ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Nie 08 Gru, 2013
Wybór silnika do roweru
Autor Wiadomość
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Cytat:
"Krótkotrwała" moc może być jeszcze większa jak... ktoś 230V podłączy pod 500W silnik, tyle że nie zdąży z niej skorzystać bo silnik (chyba sterownik wcześniej) pójdzie z dymem

Hmmm, jezeli jestes w stanie pojechac dwukolowcem z 16-toma zelowcami lub 70-cioma LiFePo4 pojechac, to "tylko" kwestia kontrolera i ograniczenia pradu... :mrgreen:

Silnik jest podany 800W, ale moze zdecydowanie wiecej. To moge potwierdzic. Co do ceny to trzeba zadzwonic.

No i oczywiscie, jak juz pisalem, wzmocnienie na oske silnika jest konieczne!!!
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

"z 16-toma zelowcami" - są takie, co razem całość waży 9 kg lub jeszcze mniej.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

a jakiej pojemnosci?
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Przecież to Ty zacząłeś o tych pakietach aku. żelowych w dużej ilości, to nie pytaj mnie tylko pytaj siebie (piszesz i jak byś nie wiedział co).
A i tak jest ważna łączna pojemność energetyczna, zaś tu wysokość napięcia zniszczy silnik wyprodukowany na niższe napięcie, ale da chwilową moc.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

No coz, gwoli scislosci mialem na mysli pojedyncze akumulatory i bylo to raczej ironicznie, zas pakiety wyszly od Ciebie i stad pytanie.
Tylko informacyjnie, bez podtekstu.
Ale jezeli nie chcesz lub nie mozesz wyjawic tajemnicy pakietu, nie nalegam.

Tylko LUZ :mrgreen:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Nie przekręcaj swoich i innych wypowiedzi.
Ty przecież napisałeś "z 16-toma zelowcami" - a to już pakiet.
Przypominam, że ważna jest łączna pojemność energetyczna, bo pojemność ładunku elektrycznego w amperogodzianch razy napięcie w woltach daje pojemność energetyczną np. w kWh i np.: 48V razy 10Ah = 480Wh, a to się równa 24V razy 20Ah.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Cytat:
...i bylo to raczej ironicznie...
Tylko informacyjnie, bez podtekstu...


:roll:
:mrgreen:
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Ty ironicznie możesz, a inni, tez mają prawo, tyle że ja napisałem bardzo zgodnie z prawdą i realne.
Czyli da się jechać rowerem z tymi Twoimi pakietami ilościowymi akumulatorów, aby łączna w nich energia była w rozsądnej ilości.
Nie chodzi o ilość sztruk, a ilość energii.
Twoja ironia procentuje potem, że ludziska myślą o samym podwyższaniu napięcia, a zapominają o łącznej pojemności.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Cytat:
Ty ironicznie możesz, a inni, tez mają prawo, tyle że ja napisałem bardzo zgodnie z prawdą i realne.


No to oczywiscie racja i wszystko sie zgadza, czego zreszta nie podwazalem. :mrgreen:

Tylko czy komus faktycznie taka jazda z taka iloscia akumulatorow do glowy by przyszla???

Teoretycznie jest duzo mozliwe, jednak kazdy wie jak ograniczone sa mozliwosci "upchania" akumulatorow (obojetnie jakich) w ramie roweru i budujac sobie pojazd predzej czy pozniej znajdzie swoj "zloty srodek" na potrzebna ilosc energii.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Niech "eneuro" już teraz jedzie dalej na swoich domysłach.
Ja zapomniałem podkreślić wypowiedź "barmal"-a:
"Przy 48V ponad 50km/h." - głównie chodzi o to, że napięcie znaminowe, na które jest budowane urządzenie, nie ma bezpośredniego wpływu np. na prędkość ani na sprawność (w zasadzie), a samowolne przewoltowanie to inna sprawa.
A jeszcze inna rzecz, to akumulatory np. żelowe i inne kwasowe mają po 2 wolty, zaś bloki akumulatorów są składane często w jednej obudowie po po 2 ogniwa, po 3 ogniwa, a bywa, że po 6 ogniw.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 37
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Cytat:
"Przy 48V ponad 50km/h." - głównie chodzi o to, że napięcie znaminowe, na które jest budowane urządzenie, nie ma bezpośredniego wpływu np. na prędkość ani na sprawność (w zasadzie), a samowolne przewoltowanie to inna sprawa.


Dokładnie tak - zgadzam się.

Co za problem zrobić silnik o mocy 800W na znamionowe napięcie np. 6V którego prąd znamionowy wyniesie 133A ?
Żaden - ale wygodniej jest użyć mniejszych przekrojów przewodów i mniejszych prądów podnosząc napięcie. Gdy zbudujemy taki silnik 800W na napięcie 84V to prąd sięgnie jedynie 9,5 A - przewody potrzebne będą cieńsze - straty mniejsze a sprawność większa. A jeden i drugi silnik może się kręcić np 3000 obr/min... Napięcie nie ma związku z obrotami - za to odpowiada konstrukcja pojazdu, przekładnie, koła itp itd... Gdy będziesz kręcił kołem o obwodzie 30 cm z prędkością 100 obrotów na minutę to nie znaczy że osiągniesz taką samą prędkość gdy zaczniesz kręcić kołem z prędkością 100 obr/minutę i kołem o obwodzie 3 metrów. Prędkości obrotowe takie same - a w drugim przypadku prędkość większa...
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Śro 10 Paź, 2012   

Bardzo słusznie, ale mała uwaga - straty będą takie same, bo będą różne prawidłowe przekroje przewodów.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
eneuro
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

No przecież każdy konstruktor zna związek częstotliwości obrotów z mocą i momentem hamujacym:

f=P/(2*PI*M)

W tym prostym wzorze jest odpowiedź na wiele pytań ;)

Tylko trzeba uwzględnić jeszcze jakie prądy rozładowania może wytrzymać acu, no i wiadomo, że im mniejszym prądem rozładowywany, tym lepiej bo więcej mocy się wyciągnie z acu ii teoretycznie większą pojemność mamy niż przy rozładowywaniu wysokimi prądami.
Mój rozruchowy 12V do spalinowca jest na prąd ponad 600A (chyba 640A).

BTW: To oczywiste że nie będzie się składać baterii 230VDC, ale po co pisać bzdury, że silnik 800W daje moc 7kW-chwilowo może, ale to każdy można przeciążyć, a na dłuzszą metę potrzebny silnik tak dobrany o takiej nominalnej mocy, żeby był dobrany do rodzaju baterii, napięcia i mocy potrzebnej do jazdy z założoną prędkością, po uwzględnieniu oporów tarcia, powietrza oraz tego pod jakie maks. nachylenie chcemy wjechać.
Jak wiem z logów GPS, że na danej trasie nie ma ostrych podjazdów i wiem jakie są srednie i max pochylenia, to spokojnie mogę policzyć, czy dam radę i a jaką prędkością na danym silniku (silnikach) DD podjechać pod górkę jeśli pojazd będzie ważył tyle i tyle.

I nie ma tutaj jakiejś wiedzy tajemnej, tylko trzeba wziąć kalkulator albo napisać kilka lini kodu programu-wprowadzić parametry jazdy i już wiadomo jaka moc będzie średnio i maksymalnie potrzebna, i jeśli ma się zapisy GPS to nawet pod konkretną trasę można to oszacować ;)
 
 
barmal 
Projektant sterownika barmal X2, X4


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Lip 2012
Posty: 475
Skąd: ...
Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

no to mi sie oberwalo :roll:
eneuro, proponuje, zebys tak juz nie teoretycznie chlopu pomogl ten silnik dobrac.
Bez pisania kodu na dana, wczesniej juz conajmniej 17 x przemyslana trase, ze wszystkimi mozliwymi niewiadomymi, ograniczeniem mocy, napedem na trzy kola w rowerze. Bez logu z gps-a oraz gyro z Wii itd....

Co Ty na to?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 11 Paź, 2012   

Bez procesora za 2 złote się nie da tego zrobić ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group