 2 mies to ... b. dziwne. Moze lezy i czeka na ... cle. :-(
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
dagor200 
początkujący


Dołączył: 23 Sie 2012
Posty: 48
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012   

Ciekawe czy ta 50W ładowarka wystarczyłaby do ładowania akumulatora 22V 10Ah 6S. Akumulator Ii-pol ładuje się prądem podobnie jak kwasowe 0,1C ?
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012   

ŁAduje się dowolnie małym prądem ale zwykle starsze lipole do 1C średniostare do 2C a są i nowe do 5C zniosą.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 18 Wrz, 2012   

dagor200 napisał/a:
Ciekawe czy ta 50W ładowarka wystarczyłaby do ładowania akumulatora 22V 10Ah 6S. Akumulator Ii-pol ładuje się prądem podobnie jak kwasowe 0,1C ?

W wolnej chwili sprawdze ładowanie kilku moich pakietów szeregowo ale ponieważ to oznacza że dla Twojego pakietu napiecie max winno byc 6 x 4,2 V = 25,2 V to nie jestem pewien czy podoła.
Ja ładuję najczęściej prądem ok 0,3C chyba że sie spieszę wtedy troche więcej :-)
Poza tym do eksperymentów wysokoprądowych używam uniwersalnego regulowanego zasilacza laboratoryjnego, a tego 'malucha' używam raczej do podładowań pomiarowych.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
nanab 
kierownik
Elektronik


Pomógł: 5 razy
Wiek: 32
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 351
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012   

Taką baterię naładuje od zera do pełna w 5-6 godzin.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012   

nanab napisał/a:
Taką baterię naładuje od zera do pełna w 5-6 godzin.

Oczywiście taką baterię sie naładuje od zera do pełna w 5-6 godzin zasilaczem np. laboratoryjnym który nie ma ograniczeń prądowo - napięciowych w podanym zakresie mocy tj ok 50 W.

Taką baterię to urządzenie byc może naładuje od zera w 5-6 godz bowiem :
a) Max zasilanie wejsciowe moze byc 20 V
b) Wyzsze napięcie wyjsciowe jest zatem osiągane gdy pracuje przetwornica co odbywa sie
kosztem częsci mocy
c) W urządzeniu definiuje się max pojemność aku i nie wiem czy dla > 20 V da się ustawic
ok 10 Ah lub / i prąd np 2-3 A. A to oznacza ze w pewnym momencie przerwie ładowanie z komunikatem o niewłaściwym typie ogniwa.
d) Nie wiem jak w praktyce działa tam BMS i czy w takim trybie dziala ładowanie 6S
e) Ja unikam sytuacji w której DOK KONCA (tj. 4,2V) jest ładowanie dużym prądem. Zasadą jest by koncowy prąd był znacznie mniejszy i stabilizował własności ogniwa. A to trwa.
e) To jest małe urządzenie i jego max moc traktował bym ostroznie tym bardziej gdy chodzi o wielogodzinne inteligentne i bezpieczne ładowanie. Mówimy jednak o urządzeniu za 57 zł.....
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012   

a) no na niektórych max to 18V - np zasilacz od laptopa 18V już wykracza poza zakres :(
b) Dla przykładu z podobnej ładowarki: 12V ~14A umożliwia pracę ładowarki na 16.8V 8A (więc to stosunkowo nieduże straty ma taka przetwornica)
c) Definiuje się tylko jedną ogólna maksymalną pojemność. Zabezpiecz to przed sytuacjami awaryjnymi i zmniejsza ryzyko pożaru w przypadku uszkodzenia ładowanego aku (nie tylko Lion ale głównie starszych typów)
d)
- tryb BALLANCE - Tryb CC + CV (do 1/10 ustawionego prądu ładowania wraz z balansowaniem)
- tryb FAST CHRG - Tryb CC + CV (do 1/5 ustawionego prądu ładowania bez balansowania)
nie ma BMSa jako takiego
e)Co ciekawe między 1/5, a 1/10 prądu ładowania to nadal aż 10% pojemności aku
f) Mam turnigy 150W i miałem taką awarię, że nie kończył fazy balansowania i potrafił balansować w nieskończoność na 4.3, później 4.4 więc trzeba być świadomym, że to tylko maszyna i może się zepsuć (i spalić dom) :) . Litowych nie ładuje się bez nadzoru. Są odpowiednie torby do ładowania minimalizujące szkody w przypadku awarii. Kosztuje taka na HK aż 8zł...
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 19 Wrz, 2012   

tas napisał/a:
...
c) Definiuje się tylko jedną ogólna maksymalną pojemność. .

W tej ładowarce definiuje się ogólna max pojemnośc i osobno max prad ładowania oraz typ aku - czyli napięcie nominalne.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group