ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
O samochodach elektrycznych
Autor Wiadomość
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Ktoś pozmieniał tam moje wpisy. Te strony nie są wykładnią wiedzy, bo każdy ma prawo tam dać swoje zmiany i dają, aby było w/g ich lobby, tylko zapomnieli zmienić późniejsze zdanie: "w 1871 roku powstał pierwszy elektryczny silnik", też nie umieszczałem tego zdania; ale już lata się nie pokrywają, a SIMENS i TESLA dopiero bardzo długo potem opracowali inne silniki.
Magnesy neodymowe mają dopiero chyba ponad 10 lat w zastosowaniu, a wynalazek (odkrycie) ma niewiele więcej).
Idź do biblioteki i poczytaj prawdziwej historii techniki.

Wnet w WIKIPEDII będzie, że komórki były w Średniowieczu, bo i tak mało kto wie co to za okres albo co to jest era odrodzenia. Większość się zastanawia, dlaczego sfilmowali dinozaury, ale nie wszystkie, a przecież są komórki na świecie.
Przypominam, że parę lat temu w spalinowych nie było alternatorów, a był prąd do akumulatora rozruchowego.
Też przypominam, że całkiem niedawno rozruch silnika spalinoiwego robiło się korbą (nawet ŻUKA tak odpalałem, STARA też).
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Najfajniejsze za wikipedią" W roku 1837 w Szkocji samochód elektryczny zaprezentował R. Davidson"ciekawe z jakim silnikiem i jak zasilany bo później dalej czytamy "Dziesięć lat później (w roku 1869) belgijski elektrotechniki Zénobe Gramme wynalazł komutator"czyli wcześniej musiał być silnik prądu zmiennego plus chyba generator prądu zmiennego napędzany parą ,chciałbym to zobaczyć :grin: ,chyba że zaprezentował na papierze :???:
To tak jak uczony rosyjski Łodygin ,pierwszy na świecie wynalazł żarówkę,ale pierwszą świecącą Edison.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Do tego auto elektryczne musi mieć akumulatory lub ogniwa paliwowe (już jako uzupełnienie mniejszej ilości akumulatorów), a akumulatory nadające się czyli kwasowo-ołowiowe wynaleziono bardzo długo później (inne zresztą też), zaś produkcja użytkowa w stosunkowo powszechnym użyciu .................
A ten świat teraz wynajduje eleektryczne samochody i coś długo nie mogą dojść z parametrami zbliżonymi do moich aut (optymalnie opracowanych).
Spalinowe jest be.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Z tego co pamiętam to akumulatory ołowiowe to Plante chyba 1839. Co do sponsorowania ev przez polityków, to przecież od 5 zeta mają za prąd z 1,5zł podatku, a od 10l benzyny to ze trzydzieści. Poza tym jak ludzie chorują to kupują lekarstwa i szybciej umierają, więc krócej pobierają emerytury. Ołów w elektronice jest szkodliwy, bo zmniejsza dochody producentów, a co za tym idzie budżetu, ale można kupić śruty do wiatrówek, ale one są z ,,ekologicznego ołowiu''. Cóż dzisiaj najpopularniejszą metodą nie jest ,,na wnuczka'', tylko ,,na eko''.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Źle pamiętasz. Aku kwasowo-ołowiowe wynaleziono o bardzo wiele dziesiątek lat później, a produkcja seryjna, to jeszcze hoho.
Fajne były auta na holcgaz (holzgaz). Jechało się przez las, potem narąbał drewna, podrzucił i jechał dalej (długo po drugiej wojnie światowej jeszcze tym jeździli); podobnie było z autami na parę (maszyny parowe) - stacje benzynowe były im zbędne.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Jeszcze w necie jest trochę śladów prawdy.
Coś jak z filmu "Powrót do przeszłości" - wrzucali drewno i inne śmieci aby uzyskać holzgas, a potem fajnie jechali:
http://www.youtube.com/watch?v=cbCiMFF1YSE
kapitalne rozwiązanie.
Też były takie:
http://www.youtube.com/watch?v=kqgXAdo67kE
potem też takie:
http://www.youtube.com/watch?v=tjfw4adl_fs
To pewnie była ekologia nawet na dzisiejsze czasy - bio.

Prawidłowo skonstruowany elektryczny samochód EV to już najnowcześniejsze rozwiązanie (oczywiście silnik DC na magnesach neodymowych typu naleśnik itp.), chociaż pewnie warto też robić coś pośredniego ze zdobyczami techniki jak ten holzgas.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Z tego co sprawdziłem to akumulator Plantego 1858, 1839 to ogniwo paliwowe, silnik elektryczny ..tarcza Faradaya'' 1831, z komutatorem 1834.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 28 Kwi, 2013   

Czyli uważasz, że "tarczą Faradaya" dało się napędzić auto elektryczne bez akumulatorów i ile ona musiała by ważyć, a skoro był samochód EV, to gdzie tę tarczę zmieścił.
Z tym komtatorem też inaczej i jakoś potem wielu wynalazców musoiało wynajdywać inne silniki itp..
Dziwne, że SOLARIS nie wiedział o takich różnych danych i dopiero teraz wydali miliony na wynalezienie trolejbusu z akumulatorami na przejazdy między drutami do pantografu, czyli z przejazdy na akumulatorach.

I jakoś jeździli wcześniej autami na holzgas, a przecież na prąd taniej i łatwiej.
Jakoś w bibliotekach w starych źródłach inaczej piszą, cóż nie mogli być okłamywani przez net, a wielu boi się uwierzyć w prawdę i naciąga jakieś powiastki.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

W 1791 Volta zbudował ogniwo galwaniczne, nazywane popularnie baterią. Dodam iż w pierwszych konstrukcjach nie chodziło, aby pojazd jechał 200km/h i miał 4s do setki. Jeżeli chodzi o silniki typu naleśnik to Wamel takie robił w latach 70, co prawda nie na neodymach, ale to miało wpływ tylko na masę.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Wszystko niby od dawna, tylko "gienek333" nadal zacofany i jeszcze nie ma nowoczesnego auta elektrycznego o dobrych parametrach.
Spalinowce, to już przeżytek, fajne są na holzgas, ale też już się prrzeżyły.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Jakoś postaram się z tym żyć.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pon 13 Maj, 2013   

Będziesz musiał
:) )))))))))))))))))))))))))))))))))
Pozdrawiam!
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 18 Lip, 2013   

Okazuje się, że prawie wszystkie spalinowce są miejskimi samochodami, wystarczy wpisać w GOOGLE hasło:
"miejski samochód"
i wyskakuje cała lista, czyli wszystkie kwalifikują się tylko do przerobienia na elektryczne i to z mniejszą ilością akumulatorów, bo miejski samochód ma potrzebne mniejsze zasięgi.
Czyli:
EV to jest EV !
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
Pawiel 
brygadzista
Pawieł


Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 281
Skąd: Legionowo
Wysłany: Pią 19 Lip, 2013   

Zbyszek
mój się nie kwalifikuje :)
To jest wyjątek potwierdzajacy pewnie Twoją regułę.
:)
_________________
Jeżdżę Kellys Toxic full susp., 22,5Ah LiIon, 9C (od Nexun) - http://forum.arbiter.pl/v...p?p=58902#58902
 
 
r2d2 
prezes
Reverse engineer



Pomógł: 4 razy
Wiek: 52
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 669
Skąd: Kielce
Wysłany: Sob 20 Lip, 2013   

Zbyszek Kopeć napisał/a:
miejski samochód ma potrzebne mniejsze zasięgi

'Im większe kłamstwo, tym ludzie łatwiej w nie uwierzą' :P
J.Goebbels.

Pozdro.
_________________
I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group