ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Wybór silnika do roweru
Autor Wiadomość
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 670
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

eneuro napisał/a:
Nie inwestuję swojego czasu i kasy w "wynalazki" które nie przynoszą zysku
Za to sporo czasu inwestujesz w wypisywanie tutaj różnych swoich (nie sprawdzonych) teorii i polecanie ich innym jako super innowacje i w 100% pewne :razz:
Może najpierw zrób model tego bolidu (sterowanego w rc) w skali żeby potwierdzić to wszystko co wypisujesz, a potem ew. będziesz 'polecał'. Ale zapewne na to też szkoda Twojego 'cennego czasu', więc ogólnie wypada tylko życzyć farta przy konstruowaniu, bo przy tej skali komplikacji i efektów zasilajacych na pewno Ci sie trochę przyda :lol:

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

eneuro napisał/a:
zeeltom napisał/a:
Ładuję i jadę bez pedałowania te 50 km.
A jak pada deszcz to... rozkładam parasol i już nie pada? :D


Jak pada, to nie jadę rowerem. Mam jeszcze samochód.
Co do zasięgu 100 km, jest to realne w moich rowerach na akumulatorach żelowych, beż żadnych kombinacji z kołami zamachowymi i komputerami w każdej szprysze.
Na zasilaniu 48V 10Ah przejeżdżałem 62 km. Dołączenie akumulatorów chilwee 48V 20Ah w wolne miejsce pod kanapą, jak myślisz: o ile podniesie zasięg?
Zgodnie z sugestiami kolegów, pokaż fotkę czegokolwiek co zrobiłeś i ma być przydatne w rowerze EV. Jeśli twoje pisanie, to tylko teorie, to proszę zaprzestać pouczania innych, którzy mają w tym doświadczenie. Teoria jednak mija się z praktyką i proszę tu o porady praktyczne, dla innych kolegów, a nie teorie wymyślane na potrzebę chwili.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

r2d2 napisał/a:
Może najpierw zrób model tego bolidu (sterowanego w rc) w skali żeby potwierdzić to wszystko co wypisujesz, a potem ew. będziesz 'polecał'.

Niczego nie polecam, bo nie jestem producentem.
Polecają natomiast tutaj różne "wynalazki" forumowicze, którzy reprezentują swoje fimy xxxEV, a to że można to kupić w Holandi taniej to już inna sprawa ;)

zeeltom napisał/a:

Jak pada, to nie jadę rowerem. Mam jeszcze samochód.

Tak jasne, też mam bardzo oszczędnego "spalinowca", ale jak jadę czasami sam to mi się nie opłaca na krótkich dystansach. Polskie EV jest jeszcze w "powijakach" na etapie ebike ;)

zeeltom napisał/a:

Zgodnie z sugestiami kolegów, pokaż fotkę czegokolwiek co zrobiłeś i ma być przydatne w rowerze EV. Jeśli twoje pisanie, to tylko teorie, to proszę zaprzestać pouczania innych, którzy mają w tym doświadczenie. Teoria jednak mija się z praktyką i proszę tu o porady praktyczne, dla innych kolegów, a nie teorie wymyślane na potrzebę chwili.

Wiesz, filmik z altkiem to nie jest fotomontaż. Zdjęcia będą, jak pojazd zostanie zarejestrowany i być może opatentowany ;)

No chyba w praktyce jak ktoś jedzie z prędkością 25km/h to jednak ma energię ok. 2.5kJ i do tego nie potrzeba robić żadnych eksperymentów, wystarczy tylko podstawić do wzoru z lekcji fizyki ;)
Żeby rozpędzić się do 25km/h a jakimś czasie też można policzyć minimum energii niezbędnej i do tego wiedza "doświadczonych" forumowiczów jest zbędna.
Natomiast, wyliczenia co do zapotrzebowania na moc, są poparte nie moimi wymyślonymi danymi, a jak podaję jakieś wyniki, to zwykle podaję szczegółowe wyliczenie skąd się wzięły te cyfry i wtedy każdy może sprawdzić.
Co niektórzy mają klapki na oczach i zbytnio generalizują-a jak pokazałem, owiewki aerodynamiczne ogromne oszczędności energii dają-co nie jest moim odkryciem-tylko zwykłe fizyczne konsekwencje poruszania się w powietrzu.

Natomiast, wiadomo że przydatne są różne szczegóły trudno uzyskać z wikipedii, albo od producentów sprzętu EV.

Nie wymyślam żadnych teorii, tylko są to powszechnie znane fakty, które pozwalają obnizyć koszty poruszania się pojazdem EV, a że niektórzy są oporni na wiedzę, to ich problem-niech przepłacają u różnych "naciągaczy", którzy próbują wykorzystać "modę" na ebike ;)

Nikogo nie pouczam tylko podaję ogólnie znane fakty, a że to może być nie po myśli niektórych forumowiczów, którzy prowadzą biznesy EV i to forum traktują jako marketing ich firm, to ich problem-to chyba żadna tajemnica, że GoldenMotora 1kW można sobie z Holandii nowego przywieźć w torbie za niewiele ponad 100$, a nie kupować w "znanych" i reklamowanych tutaj "dobrych naszych sklepach EV" gdzie ceny są ok. 2x większe jak nie wyda się 3x więcej, bo z nie potrzebnymi mi manetkami i innymi pierdołami, ze sterownikiem łącznie ;)

BTW: Niech w podpisie forumowicze związani biznesowo i oferujący określone produkty o których piszą, podają nazwy firm, które reprezentują, wtedy wszystko będzie jasne-wystarczy zobaczyć co sprzedają :D
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

Gdy ja podaję jakieś dane o rowerkach, to podaję dane rzeczywiste, a nie wyliczone i to jest meritum sprawy, bo wyliczyć to sobie można... wszystko.
Jeśli filmik z alternatorem i wiertarką jest wszystkim, czym się możesz pochwalić, to coś cienko.
Tu siedzą ludzie, którzy budują od dawna, różne pojazdy i takie teoretyczne wyliczenia są im nie potrzebne. Liczy się pojemność akumulatorów, masa pojazdu i moc silnika.
Radzę coś zbudować, a nie fantazjować o procesorach, wirujących dyskach i symulacjach.
A o handlu chyba nie masz żadnego pojęcia.
Co innego jest przywiezienie sobie w torbie sterownika, czy silnika, a co innego jest import tych towarów, opłacenie cła, podatków, pracowników i pomieszczenia.
Zróbmy może tak: ty przywoź ten towar w niskich cenach a my chętnie w takich cenach kupimy od ciebie. Co ty na to?
Rozumieć mam, że mając już silnik, nie będziesz potrzebował manetki, sterownika i całej reszty "pierdół"?
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Wto 02 Paź, 2012   

zeeltom napisał/a:
Gdy ja podaję jakieś dane o rowerkach, to podaję dane rzeczywiste, a nie wyliczone i to jest meritum sprawy, bo wyliczyć to sobie można... wszystko.

Na studiach miałem kilka razy 6 min. z mechaniki ruchów złożonych, podczas gdy większość ledwie zaliczała, no i moich egzaminów asystenci nie sprawdzali, bo... nie rozumieli moich 3wymiarowych wektorów -podczas gdy wszyscy bez sensu bawili się w cosinusy i sinusy w 2D- i nietypowego, ale poprawnych wyliczeń-na szczęście doktorzy byli w stanie się w tym połapać, więc nie dziwi mnie że ktoś czasami nie rozumie moich skrótów myślowych i wyliczeń-jestem do tego przyzwyczajony ;)
Poprawne dane teoretyczne wyliczone nie są złe, jeśli się uwzględni sensownie od czego one zależą.

Bardzo dobrze, że podajesz wyniki z jazdy i inni, bo dzięĸi temu inni nie muszą budować czegoś podobnego żeby sprawdzić jakich się spodziewać wyników i poborów mocy, a zwyczajnie mogą przeliczyć czy wychodzi podbny rząd wielkości jak się teoretycznie te dane przeliczy...i wyliczyć ile zyskają jak inaczej zbudują swój pojazd EV o lepszych parametrach aerodynamicznych ;)

zeeltom napisał/a:

Rozumieć mam, że mając już silnik, nie będziesz potrzebował manetki, sterownika i całej reszty "pierdół"?

Nie jeden silnik a kilka, bo w zależności do jakiej kategorii pojazd będzie kwalifikowany przy uzyskiwaniu VIN, będzie można rozbudować od 2kW do 6kW. Chcę mieć OC i NNW i to też musi być uwzględnione w tym projekcie. Steronik ma integrować pracę kilku silników BLDC, acu i generatorów prądu jednocześnie
Oczywiście że nie potrzebuję manetek żadnych-będę miał na kilku analogowych czujnikach Halla własne nietypowe ale takie jakie mi się podobają-zresztą kierownicę bardzo fajną, podobną do tej z F1 bo to ma być "bolid" a nie ebike, a mój sterownik ma za zadanie obsłużyć do 4eh-6iu silników BLDC na kilku uP równolegle i układy wykonawcze mosfetów,dokładane w razie potrzeby większej mocy, uruchamiane za pomocą specjalizowanych driverów (osobne zasilanie) poprzez optoizolatory, tuż przy silnikach w kołach , blisko acu dedykowanych do każdego silnika z osobna.
Te pierdoły to liczniki mocy i inne które mając dostęp do czujników Halla i żyroskopu jeden z uP sterownika policzy to co mnie będzie interesować i wyświetli mi na... przedniej szybie tzw. Heads up ;)
Widziałeś jakiś sterownik z żyroskopem? Nie są takie drogie te czujniki i trudne do oprogramowania, a się przydadzą... bo dobrze wiedzieć w jakim położeniu jest pojazd i przy okazji zastąpi pomoże w lokalizacji bez pomocy niedokładnego GPS (w pionie) ;)
Jak widać, nie ma szans mieć coś podobnergo komercyjnego, zresztą co to za frajda "przepłacić" za gotowe gadżety, które można tanio zrobić i oprogramować samemu tak jak mi pasuje.
A poza tym, "bolid" to tylko jeden z pojazdów napędzanych BLDC i jeden z projektów, więc opłaci się opracować i przetestować własny sterownik, bo do innych, już gadżetów -mniejsza skala ale bardziej komercyjnie-będzie wykorzystany, bo coby nie mówić silniki BLDC od dawna są stosowane od DVD,drukarki,dyski twarde i inne, więc warto poświęcić chwilę, żeby oprogramować je samodzielnie ;)

BTW: Spokojnie, moje projekty się udają, bo jestem... profesjonalistą, czyli kimś kto dba o szczegóły.
Ponad 1500km zrobiłem przeciętnym alu rowerem w tym sezonie (wiele z nich z GPS, żeby mieć odpowiednie statystyki do analizy i sterowania silnika BLDC), więc pozory mylą czasami i nie ma co się stresować, bo jeśli o mnie chodzi to psychologię sportu też przerabiałem, bo inaczej nie wygrałbym tylu meczy i nie wywiózł z turniejów żadnego pucharu i nie grałbym na takim poziomie w tenisa, a nie wydałem ani 1 PLN na... lekcje z instruktorem-grałem z nimi za free w turniejach-podobnie z resztą z byłymi mistrzami Polski-więc jak się w coś angazuję, to szybko jestem w tym dobry, bo jestem dokładny.
Od kiedy sam wciągam sobie i innym rakiety tenisowe dziwnym trafem jakoś dłużej nimi gram i rzadko leci naciąg-ciekawe dlaczego ;) Może dlatego że, dzięki użyci zwykłego kawałka tektury... nie uszkadza mi się naciąg podczas wciągania rakiety i... po prostu dłużej się nimi gra... No ale na to trzeba było wpaść, że tak się da...
Czas pokaże kto ma rację.
Nie tylko teoretycznie rozpracowuję EV-praktyczne pomiary mam zrobione i zapisane w logach GPS :D
 
 
rs232 
stażysta
EV designer


Dołączył: 26 Maj 2010
Posty: 170
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

eneuro większego MITOMANA i TROLA to jeszcze nie spotkalem, jak czytam te wypociny które nic nie wnoszą do wątku to się aż prosi o bana. Jak by nie bylo funkcje sin i cos wystarcza do oposiywania zarówno przestrzeni 2D jak i 3D - więc raczej kolego dalej udowadniasz tym samym że nie masz bladego pojecia o czym piszesz.
http://pl.wikipedia.org/w...ych_sferycznych

eneuro oświece Cię, numeru VIN nie nadajesz sobie sam i nie jest on wymagany przy ubezpieczeniu OC czy AC, numer VIN nadawany jest na bazie przeprowadzonej homologacji i szczegółowych badań przy czym komponenty do budowy/produkcji takiego pojazdu musza mieć WPM - zatem wniskuję że masz dosłonie fabryke bo tylko największych producentów auta stać na badania zgodności WPM :)
http://www.pimot.org.pl/nadawanie-kodow-wmi-vin

eneuro jeżeli według ciebie bolid taki jak F1 o którym wspominasz w twojej wersji ma mieć silnik/silniki w przedziale mocy 3kW-6kW, to chyba nie na tej planecie - poszukaj planety o 10-krotnie mniejszym przyciąganiu wtedy może Ci sie uda:) i zrób przeliczenia jeszcze raz - może Ty faktycznie jesteś z inne planety, jeżeli tak to pomyliłeś forum bo to jest forum dotyczące pojazdów EV na planecie Ziemia. Takie pytanie do Ciebie profesjonalisto eneuro - jak nazwać auta EV Tesli czy Mercedesa które mają pod maska silniki o mocach na poziomie 250kW - rowery EV czy może hulajnogi EV, może rakieta.


eneuro napisałeś:
Cytat:
BTW: Spokojnie, moje projekty się udają, bo jestem... profesjonalistą, czyli kimś kto dba o szczegóły.


Zatem pochwal sie co zrobiłeś tak bardzo profesjonalnie i w ogóle co zrobiłeś bo jak piszą koledzy tylko doradzasz ale twoje porady można włożyć między bajki - może za dużo Pana Kleksa oglądałeś ? Pochwal się działajacym sterownikiem chociaż w najprostrzej wersji prototypu - według mnie nic nigdy nie zbudowałeś i raczej nie zbudujesz - zacznij sie leczyć człowieku, bo jak narazie tylko obrażasz ludzi i sie ośmieszasz.
_________________
Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

Wiedziałem że w końcu ktoś z tego forum nie wytrzyma i wreszcie Mu wygarnie.
Przy każdej okazji wypisuje fantasmagorie w ilościach porównywalnych do dzieł Lenina.
Na dzień dzisiejszy wiemy tyle że nasz kolega porusza się Peugotem 206 dieslem,
i jest nie tylko profesjonalistą w każdej dziedzinie naukowej,ale także w sporcie przykład

Cytat:
Ponad 1500km zrobiłem przeciętnym alu rowerem w tym sezonie (wiele z nich z GPS, żeby mieć odpowiednie statystyki do analizy i sterowania silnika BLDC), więc pozory mylą czasami i nie ma co się stresować, bo jeśli o mnie chodzi to psychologię sportu też przerabiałem, bo inaczej nie wygrałbym tylu meczy i nie wywiózł z turniejów żadnego pucharu i nie grałbym na takim poziomie w tenisa, a nie wydałem ani 1 PLN na... lekcje z instruktorem-grałem z nimi za free w turniejach-podobnie z resztą z byłymi mistrzami Polski-więc jak się w coś angazuję, to szybko jestem w tym dobry, bo jestem dokładny.


W związku z tym co powyżej jedyna konkluzja jaka mi przychodzi do głowy :"Nadmiar" wiedzy szkodzi,szkodzi tak bardzo że wymaga leczenia,tylko czy się pacjent zdecyduje?
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

eneuro napisał/a:

Nie tylko teoretycznie rozpracowuję EV-praktyczne pomiary mam zrobione i zapisane w logach GPS :D

Pomiary na zwykłych rowerach jeżdżąc z GPS.
Faktycznie, wiedzę o EV masz przeogromną.
Poczekajmy na pierwsze testy budowanego przez ciebie pojazdu.
A na razie, dopóki nie pokażesz nam czegoś konkretnego skończ już to fantazjowanie w tematach, bo to nikomu nie pomaga, a wręcz szkodzi.
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

zeeltom napisał/a:

Faktycznie, wiedzę o EV masz przeogromną.

Wystarczającą już, żeby nie popełnić tych błędów, jakie popełnili niektórzy forumowicze ;)
Problem z EV jest taki, że firmy motoryzacyjne boją się, bo w garażu można złożyć niezły pojazd EV i wyeliminować wiele łańcuchów pośredników zarabiających na skomplikowanych spalinowcach, więc jak chce się mieć tani pojazd EV to trzeba go zrobić samemu.
Ale dach nad głową trzeba mieć-i naczej to nie pojazd EV tylko ebike :D
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

Dlatego w Londynie mają najwięcej na świecie kabrioletów, a tylko część z nich ma zakrywany dach, zaś ludziska rzadko noszą parasol do kabrioleta.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
Ostatnio zmieniony przez Śro 03 Paź, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Śro 03 Paź, 2012   

Niekoniecznie musi być to takie zadaszenie na stałe-na ładną pogodę wystarczy go ściągnąć i śmigać nieco wolniej, żeby poczuć wiatr, ale tylko we włosach a dalej mieć niezły współczynnik oporu i niewielką moc potrzebną do jazdy ;)
Ni mniej ni więcej podobnie jak w velomobile...
A jak zaczyna padać... wyciągamy z bagażnika dach, zakładamy żółte okulary i już nie pada :D
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012   

Wiecie może czy wszystkie te silniki ze "sprzęgłem" w środku to są silniki z przekładniami planetarnymi czy są też takie ze sprzęgłem a bez przekładni ? Należy się obawiać o ich (przekładni) trwałość ? Mając na uwadze zasilanie 48V i karmieniem sterownikiem 15-20A ? Konkretnie mam na myśli silnik z Alledrogo 350W od allegrowicza gepasa . Czy może się nie bawić w te słabsze "sprzęgłowo-przekładniowe " i zainwestować w np jakiś 350-500W bez tych "bajerów" ? A jeśli tak to skąd taki kupić ?
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012   

uwazam, ze zapas mocy jest konieczny (jednak bez przesady). Silniki przekladniowe maja wolnobieg i przekladnie planetarna, co moze niestety sie mechanicznie uszkodzic. Osobiscie jestem zwolennikiem silnikow DD, bezposrednich, bez przekladni. Im mniej skomplikowane tym lepiej. Wada -> wieksza waga. Sprzedawce "qepasa" moge serdecznie polecic, sam bralem od niego kilka silnikow.
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Czy wszystkie silniki z wolnobiegiem (sprzęgłem) są przekładniowe ?
 
 
tas 
szef
tas


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6169
Skąd: Beskidy
Wysłany: Nie 07 Paź, 2012   

Po co ta przekładnia.
Czy ten 1-1.5kg w wadze roweru robi jakąkolwiek różnicę?
Nie robi żadnej różnicy.

Czy te minimalne opory toczenia bez sprzęgła robią jakąkolwiek różnicę?
Nie robią żadnej różnicy.

Poczytaj sobie forum ile tu już było opisywanych awarii silników z przekładniami - cała masa.
A ile awarii silnika DD? 2 może? I to awarie z powodu prostych błędów obsługi a nie samego silnika.
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group