ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
zakup roweru elektrycznego
Autor Wiadomość
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Przy bardzo małych obrotach, każdy BLDC pracuje impulsowo i zazwyczaj go trochę słychać. Jeśli jest to bardzo głośne, to trzeba sprawdzić inne połączenia przewodów do silnika i hallotronów, bo może jest nieprawidłowe połączenie kolejności. Przy ruszaniu powinno być słychać równomiernie, ciche "bzykanie".
Przy hamowaniu może załącza się odzysk, to zależy od kontrolera, czy takowy posiada i dlatego "czujesz" silnik.
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

zastanawia mnie mnie to troche bo jak patrzyłem na inne rowery to przy podniesionym kole silniki pracowały równo nabierając prędkości. A w tym słyszalnie impulsowo najgorsze że nie mam możliwości porównania z innym takim rowerem
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

a zapomniałem dodać że te obiawy miałem przed ładowaniem baterii na wsumie prawie pustych aku ale myśle że to raczej nie powinno mieć znaczenia?
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Naładuj i sprawdź, jeśli praca będzie głośna, to może być objawem złego połączenia kabli w silniku, albo jakaś awaria mechaniczna w nim samym.
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

po naładowaniu dalej to samo :( silnik działa impulsowo i jeszcze potrafi zacząć mrugać kontrolka od zasilania i pozostaje włączyć i wyłączyć stacyjkę
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Trzeba sprawdzić, czy impulsy z hallotronów są podawane prawidłowo na całym obwodzie koła. Jak będzie OK (zakładam, że zasilanie jest prawidłowe), to pozostaje sprawdzenie innej kombinacji przewodów. Albo podmiana sterownika z innego roweru. Gdzieś musi być przyczyna.
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

przed chwilą testowałem ten napęd ogólnie masakra, baterie wydają sie ok napięcie nominalne, ale jak próbuje na płaskim jechać to występuje całkowity brak mocy silnik można bez problemu zatrzymać. Po podniesienu kola i uruchomieniu napedu silnik sie kreci ale dzwiek jest taki jakby próbował sie wzbudzić na pelną moc i przerywa, i od nowa. Z tąd to moje impulsowe działanie moze to sterownik?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Może sprawdź napięcie na aku pod obciążeniem.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

Jeszcze raz ci podpowiadam: sprawdź woltomierzem działanie hallotronów w kole i jeśli wypadnie pozytywnie powalcz z kolejnością kabli na silniku. Miałem podobne przypadki w swojej praktyce i było to spowodowanie, albo złym zamocowanie jednego z hallotronów w silniku, albo nieprawidłową kolejnością podłączenia silnika.
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

obawiam się że w tym silniku nie ma hallotronów, do silnika idą 4 kable, 3 fazowe i jeden bardzo cienki czarny wg mnie to jest od czujnika obrotu kołem bo napęd uruchamia się sam dopiero po przekroczeniu 5km/h. Źeby uruchomic na postoju trzeba konkretnie zakrecic kolem.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

To zmienia postać rzeczy. Nic więcej nie podpowiem, bo nie miałem do czynienia z takim silnikiem.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

To może być silnik indukcyjny, sprawdź czy są w nim magnesy. Przyczyną może być brak impulsów z czujnika obrotów próbuje kręcić, ale czujnik mówi że stoi, i tak od nowa.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 30 Kwi, 2013   

Może też być uszkodzone sterowanie jednej fazy.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
amigo2008 
początkujący


Dołączył: 02 Mar 2013
Posty: 21
Skąd: Poznań
Wysłany: Śro 01 Maj, 2013   

z tego co czytałem na stronie producenta to prawdopodobnie jest to silnik indukcyjny 3 fazowy, mierzyłem rezystancję między fazami i wychodziło mi na radzieckim mierniku ( nikt jeszcze nie rozszyfrował jak prawidłowo na nim mierzyć) po 1ohm między fazami i 1 ohm między fazą a tym wymyślnym kabelkiem prawdopodobnie jakiś czujnik. Kontroler wstępnie został przemierzony przez elektronika i podobno jest ok. Kontroler posiada procesor który ma blokadę i odcina po przekroczeniu 25km/h łudzę się że to może być przyczyną takiego zachowania silnika przy podniesionym w powietrzu kole gdyż wtedy szybko i bez oporów osiąga maksymalną wartość. Co myślicie o tej teorii? Co do baterii okazalo się że jest tam 6szt żelowych 6V, podczas działania silnika (w powietrzu) napięcie w 4szt. baterii było prawie w nominale ok 6v natomiast w 2szt baterii wahało się na poziomie 3-4V ale tak naprawdę bylo to bez jakiego kolwiek obciążenia silnika tylko w powietrzu swobodne kręcenie. Dzisiaj wywaliłem te akumulatory żelowe i zastąpie je 3 szt 12v żelowych (zapożyczone do testu) zrobię psełdo instalację na bagażnik i próba. Ale to dopiero jutro bo dzisiaj już za późno ;(
P.S. może mi ktoś wyjaśnić czym się różni ten silnik indukcyjny a ten typowy bldc montowany w kole?
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 55
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1338
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 02 Maj, 2013   

Wygląda na to że aku to złom. Silnik indukcyjny to taki (w uproszczeniu) że pole zewnętrzne indukuje prąd w zwartym uzwojeniu tzw klatce robiąc z niej elektromagnes. Nie potrzeba hallotronów bo bo jest to automatyczne. Są wersje że cewki są wewnątrz, a klatka jest na zewnątrz, ale zasada jest taka sama obracające się pole w cewkach indukuje prąd w klatkach i silnik się kręci.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group